Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 289
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Rewelacja....

A czy możesz nam zdradzić tajemnicę ile to wszystko kosztowało? Bo same części chyba ze 4 - 5 tyś pln.

  • Moderatorzy
Opublikowano
W X1 28i podobny zabieg w ASO (rozrząd, pompa oleju, termostat oraz krzyżak przekładni kierownicy + przegląd) ok 12 kPLN - robiłem z Repair Inclusive więc 0 PLN. części + 2 dni roboty.

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano

Kolego Trzastek, czy ten modół z wałkiem wyrównawczym nie został wymieniony?

A czy po wymianie termostatu lepiej trzyma temperaturę?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Został - w szczegółach nie pytałem - tylko podpunkty :-) ale jest dużo ciszej i dobrze chodzi. Na chwilę obecną jest OK i trzyma temperaturę ale przed wymianą termostatu tez trzymał.

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano

Wybaczcie zwłokę w odpowiedzi.

Wszystko z przedłużonej gwarancji. Z tego co pamiętam same części (to co wspomniałem + termostat) prawie 7k.

Opublikowano

No i stało się. 428i po drugiej wymianie uszczelki w skrzyni automatycznej (cieknący olej), samochód nadaje się powtórnie do naprawy 49 tys. przebiegu.

Do rzeczy najpierw zauważyłem jakby szarpnięcia (metaliczny dźwięk), łącznie z przeskokiem przy zapalaniu na start-stopie. Normalne zapalanie bezproblemowo.

 

Drugie po zwiększaniu obrotów od najniższych jakby drugi dźwięk się pojawia (brzęczenie). Co dziwne, gdy to robię od np. 3 tys. obrotów nie ma drugiego dźwięku. Na luzie nie ma tych objawów, tylko pod obciążeniem.

Jestem umówiony na diagnozę.

 

Jakoś mam dziwne przeczucie, że po wymianie uszczelki nie zrobili adaptacji, a wlali z powrotem ten sam zużyty olej. Podobno producent nie przewiduje...

 

Kuźwa mać, a już szykowałem się na M2.

A teraz coraz bardziej spoglądam na Giulię.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nic nie rozumiesz. Pisze, ze obecnie w aso bmw maja wiecej roboty z nowymi f10 i silnikami n20 niz z dieslem b48.

 

Wychodzą problemy w okolicach 100tys km i to dość często ...

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
w 28i? czy w dieslu B47?

 

Pisałem kilka razy na forum o problemach kumpla z 528i rocznik 2012. Obecnie prawie 150tys km i to już niemal agonia silnika.

Chyba podjął decyzje aby kogoś uszczęśliwić po atrakcyjnej cenie natychmiast po kolejnej naprawie :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Moze kumpel mocno daje w palnik i katuje silnik ?

 

U mnie nic sie nie dzieje, ale ja mam dopiero 28 tys. Wydaje mi sie ze ten silnik przy normalnej jezdzie w ogole sie nie meczy. Gdybym jednak zaczal "szalec", ciagle przyspieszal na maksa czy latal autostradami 230+, to pewnie silnik mocno by dostawal w tylek i wtedy pewnie jego zywot byly duzo krotszy. Moglbys zapytac kumpla ile mu pali w miescie oraz jakimi predkosciami porusza sie po autostradach ?

 

Z drugiej strony to rocznik 2012 czyli poczatek produkcji 5tki z tym silnikiem, wiec znane problemy z pompa olejowa. Nawet jesli to naprawili, to nie wiadomo jakich innych szkod to narobilo.

Opublikowano

Moim zdaniem nie prędkości przelotowe zabijają ten silnik tylko dynamika w ich osiągnięciu.

Silnika nie zabija to ze jedzie w stałych warunkach 500 czy 1000 km to jest raczej z pożytkiem dla niego.

 

U mnie nic sie nie dzieje, ale ja mam dopiero 28 tys. Wydaje mi sie ze ten silnik przy normalnej jeździe w ogole sie nie meczy. .

Sorry nie obraź się ale z twoim przebiegiem od maja 2014 masz 28 tys km jesteś idealnym klientem dla producenta, bo nawet jak nim będziesz jeździł 5 lat to zrobisz 70 tys km nie sadze, abyś nie był zadowolony a producent coś w tym czasie naprawiał :mrgreen:

 

A tak poza tym bez względu jaka marka, to silniki uturbione maja zakładany przebieg swego życia. Np Ford Focus 1.0 125KM to 160 000 km takie jest założenie producenta, co nie oznacza ze nie przejedzie więcej. W przypadku takiej 5ki 528i producent pewnie założył na 250-300 tys km, myślę ze się wiele nie pomylę. Problemem nowych samochodów jest nie ich awaryjność tylko ceny części zamiennych. One są po prostu drogie i integrowane tak by były jeszcze droższe. Trzy w jednym module. Przy pewnej wartości samochodu, one (czyli samochody) będą nie opłacalne w naprawach a co za tym idzie, szybko będą znikać jak wsad wielkiego pieca. Sorry taka prawda :mrgreen:

Opublikowano
Moze kumpel mocno daje w palnik i katuje silnik ?

 

U mnie nic sie nie dzieje, ale ja mam dopiero 28 tys.

 

Przy tym przebiegu to u mnie też się nic nie działo. Pogadamy po 3 interwencjach w cały silnik. Patrząc z mojego doświadczenia masz na to jeszcze około 50000 km :mrgreen:

 

Uprzedzając Twoje pytania:

Autostrada 160 km/h, Miasto pyr pyr chyba, że dłuższa prosta z odpowiednim limitem to do 90 km/h.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sapero ma rocznik 2014 i może go problem pompy olejowej nie dotyczyć
Opublikowano

Niestety potwierdzam kłopoty silników z początkowych roczników produkcji.

 

Kolega ma F30 z tym silnikiem 28i 2012 rok. Przy przebiegu ok. 75 tys bardzo mocno hałasował napęd pompy oleju, świst jakby z turbiny.

W ramach gestu BMW wymieniono części (sam napęd) robociznę musiał zapłacić.

 

Dzisiaj ma przejechane od. 97 tys i problem powrócił. Hałas dokładnie ten sam. Jak się skończy i czy bmw przyjmie w końcu na klatę że to wada fabryczna, życie pokaże.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zent, który silnik w F10 jest bezawaryjny? poza tym jak ktoś kupuje nowe auto to bezawaryjność nie jest jego celem, chce mieć auto nowoczesne itd.

Na awaryjność patrzą przede wszystkim kupujący używane kilkuletnie auta i potem mówią, że np. E46 jest lepsze od F10...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.