Skocz do zawartości

BMW 528i problem z silnikiem


mixerr200

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

zent, GuitarMike, dr4g0n, Kriss33, dziękuję za odpowiedzi!

 

Auto było wystawione za 175k PLN i oferowano mi jedynie 12 miesięcy gwarancji BPS (bez możliwości przedłużenia, jeśli dobrze zrozumiałem). Krótka gwarancja wzbudziła moje obawy. Ponadto jak na DEMO miało stosunkowo duży przebieg. Odpowiedzi na temat częstotliwości wymiany oleju nie uzyskałem. Auto ładne, zadbane, dobrze doposażone. Jednak podczas oględzin nie mogłem nim się przejechać z uwagi na brak ubezpieczenia. Ubezpieczenie to szybko się znalazło, gdy doszło do rozmów na temat zaliczki. Tylko mnie nie było już w kraju. Ostatecznie zrezygnowałem, a auto ponoć się sprzedało. Nowemu właścicielowi życzę radości z jazdy i niezawodności, bowiem auto zapowiadało się bardzo ładnie.

 

Kriss33, jechałem niedawno X4 z 3-litrowym dieslem i byłem pod wrażeniem. Myślę jednak, że bardziej do mnie przemawia silnik benzynowy. Idealnie 35i lub 28i. Obawiałem się jednak awaryjności tych silników. Po przeczytaniu komentarzu na tym forum i po Waszych odpowiedziach wnioskuję, że 35i jest dużo bardziej niezawodny. Zatem wznawiam poszukiwania.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 289
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

 

Kilka słów o moich doświadczeniach z N20 w 528i xDrive. Samochód w ciągu 22 miesięcy ma zrobione 154.000 km. Przede wszystkim autostrada z tzw pełnym ogniem (zbiornik starcza mi na 250 km :twisted: ).

Żadnych problemów z silnikiem. Owszem ma on swoje specyficzne zachowania związane ze zużyciem oleju (jak to każde turbo). W normalnym układzie gdy bagnet elektroniczny działa sprawnie pokazuje nam komunikat nakazujący uzupełnienie 1 litra oleju. Niestety bagnet ten ma swoje humory i potrafi nie zadziałać. Wówczas silnik sam da nam inne "komunikaty":

- pierwszym będzie spadek mocy i "pomarańczowa" informacja o awarii napędu. Związane to jest z niewystarczającym ciśnieniem oleju dla napędu Valvetronica. Nie należy się załamywać tylko zgasić silnik, odczekać chwilę i uruchomić go ponownie. Będzie pracował normalnie (czasem trzeba powtórzyć zabieg). Nie zwracając uwagi na wskazanie bagnetu należy dolać litr oleju i podjechać do ASO aby przeprogramowali bagnet.

- jeżeli zlekceważymy powyższy sygnał wówczas po kilku tysiącach kilometrów możemy spodziewać się "czerwonego" komunikatu o spadku ciśnienia w układzie smarowania i konieczności zatrzymania pojazdu. Wówczas musimy dolać już nie jeden ale dwa litry oleju i również ostatecznie podjechać do ASO aby przeprogramować bagnet.

Ogólnie przesiadłem się z BMW E60 530d xDrive (2 sztuki wyjeżdżone służbowo po kolei) i byłem trochę sceptycznie nastawiony do 528i xDrive. Teraz po prawie 2 latach eksploatacji uważam, że to bardzo dobra kombinacja dynamiki i ceny. Silnik ogólnie ma jedną wadę - przy dynamicznej jeździe spala gigantyczne ilości paliwa - nawet do 25 l/100km. Jeżeli ktoś jeździ spokojnie wówczas może uzyskać 8,2-8,5 l/100km.

 

Auto jest regularnie serwisowane w ASO (ze względu na dynamikę jazdy wymiany oleju nawet co 12-13 tys km) i średnio w połowie dystansu między wymianami dolewka 1 litra oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
gdyby olej Castrola zamienić na Motula lub Millersa - by nie było dolewki co 6 tys km tylko co 12 tys km - sam testowałem 220i i co 6 tys dolewa się jeśli ma się Castrol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przymierzałem sie do zakupu kolejnego F10 właśnie z tym silnikiem - chcę benzynę, a dla żony nic mocniejszego niż 2.0 nie będzie potrzebne. Teraz się zastanawiam, czy warto - mam na oku auto z 80 tys przebiegiem i znośnym wyposażeniem, ale nie lubię chłopaków z ASO aż tak bardzo, żeby ich odwiedzać kilka razy w miesiącu...

