Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

WItam ostatnio zakupiłem Bmw e38, z silnikiem który prawdopodobnie ma walniętą uszczelkę pod głowicą.

zakupiłem go parę dni temu, gość twierdził że samochód troche kopci, pali olej ale jechać się da. Okazało się na miejscu że ma przedmuch do korka oleju, normalnie na wolnych obrotach widać jak wylatuje dym olejowy. miałem tego świadomość że może palić olej, umowa spisana, zapłacone, pojechałem więc do domu (~90km) po 6 km okazało się że samochodzik wypluł olej, cały olej został wypluty od strony kierowcy, czyli od strony kolektora dolotowego. doszły mnie słuchy że może to być jakiś filtr odmy. może mi ktoś pomóc bo nie chce na darmo rozbierać silnika do wyciągania głowicy i zmiany uszczelki jak to nie jest to. ;) :mad2: Jestem tu nowy a więc prosił bym o wyrozumiałość nawet gdy temat ten już był poruszany. Silnik 2.8 benzyna 194KM

Edytowane przez Xp_sekus_Xp

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A nie ubyło Ci płynu chłodniczego ? Nie grzał się po drodze ?

Może być odma. Łatwo sprawdzić odmę - wlej mu trochę oleju, chociaż na min. , odpal i odkręć wlew oleju. Jak zacznie się krztusić to odma działa. Jak będzie chodził normalnie - odma kaput.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Nieee, Płynu jest dość, i nie ubywa. z grzaniem też brak problemów, gdyż jak jechałem to wskazówka była pionowo. :) odkręcam korek na chodzącym silniku i wydaje mi się że troche przerywa. jak byłem u faceta było widać że wali na niebiesko ale bez jakiś tam tragedii typu mgła w smoleńsku. odkręcę plastikową pokrywę i odkręcę świece, jeżeli jakaś jest zaolejona może to być winą uszczelki czy odmy? i czemu on wylał olej po drodze?. A czy walenie ciśnieniem na korek to jest norma czy coś nie tak?

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Opublikowano
Niebieski dym to moźe być objaw pierścionków. Wywalanie oleju to objaw odmy. Przy odkręconym korku powinien wyraźnie się dławić a nie lekko przerywać - odma do wymiany. Ogólnie wygląda mi to na strasznie zajechany, zaniedbany motor. Jeśli to pierścionkilub uszczelka pod głowicą, to przygotuj się na duże wydatki. Jak mogłeś kupić auto kopcące na niebiesko ? Skusiłeś się na tanie e38 ? Nie da się.Tanio znaczy drogo, to nie golf czy astra... nie zdziw się, jak spotka Cię jeszcze wiele przykrych niespdzianek i naprawy warte tyle, co całe auto w takim stanie. I popraw tytuł tematu.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
zamieniłem moje auto na e38. Jest to bardzo fachowa przekładka z anglika wiesz o co chodzi nie?, komputery luzem, bezpieczniki wiszą przekaźniki także. zamieniłem się bo mi się podoba a po drugie chciałem go uratować od takich fachowców i zrobić raz a porządnie ;D lekko dymi, może to być objaw pierścieni nie mówię, ale wkurza mnie ten olej, bo na tym nie da się jeździć, auto ma gaz sekwencyjny. na wolnych jak i na wysokich przerywa. tak jak by coś było nie tak, a jak się otworzy kurek to jest troche zmiany ale nie wielka. jeszcze nie miałem czasu dokładnie sprawdzić ciśnienia jak i tego czy jakaś świeca jest zaolejona ;p Pozdrawiam napisze jak sprawdzę ;)

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Opublikowano

PO co kupować takiego złoma? BO z tego co piszesz auto jest w okropnym stanie technicznym. Ile za nie dałeś.

Zdejmij kolektor ssący i zobacz co tam się dzieje.

Opublikowano
jeju, samochód jest ogólnie w dobrym stanie!. nic mu technicznie nie dolega, tylko z silnikiem są problemy. nie czepiajcie się mnie proszę ;). mam problem i wyłącznie z silnikiem!. Otworzyłem bagnet i z bagnetu wyrzuca olej. zaraz sprawdzę sprężanie i dokłądnie świece kable i te sprawy.

