Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej. Może możesz podpowiedzieć, zaznaczyć na zdjęciu, co najczęściej pada, psuje się?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Odpowiedzi 289
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chodziło mi o to, czy konkretnie któraś przepala się najczęściej, czy nie ma zasady...

Wygląda na prostą naprawę.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

to zalezy.... jezeli bez setki grot lutownicy lata Ci na boki.... sprawa moze nie byc tak banalna :D

Musisz wyciagnac sterownik, rozebrac go, naprawic i USZCZELNIC (to nie jest DVD stojace na stoliku TV)... nie jest to raczej operacja na 1h (lacznie)

Do Autora: opisz prosze proces rozbiorki i jak i czym to uszczelniales (tylko smarowales krawedzie obudowy? zalewales to? czy bylo oryginalne zalane?)

Przemek

Mam blad jednej swiecy... myslalem, ze jest spalona ale moze to nie swieca a sterownik?

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Całość jest zaklejona, trzeba wycinać po krawędzi np drimelem, w środku jest galaretowata masa uszczelniająca, najłatwiej ją usunąć środkami do czyszczenia elektroniki np mckenic contakt, benzyny itp nie rozpuszczają tego idealnie.

 

Usunąć trzeba wszystkie te druciki srebrne, po co później proces powtarzać skoro można to zrobić raz a porządnie. powłoke aluminiową na miedzianych kwadracikach szlifujemy małym kamieniem do drimela, to samo ze złączem wtyki. lutowanie najlepiej grotową z nastawioną temp powyżej 340C, ponieważ cała płytka jest umieszczona na radiatorze i szybko oddaje temperaturę.

 

Na koniec całość umyłem contaktem i zalałem środek silikonem czerwonym, dokładnie go wpychając w każdą szczelinke, zakryłem wieczkiem wyciętym wcześniej i krawędzie łączenia silikonem.

 

świece mało kiedy całkowicie padają, te w bmw są na niskie napięcie 5V. najczęściej pada właśnie sterowownik

Opublikowano

230 zł to cały bak paliwa, czy ja wiem czy tanio... jak napraw zajmie może z półtorej godzinki, wymontowane tego to 15 minut roboty.

Dostęp jest od góry, przyświeć sobie lampką na prawą stronę pod kolektorem, będą dwie wtyki, duża 12V od strony alternatora i mniejsza, w tej mniejszej najgrubsze przewody to przewody do świec, wyjmij i podepnij multimetr ;)

Opublikowano

Widzę że konkretne mody idą :)

 

Wydech na plusior.

Czekam na dalsze mody z hybrydą :)

 

No i ja tez mam problem ze świecami 2 lata i Beru się skończył. Zamówiłem nowy kabel zasilający /bo poprzednio jak wymieniałem nie wyglądał już super/ i jak to nie pomoże to akcja sterownik :)

 

Pozdro

 

Oli

Opublikowano
Ja u siebie wyminilem sterownik, wszystkie swiece sprawdzilem kable a blad nadal jest w dde zapisany :mad2: bezpiecznik tez sprawdzony wiec witki opadaja :mad2:
Opublikowano
kabel plusowy może nie ma odpowiedniego styku ( we wtyczce) - ja w swoich obu 3.0d to czyściłem i poprawiałem styk na wtyczce. Wtyczka się wypala. Wtedy moduł nie ma zasilania i wywala 6 błędów świec. Po za tym to super mody ten IC jest genialny . zastanawiam sie czy w mojej X5 3.0d która jest juz po programie też wszedł by jakiś wiekszy IC a potem mod na 300KM. Tyle czy x drive by wytrzymał ? .

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano

Wygląda mi na mini komputer przemysłowy.

 

Jak coś to mam takie coś z androidem :)

 

Podpięte to miałem do cica

 

Oli

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi się lądują ale co mi z tego jak nie wiem co tam Apacer kombinuje :mrgreen:

 

Uchyl rombek tajemnicy :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

widze, ze kombinujesz z raspberry :cool2:

ja jakos polubilem arduino...szybko, tanio tesco :)

 

czekam teraz na 10hz GPS i jakis can bus modulik

bedzie szlo jeszcze z 2 tygodnie bo to z dalekich Chin... ale jak dojdze to pare pomyslow na zagospodarowanie tego mam

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zmiany wydechu oczywiście rozumiem,już przerabiałeś go na początku i tak samo teraz...daj to chłopie komuś kto sie tym zajmuje bo średnice masz fajne ale wykon jak ze stodoły :duh:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Ostatnio chwila czasu wpadła więc postanowiłem wymienić ten wadliwy rozrusznik, przez który tylko mnie krew zalewała :roll:

IMG_3149.JPG

IMG_3148.JPG

 

Jako, że dostęp do śrub jest kiepski, oryginalne torx 13 trzeba odkręcać nasadką przyspawaną do klucza płaskooczkowego z grzechotką :8) . Jedna śruba się ukręciła, więc musiałem w ruch puścić szlifierkę :twisted:

Nowy rozrusznik przykręcony wzmacnianymi śrubami z łebkiem 17 :) + grube podkładki dla lepszego manewrowania kluczami.

IMG_3151.JPG

 

Przy okazji wyczyściłem czujniki wałka rozrządu oraz czujnik wału korbowego, do którego dostęp jest idealny z góry, po odkręceniu oczywiście kolektora ssącego + rozrusznika, ewentualnie bez rozkręcania rozrusznika, ale trzeba manewrować nasadkami ze sprężyną :cool2: , tak więc jak komuś przyjdzie wymiana czujnika wału korbowego, nie trzeba zdejmować skrzyni, wystarczy od góry :norty:

 

W garażu chłodno, moje webasto garażowe się lekko zapowietrzyło, pozostało uruchomić inny ogrzewacz :) , przy temp na dworze -6, w środku chodziłem w bluzie :)

IMG_3150.JPG

 

Ostatnio też dotarły do mnie światłowody z mercedesa, kilka metrów za drobne pieniążki, polecam. Będą przy wymianie wiązki z hud oraz w przyszłości do logika.

IMG_3127.JPG

 

 

 

 

Koledze Lukas2z107 obiecałem wzmiankę o ogrzewaniu żarowym w obiegu płynu chłodniczego, tak więc proszę.

Podgrzewacz zamontowany w miejscu kolanka które biegnie od chłodnicy olejowo/wodnej, widoczne na zdjęciu kolanko zostało usunięte, wpięte przewody wodne + podgrzewacz.

Całość jest zasilana z plusa pociągniętego z alternatora, zgodnie ze schematem, po załączeniu przełącznika, podaje on sygnał na wejście S przekaźnika czasowego Aniro, który załącza osobne przekaźniki każdej ze świec, przez ustawione ~15minut czasu. W razie problemów pisać, schemat rysowałem na szybko ale poprawnie :D

IMG_3153.JPG

IMG_3155.JPG

366304.jpg

http://www.kreocen.pl/img/p/1656727/1/ONPOW-Przelacznik-wandaloodporny-1-pozycyjne-SPDT-05A220VAC-IP67-V16B-11R-12G-S.jpg

Edytowane przez Apacer
Opublikowano
Dzieki Apacer, czy przy takim podlaczeniu gdy odpalisz auto wlaczysz podgrzewacz po czym od razu zgasisz samochod to czy podgrzewacz sie wylacza czy pracuje przez te 15min ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.