Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

koszt plukanki silnika 25zl ? to czym to bedzie robione ? woda gazowana czy jak ?

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
to czym to bedzie robione ? woda gazowana czy jak ?

 

Stachu mowil, ze gazowana podejdzie :norty: A na powaznie to za 25zl to raczej nie bardzo. Ja jak kupowalem auto, kupilem plukanke Liqui Moly, ale do konca nie bylem przekonany. Po plukance i zalaniu swiezym olejem przejechalem 200mil i wymienilem olej ponownie dla swietego spokoju. Kiedys jeszcze w M62, w ktorym bylo "bloto" ta plukanka cos tam dala, bloto czesciowo zlecialo, ale nie jestem przekonany, ze to zloty srodek, szczegolnie te tansze.

Opublikowano
plucze w kazdym aucie jakie mialem za kazdym razem jak wymieniam olej... wg mnie to bardzo dobra rzecz.. wszystkie kanaly smarowania czyste jesli pierscienie ilejowe sa zasyfione to mozna zmniejszyc zuzycie oleju.. poprawic kompresje.. dobrze dziala i w dieslu i w benzynie (doladowanych)..
Opublikowano
Zalewam motulem 5-40 i za każdym razem płuczę specyfikiem tej firmy.Cholera wie czy pomaga silnikowi.Natomiast za niewielkie pieniądze pomaga mojemu samopoczuciu.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dokładnie płukanka działa przede wszystkim na samopoczucie ale koszt nawet dobrej płukanki jest na tyle niewielki że warto zalać. W moim samochodzie poprzedni właściciel nie płukał silnika i miałem okazję zobaczyć wałki rozrządu przed i po płukaniu. Szału nie ma ale w połączeniu z dobrym olejem i systematycznym płukaniem co zmianę może dać dobry efekt. Reasumując: jeśli masz luźne 25 PLN to warto.
Opublikowano

Z tego co słyszałem a słyszałem od dobrego mechanika który mi ratował auto i uratował już kilkudziesięciu osobom kapitalnym remontem to podobno warto.

 

Z tego co słyszałem to nawet około godziny płuczą lekko przegazowywując.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A czy ktoś z Was zrobiłby taką płukankę?

 

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Jeden mądry już tu był, do E60 wlał ropki do silnika. Silnik oczywiście zaprotestował i się rozstukał. Nie mogę znaleźć tematu w tej chwili...

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

ciekawe....

choc obawiałbym sie zeby nie zrobił wscieklego diesla podczas procesu plukania.

jest do tego preparat to stosuje preparat.. nie kombinuje bo mozna kosztow sobie narobic... (ktos nad tym sporo myslał) wiec warto z tej wiedzy korzystac...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodałem to tak dla poprawy humoru :mrgreen:

 

Tak na serio, to właśnie w weekend będę zmieniał olej u siebie i nigdy nie stosowałem płukanki, ale po ostatnich tematach na forum chyba się skuszę, tym bardziej, że w sklepie gdzie będę kupował olej, mają płukankę LM za 20pln, więc czemu nie.

 

Miłego dnia koledzy.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Robiłem 2 dni temu płukanke Liqui Moly Pro Line 2662. jakiejś większej różnicy nie widziałem oprócz tego, że olej był rzadszy. Wydaje mi się że teraz chodzi troszkę głośniej jak jest zimny a na Ciepłym się bardziej wycisza. Ale u mnie płukanie trwało prawię godzinę...
Opublikowano
Hehehe, jak zwykle. Polak wie lepiej, lepiej od producenta, lepiej od instrukcji obsługi. "Napisali 15 minut? Bredzą, dajemy godzinę. No przecież się lepiej wypłucze...".

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie kupiłem nowy olej i płukankę LM w sklepie ""ap-oil" w Legionowie, współpracują z "częścidobmw.pl", przy sklepie mają warsztat i rozmawiałem z ich mechanikiem o płukankach, powiedział, że warto je stosować, ale z doświadczenia może polecić właśnie tylko LM. Najlepiej ją zastosować gdy zmieniamy olej z jednego rodzaju na inny.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Ja stosuje zawsze. Na dole miski w samochodach bez plukanki zdarza sie niezly szlam.

Po dwoch - trzech plukankach, szlamu brak.

Generalnie mam zawsze wrazenie, ze po jej stosowaniu ciszej silnik chodzi. Kupuje ta najtansza LM engine flush.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupuje ta najtansza LM engine flush.

 

Nic lepszego nie trzeba. Są właśnie dwa rodzaje, słabsza do takich aut jak nasze, czyli zapewne ta, którą kupujesz i mocniejsza, ale to do zajechanych i starych silników jeżdżących na słabych olejach.

Pewnie kupujesz tą oto: http://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-plukanka-silnika-promo-i4378749752.html

Taką właśnie i ja kupiłem.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Tak jak piszesz Krzychu :cool2:

Dokladnie taka stosuje, od jakis trzech wymian sie bez niej nie obywam. Koszt znikomy wiec nawet dla poprawy samopoczucia warto :).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardziej się zastanawiałem czy przy "czyszczeniu" silnika nie pojawią się jakieś wycieki, czy coś się może rozszczelnić, to chyba obawa wszystkich, którzy pierwszy raz to chcą zastosować.. ale chyba nie powinno...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

A nie robiles jeszcze? Nie, nie pojawiaja sie. Przeciez caly silnik jest na uszczlekach (miska, glowica i pokrywa zaworow), ktorych najwidoczniej plukanka nie "bierze".

Jakby Ci sie cos pojawilo, to znaczy, ze olej zapchal Ci dziure w uszczelce glowicy czy jak? No daj spokoj :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie stosowałem...

Tu chodzi bardziej o namącenie w głowie przez pseudo mechaników, że nawet jak zmienisz olej z pół syntetyka na full syntetyk, to olej wypłucze Ci nagar i rozszczelni silnik, bo nagar działa jak dodatkowe uszczelnienie. Pamiętam jak dla ojczulka przywiozłem olej 5W40 do jego forda, to popukał się w głowę i powiedział, że nie chce później wymieniać silnika i że zostanie przy 10W40 :mad2:

Jak tak człowiekowi nawkładają do głowy przez kilkadziesiąt lat, to sam zaczynasz w to wierzyć..

Stąd też obawy, czy płukanka nie wypłucze nagaru z jakiegoś słabego miejsca.. No ale trzeba przełamywać stereotypy :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.