Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, przymierzam się do lekkiej zmiany oświetlenia przedniego u siebie. Mam zwykłe H7, świecą poczciwie, ale na żółto. Chcę mieć białe światło, zainwestuję w żarówki Philipsa ponoć nie sprawdzają się tylko na mokrym asfalcie, ale chce się o tym przekonać na własnej skórze. Do rzeczy. Chciałbym dołożyć ringi, o montaż pytał nie będę bo są fajne tematy, ktoś założył dobry tutorial nie pamiętam nicku, a tego co mi się wydaje to raptowny13 ale mogę się mylić, bo piszę na szybko.

 

Ale ogólnie to chciałbym zapytać, jakie ringi są najjaśniejsze CCFL, SMD, LED ?

Jeśli ktoś może w skrócie plusy i minusy każdych z nich,

 

I pytanie odnośnie tytułu tematu, czy któreś z ringów mogą służyć do jazdy dziennej ?

Jakie tak w ogóle są wymogi świateł dziennych ? Muszą byc odpowiednio jasne, mieć homologacje ?

Dużo osób montuje "paseczki" na kilka ledów na zderzakach, stawiam, że połowa nie jest dopuszczona do ruchu, ale chciałbym wiedzieć konkretnie, czy na jakichś ringach można jeździć jako światła dzienne ?

 

Jakieś odnośniki do innych tematów związanych mile widziane, z góry dziękuję i liczę na zainteresowanie tematem :D

Opublikowano
A gdybym sobie te pseudo paseczki na zderzaku zaamonyowal to mogłoby być? oczywiście tak nie zrobię to wiadome tylko nie wiem czemu te małe listwy przechodzą i ludzie na tym jeżdżą a na ringavh nie można?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli zamontujesz wspomniane paseczki w punciaku, fokusie czy innej skodzie, to dla przeciętnego misiaczka jesteś zwykłym, szarym i niegroźnym obywatelem, który popiera wieś-tuning, ale jeśli zamontujesz coś takiego w BMW, nawet jeśli będą to super jasne ringi , to jesteś kolejnym szaleńcem, wariatem-piratem drogowym, którego można zgnębić. Nie mówię, że wszyscy policjanci to zrobią, ale często BMW źle się wszystkim kojarzy.. a my nadal je kochamy :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Lepiej tego ujac nie mozna :-)

Ringi smd swieca jasno w dzien i jesli koniecznie chcesz owe ringi celuj w smd.

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

No tak ale wie ktoś może jak wygląda ta kwestia czysto prawnie ?

Ze światło musi spełnić określoną normę i wtedy nawet najbardziej upierdliwy nie może Ci nic zrobić ?

 

A czym różnią się tak w skrócie CCFL, SDM, LED ?

Słyszałem, że jedne mrugają, długo się zapalają, w zime nie lapią, że wypalają się pojedyńcze żarówki, które wady do których ?

Opublikowano

tak ze na kloszu musi byc homologacja, jakies odległosci itp

 

ccfl pojawily sie jako pierwsze, sa mało widoczne

smd sa widoczne w dzien, pojawily sie pozniej i jesli montowac to raczej takie

wszystko bylo opisywane na forum, ja tak ogolnie napisałem

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Mógłbym, ale z tego co mi wiadomo, żarówka przy takim obniżonym napięciu świeci brzydką barwą, a głowny powód to taki, że bardzo mi się podobają ringi, to nie to samo co żarówka zwykła.

 

smd sa widoczne w dzien, pojawily sie pozniej i jesli montowac to raczej takie

wszystko bylo opisywane na forum, ja tak ogolnie napisałem

 

a potrafiłbyś odgrzebać ten temat, gdzie jest porównanie ringów i ogólnie wszysco co z nimi związane ?

 

Ja tylko z tego co szukałem to znalazłem temat o montażu ;)

Gdybyś mógł to podeślij

Opublikowano
Jeśli zamontujesz wspomniane paseczki w punciaku, fokusie czy innej skodzie, to dla przeciętnego misiaczka jesteś zwykłym, szarym i niegroźnym obywatelem, który popiera wieś-tuning, ale jeśli zamontujesz coś takiego w BMW, nawet jeśli będą to super jasne ringi , to jesteś kolejnym szaleńcem, wariatem-piratem drogowym, którego można zgnębić. Nie mówię, że wszyscy policjanci to zrobią, ale często BMW źle się wszystkim kojarzy.. a my nadal je kochamy :D

Światła do jazdy dziennej muszą spełniać jakieś określone wymogi i mieć jakieś atesty więc po prostu nie możesz sobie tam wstawić ringów, żarówki 60W czy diód z lampy warsztatowej bo po prostu nie spełniają tych wymogów. Czy wsadzisz sobie takie ringi do bmw, do łady samary czy ursusa to nie będziesz mógł ich używać jako świateł do jazdy dziennej. Już się tak nie dowartościowujcie, że jesteście w elitarnej grupie kierowców bmw, na których poluje policja.

 

Mógłbym, ale z tego co mi wiadomo, żarówka przy takim obniżonym napięciu świeci brzydką barwą

Faktycznie mam włożone żarówki Osram Night Breaker plus, które normalnie świecą dosyć jasnym białawym światłem, ale jako światła do jazdy dziennej wyglądają jak zwykłe żarówki i świecą na żółtawo.

