Skocz do zawartości

M3 F80 MANHART 550HP - koniec projektu str.45


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 856
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przefantastyczny samochód, mój aktualny dreamcar no.1 (f82 traktuję na równi, codziennie mi się zmienia zdanie, które z nich bym wolał) i do tego otwarty właściciel, który jest chętny do dyskusji i dzielenia się poglądami.

 

Mody wizualne to kwestia gustu, mi się podoba kierunek, w którym idą chłopaki w USA (jak chcecie to mogę udostępnić kilka przykładów, tam tych aut są SETKI, a seryjnych zostało może z 30%).

Natomiast co do mechanicznych, to rozumiem, że miało być połączenie - mocno+bezpiecznie. Box z gwarancją itd. Jeśli się sprawdza, ok, ale czytałem skrupulatnie każdą stronę tematu i wyczuwam, że powoli poweru brakuje pod nogą. W którym kierunku chcesz iść z modyfikacją dmuchawek?

Z obecnego przeglądu rynku najwięcej tłuką PureTurbos i VargasTurbo, można powiedzieć idą łeb w łeb. Z wiarygodnego źródla wiem, że pierwsze testy upgradu turbin prowadzi ESS Tuning, tylko coś im chyba nie idzie, bo jeden klient miał już 3 tygodnie temu pokazać wykres z hamowni i jak na razie cisza totalna, już nawet zdjęc auta nie wrzuca. Może im wybuchło :lol:

 

Co do PureTurbos nie podoba mi się sposób w jaki pokazują swój progres we współpracy z BurgerMotorsports, ok, świetnie, 707whp i 708wtq (http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1138446) ale dla europejczyka te wartości to abstrakcja, ich hamownie mocno różnią się od naszych. Poza tym u nas raczej takie pomiary robi się na 98, max 100RON, a te ich dziwne mixy e85 e30 z benzyna 91/93 nic mi nie mówią. Jakby machnąć ten moment obrotowy na Nm (razy 1,35) to wychodzi 955Nm... I to jeszcze na kołach. Jak dla mnie farmazony, taka M4 powinna ze swoją masą zrobić 100-200 w 5,5s jak nie lepiej (może wujekwaldus sie wypowie w tym temacie).

Z ESS sprawa jest o tyle ciekawa, iż według właściciela samochodu upgrade turbin miał być spięty z ich indywidualnym softem a nie boxem jak w przypadku Pure. Szkoda, że tak długo sprawa stoi, bo oni testują auta w sposób bardziej zrozumiały dla europejskiego odbiorcy.

 

Jestem ciekaw Twojego zdania maja22 , jak i innych użytkowników, mam nadzieję, że nie odbierzecie tego jako offtop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

.... lubie ciekawe tematy a taki wprowadziłeś mi w galerii mojej M3 - THX :cool2:

 

.... co do dalszych zmian - uważam że silnik R6 jest tak wysilony iż przekroczenie 600KM jest dużym ryzykiem.Osprzęt silnika tego nie ogarnie.

 

Co do dalszych zmian z zwiększenia mocy to sobie już odpuszczam miałem zrobić turbiny ale jak piszesz są problemy.

Dodaje sekcje początkową wydechu która doda jakies5-7 KM jak pojawi się nowy IC to też zmienię i program zmian dla mojej M3 zamknę

 

Poczekam na nowe G M5 jeśli bedzie zachowany motor V8 to raczej wole zmienić auto niż ładować dodatkowe 30-40tys. Euro na zwiększenie mocy o 50KM w f80.

 

Jedno co mnie pociesza to wygląd auta jak jedzie to widac że to M3 - nie jak ma sie z M5 gdzie ciężko odróżnić czy to 520d M-pakiecie czy M5

 

http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1138446&page=8

Tak na marginesie 700KM w M4 przy wadze 1500kg to latanie ma gratis tylko jak długo bezpiecznie dla silnika:)?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości, ktoś wie dlaczego BMW tak ogranicza silniki seryjnie? Tylko żeby się nie rozpadły do 200tyś km?

