Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, proszę o pomoc interpretacji usterki Airbag.

* z tego co wyczytałem na forum to:

- ignition circuit ZK10 -> battery unplug 1 -> klema pirotechniczna?

- ignition circuit ZK9 -> head airbag (ITS) front right -> poduszka pasażera, tylko nie wiem czy czołowa (w półce) czy kurtyna w słupku (a wolałbym nie demontować niepotrzebnie półki)

 

Dzięki i pozdrawiam.

 

(Błędy INPA)

 

ECU: MRS3

JobStatus: OKAY

Variant: MRS3

-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

11 ignition circuit ZK10 -> battery unplug 1

Error frequency : 1

error active at the moment

resistor too large

error is not sporadic

-------------------------------------------------------------

10 ignition circuit ZK9 -> head airbag (ITS) front right

Error frequency : 1

error active at the moment

resistor too large

error is not sporadic

Opublikowano
11 to tak jak mówisz pirotechniczna, sprawdź czy się nie poluzowała, jak wszystko w porządku to może już mata pasażera siada. Po skasowaniu z powrotem się pojawiają?
Opublikowano
11 to tak jak mówisz pirotechniczna, sprawdź czy się nie poluzowała, jak wszystko w porządku to może już mata pasażera siada. Po skasowaniu z powrotem się pojawiają?

 

Po skasowania natychmiastowo się pojawiają oba błędy.

 

Chciałem zasięgnąć informacji, bo w weekend będę z tym walczył :8)

Opublikowano
to walcz z pirotechniczna :) ziomek gdzies mial ze sie poluzowala i potem blad zniknal, a ta druga poduszka to nie pomoge bo nie wiem szczerze mowiac ;/
Opublikowano

Witam,

Również posiadałem wyżej opisany błąd. Jest to błąd maty pasażera. Są dwie opcje naprawy. Pierwsza to kupić nową mate i wymienić ją (nieopłacalne wg mnie). Druga opcja (którą zrobiłem również ja) to kupić emulator maty (duża dostępność na allegro za grosze) i podpiąć zamiast maty, a następnie wykasować błąd i po kłopocie. Dzięki emulatorowi komputer będzie widział, że ktoś siedzi na siedzeniu 24/7 i w razie uruchomienia poduszki wystrzeli ona nawet jeśli nikogo nie będzie. Ale gdy wyświetlony jest błąd to ona nie wystrzeli, więc bardziej opłacalne jest żeby wystrzeliła (takie jest moje zdanie)

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest jeszcze trzecie wyjście. Wyłączyć matę kompem.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Panowie - dzięki za pomoc.

 

1. Klema pirotechniczna wygląda że jest OK, zmierzył ją elektryk - twierdzi że sprawna, więc zamówiłem emulator maty, po zamontowaniu dam znać, czy problem zniknął.

2. Co do 10 ignition circuit ZK9 -> head airbag (ITS) front right, znalazłem informacje na angielskiej stronie o BMW, że błąd ten dotyczy kurtyny w słupku (ITS stands for Inflatable Tubular Structure. The cylindrical airbag is integrated in the frame above the door and, thanks to its honeycomb structure, it inflates extremely quickly)

 

Pożyjemy, zobaczymy, dam znać czy udało się zwalczyć temat.

 

Pozdrawiam

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.