Opublikowano
Wybierz SMD. Żarówki Philipsa Blue Vision kupuje w następnym tygodniu,mam białe ringi (ccfl...) i żółte swiatla a tak to może będą bardziej pasować. Jak kupie i zaloze to dodam zdjęcie
Opublikowano

Tak na szybko zapytam bez odgrzebywania tematu, do SMD trzeba przetwornice ?

No ja właśnie myślałem nad wymianą żarówek mijania i drogowych.

Na mijania chciałem włożyć Philips blue vision lub blue vision plus ( czymś się różnią nie wiem dokładnie czym, i nie wiem na którymi się rozglądnąć.

 

A na światła drogowe Philips X-Vision, nie dają efekty ksenonu ale dają chyba największy efektywny strumień białego światła, no chyba, że ktoś zna jakieś lepsze ale wątpie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

SMD nie maja przetwornic, przetwornice są w CCFL.

 

Zakładanie żarówek typu "blue", czyli pseudo-zenonów trąca wieś tuningiem.

 

Inna żarówka o bardzo jasnej barwie, to Osram Night Breaker, mam ponad pół roku i polecam.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Przecież żarówki o których mówisz mają taką samą temperaturą barwową, jak blue vision ultra, a nawet z tego co czytam to night breakery maja 3500K, a blue vision ultra mają 3250K
Opublikowano
A ma ktoś jak to będzie wyglądać? Bo ja mam LEDy założone przez poprzedniego właściciela i takie 2 paski w sumie to mnie drażnią :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam :mrgreen:

http://www.google.com/images?client=ms-unknown&hl=pl&biw=&bih=&q=bmw+e46+ringi&gbv=2&sa=X&oi=image_result_group&ei=cc64U87OBcGS1AXeqoFo&ved=0CBQQsAQ

 

Ps. Autor tematu mógłby dopisać 3xx do tytułu, ale "góra" ma chyba urlop, bo Staszek jeszcze jest, więc bez pośpiechu :norty:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież żarówki o których mówisz mają taką samą temperaturą barwową, jak blue vision ultra, a nawet z tego co czytam to night breakery maja 3500K, a blue vision ultra mają 3250K

 

Temperaturę mogą mieć podobną, ale żarówki blue-shit mają niebieskie szkiełko i to one daje niebieską poświatę, a nie temperatura barwowa jak to nazwałeś.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie,jedynie samą końcówkę,jakieś 3mm.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Znalazlem cos takiego dosc ciekawy temat ;)

Cyt.

Polska jest członkiem porozumienia UN, w którym określa się cały zestaw norm dla wyposażenia pojazdów. Światła do jazdy dziennej opisane są rozporządzeniem nr 87 normy E/ECE/324, E/ECE/TRANS/505. Po tych kluczach znajdziecie tę normę bez problemu. Teraz najważniejsze konkrety dotyczące świateł do jazdy dziennej:


sposób formowania wiązki:

- wiązka skupiona eliptycznie, świecąca na wprost, czyli tak samo jak światła drogowe (inaczej zwane 'długimi')!


- jasność w osi świecenia:

minimum 400cd

maksimum 800cd


- kątowy rozkład natężenia jest symetryczny i opisany jest w w/w normie (aneks nr 3), ale przykładowo w PIONIE wymaga się minimum 70% jasności dla kąta 5 stopni i minimum 20% jasności dla kąta 10 stopni. W POZIOMIE wymagania minimalne są następujące: 90% dla 5 stopni, 70% dla 10 stopni, 25% dla 20 stopni.


Jak widać, optymalna jest skupiona wiązka eliptyczna, skierowana osią główną 'na wprost', czyli równolegle do osi podłużnej pojazdu.


Drugim wnioskiem jest, że jako zamiennik (dopuszczony normą) świateł do jazdy dziennej można stosować światła drogowe 'długie' (!!) ALE po obniżeniu mocy (np modulacja PWM, albo szeregowe połączenie włókien) tak, żeby w osi nie emitowały więcej niż 800cd!! i mniej niż 400cd.


W/g przepisów UE na kloszu lamp dziennych musi być oznacznie RL, ale dotyczy to samochodów wyprodukowanych po 2011,


I dokladnie tak zaprogramowac mozna swiadla "dlugie-drogowe" np. w e46 do jazdy dziennej, wiec wszystko jest zgodnie z normami na to wyglada ;)


zaczerpnięto z:

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2240701.html

http://www.forum.alfaholicy.org/styling_body_kit/98407-_159_swiatla_dzienne_drogowych_25min.html

  • 1 rok później...
Opublikowano

odświeżę temat, bo dotyczy dokładnie mojego problemu.


Dzisiaj za jazdę na "długich-dziennych" straciłem dowód rejestracyjny. Byłem kompletnie zaskoczony, że to w ogóle może być jakiś problem i ostatecznie przyjąłem mandat. Muszę teraz wrócić do ustawień fabrycznych, a potem podjechać na posterunek i policjant ma mi to ponownie sprawdzić. Zastanawiam się tylko co potem?


1. Czy komuś udało się przekonać policjanta, że jeśli samochód jest wyprodukowany przed 2011 r to nie musi mieć oznaczenia homologacji świateł do jazdy dziennej?

2. Jaka jest żywotność xenonów? Może bardziej opłaca się płacić mandaty niż wymieniać żarniki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Były e46 na np. rynek duński z dziennymi wpisanymi w vin, więc zdecydowanie dyskutowałbym z panem władzą :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.