Bo dziwi mnie, że byle pan Mirek może wgrać do każdej beemki program i podnieść moc o 20-30%, a co sprytniejsi po dołożeniu turbo lepszego robią +50% - to dlaczego BMW tego nie robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jest fajną firmą i pozwala rozkwitnąć całemu ekosystemowi biznesów na tzw. after-market? a na dodatek buduje sobie przez to wierne rzesze fanów, uwielbiających modzić swoje beemki? :)

 

to taka teoria, żeby nie było, że bmw robi coś kiepskiej jakości

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciek_w -> tylko, że przy innych markach jest to samo jak pewnie sobie zdajesz sprawę więc bmw się nie wyróżnia w tym aspekcie. Chodzi pewnie o założoną wytrzymałość, tak jest ze sporą częścią elektronicznego sprzętu. Procesory, karty graficzne też można podkręcać bez problemu, monitorom też da się podnieść odświeżanie itd itd. To nie jest domena wyłącznie aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciek_w -> tylko, że przy innych markach jest to samo jak pewnie sobie zdajesz sprawę więc bmw się nie wyróżnia w tym aspekcie. Chodzi pewnie o założoną wytrzymałość, tak jest ze sporą częścią elektronicznego sprzętu. Procesory, karty graficzne też można podkręcać bez problemu, monitorom też da się podnieść odświeżanie itd itd. To nie jest domena wyłącznie aut.

No nie jest. 381KM z 2.0l w AMG A45 ? Kurde, BMW ma tyle KM z 3.0d (M50d), a nawet M3/M4 ma 143KM/l, gdzie mu do 190KM/l od AMG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciek_w -> tylko, że przy innych markach jest to samo jak pewnie sobie zdajesz sprawę więc bmw się nie wyróżnia w tym aspekcie. Chodzi pewnie o założoną wytrzymałość, tak jest ze sporą częścią elektronicznego sprzętu. Procesory, karty graficzne też można podkręcać bez problemu, monitorom też da się podnieść odświeżanie itd itd. To nie jest domena wyłącznie aut.

No nie jest. 381KM z 2.0l w AMG A45 ? Kurde, BMW ma tyle KM z 3.0d (M50d), a nawet M3/M4 ma 143KM/l, gdzie mu do 190KM/l od AMG?

Ale downsizing zaraz stanie się passe. Mazda już pokazała, że małe silniki + turbo niekoniecznie oznacza małe spalanie i dobre prześpieszanie.

Nowe silniki pomimo stosunkowo dużej pojemności małą palą. Pomimo stosunkowo niedużej mocy dobrze przyśpieszają. Można to zrobić bez tej głupiej mody.

Audi od modelu B9, który się właśnie pokazał, ma urealnić pojemności silnika w stosunku do mocy i "wielkości" auta. Czyli nie będzie 1.4T o mocy 200 km, tylko jednak 1.8T 180km, 2.0T o mocy 200 km itd.

 

BMW nigdy jakoś specjalnie mocą na prawo i lewo nie szastało a jednak osiągi swoje uzyskiwało, więc jakoś specjalnie samą mocą bym się nie podniecał, co zresztą wujekwalduś co chwile pokazuje w swoim wątku "czasowym".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maja22 , w tym temacie ktoś pisał, że wzmocnienie DCT elementami Dodsona - 3k$, komplet turbin Pure 5k$, filtry BMC to tam groszowa sprawa, downpipe (daje mega przyrosty, bez tego auto jest wykastrowane dalej) ceny są różne, bo można wziac Evolution Racewerks a mozna Akrapovicia za taczke forsy - a efekt taki sam.