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Opublikowano
cena była 7500zł. a wystawiony był za 8300 :)

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Opublikowano
A jak zawieszenie? Jak elektronika? Jak blachy? Jeśli w dobrym stanie to może jeszcze coś z tego będzie. Ale skoro to angol to wróżę problemy z elektroniką. A wywalanie oleju to jak już mówiłem ODMA, ODMA, ODMA. To akurat tania sprawa w naprawie i nie zwlekaj z tym. Jak kopci na niebiesko to raczej pierścionki się kończą. Nieopłacalna naprawa przy ogólnym stanie tego silnika (kuźwa jak można na zapchanej odmie jeździć, to już sporo świadczy o gościu od którego to kupiłeś.....) Zrób odmę, jeździj tak aż wykończysz ten silnik i wtedy swap.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

bez sensu to tego silnika kupować odmę. Możliwe że ma takie przedmuchy że będzie ją zawalać. Zresztą pewnie dużo oleju żłopie jak dymi na niebiesko chyba że to tylko wina odmy. Okaże się. Jak by miał słabą kompresję albo próba olejowa wyszła by źle to bym od razu zmieniał silnik albo ten remontował. Remont tani nie jest kosztuje ok 3-4tys żeby zrobić to na porządnie. Liczę w cenie płyny uszczelki itd ale bez robocizny.

 

Kupno silnika tylko z auta które pali jeździ i można sprawdzić stan silnika.

Opublikowano
zawieszenie super naprawdę nie ma na razie nic do zarzucenia, kładłem się sprawdzałem jechałem po dziurach tu jest okej, przez ten kawałek który udało mi się przejechać to nie zarzucało nim, nie skręcał jechał prosto!. blacharka też okej, oprócz dwóch wgniotek na drzwiach onu tylnych pasażerów. Korozji zero. elektronika to wgl pozostawia dość dżo do życzenia tak jak mówisz. ale co do całej tej plątaniny to się dokopie, z zawodu jestem elektrykiem więc to do ogarnięcia ;) już mnie tak nie dobijajcie ;p na cyferblacie jest nawalone 221,700 km nie wiem czy oryginał. mam nadzieje że tak. ;D jestem w trakcie robienia testu kompresji ale niestety okazało się że mój aparat do mierzenia ciśnienia w cylindrach jest za mały ;( czekam więc na poniedziałek. mam nadzieje że odczyty wyjdą dobre. bo nie uśmiecha mi się pierścionków robić. ;( a słuchajcie powiedzcie mi jaka powinno być takie nominalne ciśnienie? Pozdrawiam Was i dziękuję też za poświęcony czas ;) :twisted:

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Opublikowano
220.000 ? Niemożliwe :) Daniel o jakim zakresie remontu silnika mówisz w takich pieniądzach ? Bo i ja się powoli przymierzam. Z cykaniem nic bez ściągania głowy nie zrobię - gniazdo zaworowe najpewniej. To i przy okazji bym zrobił rozrząd, pierścionki, panewki i sworznie...

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Sworznie, pierścienie, uszczelniacze, dotarcie gniazd, panewki w razie potrzeby, czyszczenie dokładnie całego silnika, zwalenie miski olejowej ale to wiadomo.

uszczelki kolektorów wydechowych i ssącego,

Jeśli tłoki będą dobre i trzeba wymienić tylko pierścienie to mniejszy koszt. Trzeba mierzyć cylindry czy nie są wytarte bo inaczej blok raczej do wyrzucenia bo porządna regeneracja kosztuje.

Śruby głowicy oczywiście nowe,

Panewki na korby też do sprawdzenia

O ile nie wyjdzie nic przy rozrządzie i vanosie to powinieneś się w tej kwocie mniej więcej zmieścić.

Porządna regeneracja głowicy kosztuje mniej więcej tys zł, ale podejrzewam, że wystarczy wymienić tylko uszczelniacze zaworowe.

Planowanie głowicy oczywiście obowiązkowe jak i jej sprawdzanie.

 

U Ciebie mogą jeszcze być popychacze do wymiany. Ty wymieniałeś ale czy to zostało dobrze zrobione?

Pewnie jest jeszcze kilka rzeczy, które pominąłem a też kilka zł kosztują.

