Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, posiadam e46 320d 2003 rok i od pewnego czasu zauważyłem następujący problem.

Przy hamowaniu podczas jazdy ze stala prędkością z zakresu 110-130 dosyć mocno trzęsie mi kierownica. Co ciekawe problemu nie ma podczas hamowania z prędkości wyższych od tych 130 i niższych od 100. Zauważyłem jeszcze jedna rzecz, przy jeździe od jakichś 160 zaczynają się delikatne drgania kierownicy które swoje maksimum osiągają przy 180 . Poniżej tych 160 auto idzie gładko. Wiem ze pierwszym podejrzanym są tarcze ale czy wtedy nie trzeslo by kierą jeszcze bardziej przy heblowaniu z wyzszych prędkości? Dodam że małem prostowane dwie felgi przednie jakies 2 miesiące temu oraz mam na tyle bardzo słabe opony które jak najszybciej , kiedy budżet pozwoli wymienię. Na przodzie stan opon ok 5-6mm bieżnika, klocki z przodu zmieniane 5 miesiecy temu, tył jeszcze w porządku. Prosił bym o pomoc w lokalizacji problemu.

Z góry dziękuję i pozdrawiam .

Opublikowano
Dodam że małem prostowane dwie felgi przednie

 

Tu bym zaczal problemu szukac, zamien przod z tylem i zobacz czy sie cos zmieni.

Opublikowano
Tak swoją drogą to lepsze opony się zakłada na tył nie na przód.

 

Tez fakt;)

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Opublikowano

Tak jak wcześniej napisano,przerzuć felgi-od tego zacznij.Jeśli to nie pomoże to przyjrzałbym się tarczom.

U mnie winę za drgania przy hamowaniu ponosiły tarcze.

Opublikowano
Dodam że małem prostowane dwie felgi przednie

 

Tu bym zaczal problemu szukac, zamien przod z tylem i zobacz czy sie cos zmieni.

 

Dzięki za odpowiedzi.

Zamiana już była zrobiona. Między innymi dlatego mam gorsze opony na tyle. Przed prostowaniem jeszcze na zimowkach miałem takie drgania podczas jazdy nawet przy 100 wlasnie. Po prostowaniu i przelozeniu na letnie to ustalo ale zastanawiają mnie dalej te drgania od 160 . No i teraz te przy hamowaniu. Czy to możliwe ze to po prostu przez te zjechane opony? Czy raczej spec od prostowania felg nie wykonał dobrze roboty bo nie miałem jak dotąd sytuacji gdzie mógłbym pogiac znowu felge. Wiem ze przyczynę ciężko jednoznacznie określić Ale mam bardzo ograniczony budżet narazie i chciałbym określić opcję najbardziej prawdopodobna. Za tarcze wezmę się dopiero jak wyklucze koła z kręgu podejrzanych.

Opublikowano
Kolego nie napisales nic o swoim zawieszeniu. Przyczyna drgan kiewownicy w 90%lezy w kolach, a przy hamowaniu w tarczach, ale...Jesli masz bogate luzy w zawieszeniu, to kierownica bedzie Ci latac nawet przy nieduzej niedogodnosci wywazenia, ktorej bys nie wyczuł nawet w malym stopniu przy zawieszeniu bez zadnych luzow.
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolejność działań :wink:

1. Podjechać do wulkanizatora i zakręcić każdym kołem na wyważarce (tylko nie u tego co prostował :P )

2. Podjechać do gościa od zbieżności i niech przetrzepie dokładnie zawieszenie (ze zwiększoną uwagą na tylne tuleje wahaczy przednich)

3. Jak dalej nie będzie winnego to tarcze hamulcowe, sprawdź dokładnie tylne, bo też był przypadek bicia kiery przez krzywe tylne tarcze :shock:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.