Także z cenami to troche przesadziłeś, ze 30-40k :) no ale jak juz wystarczy, to wystarczy, nie bede namawial. Opinie o tym silniku w usa sa doskonale,i wróżą mu w niedlugim czasie 1000ps. Wiec taki delikatny to nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
filtry BMC i downpipe juz zainstalowałem a jaki przyrost mocy to jeszcze nie robiłem - 10 KM/15Nm powinno dojść ale więcej nie powinno być. Powyżej 750Nm trzeba zmocnić skryznie automatyczna - przyrosty powyżej 800Nm to plany dla Manuala a ja mam automat. Jeśli spokojnie przejdą testy i użytkowanie z nowymi turbinami w USA to czemu nie zrobic na 600+ KM :) życie pokaże na razie 550KM 750Nm starczy i tak nie ścigam sie i nie staruje na 1/4mili jakoś mnie to juz nie kreci :mrgreen: - bardziej kręci mnie autostrada i przyspieszenia przy wyprzedzaniu np. Audi A8 520KM. Wujek sam wie jakie to cenne jest objechanie seryjnych M-mek i RS-sek :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zdjęli Ci ogranicznik prędkości? Takim autem jak sie wylatuje na trase to przeciwnika ze świeca szukać. To jest wlasnie piekne. Przedstawiciel leci białą skodiczką 200 i mu silnik wyje jakby się miał rozpaść a Ty mu długimi i pyk, samym tempomatem, bez redukcji :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogranicznik prędkości będzie zdjęty po zakończeniu gwarancji....

ehe... jakbyś wciąż ją miał... ;)

 

[taka tam drobna złośliwostka na dobry humor wieczorem :mrgreen: ]

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy się chwalą brakiem ogranicznika ale poza chyba tylko G-power nikt tego nie potrafi ja mam przesunięty do 270 bo więcej nikt nie potrafi a chciałbym 300 polecieć

a na razie się nie da ponoć bmw w F technologi NASA użyło żeby to zablokować :mad2: :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie kochani, serio? Czemu rozpowszechniacie takie informacje. Zdjęcie ogranicznika nie jest żadnym problemem, wystarczy do tego JB4, soft ESS a także zwykły soft przykładowo w kreatorze mocy/tc performance.

 

EDIT:

 

http://www.br-performance.be/en-be/chiptuning/1-cars/5-bmw/6105-m4/6107-f82-2014/6108-m4/?stage=6236

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie kochani, serio? Czemu rozpowszechniacie takie informacje. Zdjęcie ogranicznika nie jest żadnym problemem, wystarczy do tego JB4, soft ESS a także zwykły soft przykładowo w kreatorze mocy/tc performance.

 

EDIT:

 

http://www.br-performance.be/en-be/chiptuning/1-cars/5-bmw/6105-m4/6107-f82-2014/6108-m4/?stage=6236

Kolego co innego mówić a co innego jest w realu osobiście nie znam nikogo kto ma zdjęty ogranicznik w f 20 f22 f 30 lub jakiś innym mogącym przekroczyć 260 km/h

to nie działa a napewno w polsce wałkuje temat od pół roku i nic a naprawde chcę polecieć 300 mam 400ps dwa biegi w zanadrzu a elektronika nie pozwala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

prace nad środkiem trwają nadal..... 90% za nami cdn........ .

 

 

http://i112.photobucket.com/albums/n186/wojciechmatysik/10522758_1450928651824130_8576752097852839019_n_zpslyp9cdbz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
..no to mamy prawie pewne RS4 i V6 - koniec z wielkimi silnikami a szkoda ....... http://www.autocentrum.pl/newsy/z-kraju-i-ze-swiata/a4-nowe-audi-rs4-avant-juz-wkrotce-v6-i-420-km/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
..no to mamy prawie pewne RS4 i V6 - koniec z wielkimi silnikami a szkoda ....... http://www.autocentrum.pl/newsy/z-kraju-i-ze-swiata/a4-nowe-audi-rs4-avant-juz-wkrotce-v6-i-420-km/

 

W przypadku Audi to po za pięknym brzmieniem nie będzie wielkiej straty.

V8 są znacznie cięższe, co za tym idzie zarówno sama masa samochodu jak i jej rozłożenie mocno odbiegały od ideału, nie wspominając już o realnej mocy znacznie różniącej się od danych katalogowych ;)

 

Zmiana na v6T w przypadku s4 wyszła Audi jedynie na dobre ;)

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wymiana żarówek tył na LED :

 

 

 

 

Zastanawiam się nad wymianą żarówki STOP tył......

Edytowane przez maja22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.