 

Druga opcja to F01 i 750i, jak żona będzie ostrożnie obchodziła się z gazem, to różnicy w spalaniu nie zauważy :D tylko też co 2gi ma zmieniony silnik i pytanie - na ktorej wymianie silnika się skonczy? Cięzko kupić w miarę bezawaryjną benzynę w BMW. Chyba że nową w salonie, ale na koniec produkcji F10 to nie wchodzi dla mnie w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Większość 535i na Allegro to składaki z USA. Jakieś tam awarie mają (pompy wysokiego ciśnienia, turbo, etc) ale poza tym serwisy dobrze sie o nich wypowiadają. Przynajmniej jak rozmawiają ze mną :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

520d bezawaryjnie dojechalem do 90 tys km, 0 problemów z silnikiem (tylko jakieś drobne tematy na gwarancji z elektroniką i "piszczącą" kierownicą). Do jazdy na codzień z 8 biegowym automatem również nie odczuwałem dyskomfortu związanego z brakiem mocy.

 

Chcę tylko odpocząć od dźwięku diesla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby być uczciwym w ocenie - jestem właścicielem 5ti z tym silnikiem z początków produkcji. Zamówiłem jak tylko się upewniłem, że jeździ to sensownie i nie wciąga paliwa hurtem.

Gdyby odjąć usterki związane z samym silnikiem to byłoby całkiem spoko, bo było ich niezwykle mało. Natomiast kwestia silnika spędza mi sen z powiek i jedyne na co liczę, to to, że poprzednie naprawy były po części nieskuteczne ponieważ "miszczowie" nie ogarniali tej jednostki.

Nie zmieni to oczywiście mojego podejścia do benzyn z BMW i jest to na pewno moja ostatnia benzyna BMW, a w zależności od tego co pokażą z G30, być może ostatnie BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją zrobiłem 76000km i jedyne co wymieniłem to przy 38000 termostat i olej co 12000km nie wiem czemu wszyscy tu wieszają psy na tej jednostce jak dla mnie rewelacja 245 km przy zużyciu 11l/100km przy tej masie czego chcieć więcej...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zent R6 w E46 to żadne porównanie z F10. W F10 benzyna R6 ma 3l i 306 kM i spala bardzo podobnie do 528i - 245 kM. Dobrze wiesz, że nie kupuje się 528i bo jest lepsze od 535i, ale przez pier.. akcyzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zent R6 w E46 to żadne porównanie z F10. W F10 benzyna R6 ma 3l i 306 kM i spala bardzo podobnie do 528i - 245 kM. Dobrze wiesz, że nie kupuje się 528i bo jest lepsze od 535i, ale przez pier.. akcyzę.

 

Miejmy nadzieję ,że senacki projekt obniżenia do 4,6 % tego podatku ujrzy światło dzienne .

 

http://www.podatki.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/nizsza-stawka-akcyzy-dla-wiekszych-samochodow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zent R6 w E46 to żadne porównanie z F10. W F10 benzyna R6 ma 3l i 306 kM i spala bardzo podobnie do 528i - 245 kM. Dobrze wiesz, że nie kupuje się 528i bo jest lepsze od 535i, ale przez pier.. akcyzę.

 

 

Właśnie nie miałem na myśli silnik M54, tylko N55. Osiągi 528i są istotnie dobre, ale spalanie przeciętne. Co do akcyzy to wiem że denerwuje, ale dawno temu jak kupowałem, i jak była niższa akcyza, wyłożyłem 10kzł i nie biadoliłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zent R6 w E46 to żadne porównanie z F10. W F10 benzyna R6 ma 3l i 306 kM i spala bardzo podobnie do 528i - 245 kM. Dobrze wiesz, że nie kupuje się 528i bo jest lepsze od 535i, ale przez pier.. akcyzę.

 

Na 200-300tys różnica 15% w akcyzie to już trochę pieniędzy jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akcyza odbija się nie tylko na podstawie ale też na wyposażeniu. Gdy mówimy o różnicy w podstawie na poziomie 50000 zł przy kwocie 200000 zł to jest to jednak spora różnica dodając do tego sensowne wyposażenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na forum jakieś N20 2.0/2.8i które przejechało bezporoblemowo 150 tys.km? Bo za polroku konczy mi sie gwarancja i sie zastanawiam czy wykładać 4 tys.zł za przedłużenie czy olać to,planuje dojezdzic do 120 tys.km.Poza Aso wymianan napedu pompy olejowej 2200zł brutto mi krzyknęli jakby umarło.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.