Opublikowano

Koledzy słuchajcie to jest ta odma? coś tanio to tu wygląda, nie uważacie? z resztą tutaj chyba jest sam ten filtr bez wężyków uszczelek i innych tematów co?

http://www.ve-ga.pl/product-pol-5682-BMW-3-E46-98-04-zawor-odpowietrzajacy-silnika.html

ps. znalazłem to na form gdzieś ;p

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Opublikowano
Kpl odma dobrej firmy kosztuje z wężami ok 300zł. Zapytaj się w sklepie wyżej za ile Ci sprzedadzą i jakiej firmy najlepiej się sprawdza. Tanie chłamy często działają do pierwszej zimy i potem masz olej na silniku bo się zapycha.
Opublikowano
Daniel mój imienniku ;D powiedz mi a po takim zabiegu ile silnik pochodzi :D mój to automat z tiptronikiem :P

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Opublikowano

Koledzy mam przykrą wiadomość dla siebie ;/ niestety test sprężania wyszedł nie najciekawiej. tłok w kolejności patrząc od otwartej maski

1:6,0

2:5,5

3:6,2

4:0,0 :O

5:5,6

6:6.1

 

Więc coś jest nie tak na 4 tłoku, ogólnie jest coś pewnie z pierścieniami bo ciśnienie tak jak kolega powiedział około 12/14. a jest niekiedy nie całe 6 ;/

zdejmuje głowice i sprawce co jest grane. Zmienie pierścienie uszczelki i wgl. tak samo sprawdzę czy zawory trzymają ciśnienie. powiedzcie mi czy warto remontować czy odrazu kupować używany ale z takiej którą mozna sprawdzić na miejscu tak jak w/w kolega mówił. troche załamany jestem tym faktem i szczerze nie wiem co zrobić. doradźcie mi ;((((( silniki takie są dość drogie ale może ktoś ma kontakty na takie silniki co ? błagam o pomoc ;p

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Opublikowano

Sam słupek kupisz za ok 2k więc nie jest źle.

Dlatego się dziwiłem, że kupiłeś takie auto.

 

Porządny remont to koszt ok 4tys i nie zawsze wszystko jest jak należy. Czasami trzeba wymienić tłoki, czasami dół nadaje się do regeneracji co tanio nie wychodzi.

Skąd jesteś? U mnie w okolicach jest parę ludzi co rozbierają BMW i pewnie silnik byś znalazł.

Opublikowano
Jestem ze Śliwic. Koło tucholi chojnic czerska. kujawsko-pomorskie a dokłądnie między kuj-pom a pomorskim ;). sprężanie jest słabe jak diabli ;( silnik by trzeba było kupić taki sam pewno ;p

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Opublikowano
to jest silnik 2,8 m52 czyli był montowany w 7er 5er i w 3er. Ja proponował bym kupić z 7 albo 5 bo wiadomo jak często trójki są traktowane. I z takiego auta którym można się jeszcze przejechać.
Opublikowano
Dokładnie masz racje Kolego. W e30 taki silnik to potwór a w e38 to silnik który tą budę w miarę ciągnie i przyśpiesza. a w e30 to katowanie driftowanie i tak dalej. Posprawdzam silnik ten co mam. zobacze jak sytuacja cenowo wygląda bo pierścienie napewno są do wymiany uszczelka także. do tego planowanie głowicy bloku, panewki też by można było wymienić. wszystko tak na cycuś bajduś. zdejmę głowice i sprawdzę czy jest głowica szczelna jak jest to wtedy zastanowie się nad naprawą a jak głowica jest dead to nara z tym silnikiem. bo to nie opłacalne, bo tak trzeba było by jeszcze w głowice zainwestować i to nie małe pieniądze . ;/ powiedz mi kolego jeszcze jedną rzecz jak wygląda wgl sytuacja z tymi silnikami? one dużo kilometrów przejerzdzały od nowości? ;)

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Opublikowano
Mój przejechał do tej pory 346 tys. i chodzi jak nowy bez ubytku oleju i dymienia :)
Opublikowano
Właśnie a co do rozrządu ustawienia i wymiany powiedz mi Kolego cyz masz jakieś rysuneczki żeby je ustawić bo boje się zdejmować jak nie mam dokładnych danych jak ustawić. bo już w jednym aucie robiłem to bez podglądu jak po założeniu głowicy ma być ustawione i szukałem przez 3 dni ;/ Pozdrawiam !;p

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.