Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czytaj.MOD viewtopic.php?f=73&t=117891

 

 

 

Witam. Jestem posiadaczem e61 2004r 3.0d 218km. Od czterech miesięcy mam strasznie dokuczliwy problem. Otóż objawy są takie:

1)Auto rano kopci na niebiesko(zimny silnik).

2)Czasami nierówno pracuje (choć delikatnie).

3)Przy jeździe- nawet normalnej kopci na czarno- po nagrzaniu.

4)Przy stałej prędkości np. 90km/h przy oszczędnej jeździe na niskich obrotach falują obroty i przy tym kopci na niebiesko. (Jakby silnik się przycinał)- po dodaniu gazu idzie bez problemu.

 

Wymienione części:

1) Przepływomierz.

2) Kolektor ssący- usunięte klapki.

3)Sprzęgło hydrokinetyczne.

4)Wtryskiwacze po regeneracji.

5)Turbo na gwarancji.

 

Jeszcze mam zdjęcie uchwyconego momentu, w którym się to dzieje pod kompem i korekcje wyglądają tak: 1 cylinder -3.04(zakres zielony), 2 cylinder -2.02(zakres zielony), 3 cylinder 1.30(zakres zielony), 4 cylinder 0,79(zakres zielony), 5 cylinder -2.28(zakres zielony), 6 cylinder 5.25- dawka ponad wszelką normą. Błagam o pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opublikowano

Sprawdza się korekcje wyłącznie na rozgrzanym silniku, na postoju najlepiej bez dodatkowych obciążeń typu klima więc powtórz test.

 

Turbo regenerowane?

 

Na pierwszy rzut oka, nadal poważny problem z turbo (dymienie na niebiesko) i nadal problem z wtryskami (na czarno, nierówna praca) plus problem ze skrzynią (falujące obroty przy stałej prędkości)

 

Jedź do kogoś ogarniętego, bo raczej tutaj nikt Ci nie pomoże tym bardziej przy tylu usterkach...

Opublikowano

Pisałem już koledze:

1) niebieski dym to objaw spalania oleju silnikowego

2) czarny dym to zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza.

niebieski dym może być spowodowany:

1a) turbina puszczająca olej

1b) uszkodzoną odmą, EGR

1c) nieszczelnością tłok-cylinder

1d) uszkodzoną głowicą

 

z tego stawiam na 1a, 1b

 

czarny dym może być spowodowany:

2a) rozszczelnionym obwodem intercoolera

2b) turbiną nie dającą odpowiedniego ciśnienia z powodu uszkodzenia/zużycia

2c) turbiną nie dającą odpowiedniego ciśnienia z powodu dysfunkcji układu sterowania

2d) zbyt dużą dawka paliwa w stosunku do powietrza z powodu złego sterowania wtryskiem (w to wchodzi przepływomierz, czujniki temperatury powietrza i paliwa, ciśnienia paliwa itp.)

2e) zbyt dużą dawką paliwa w stosunku do powietrza z powodu lejących wtrysków

 

z tego stawiam na: 2a, 2b, 2c.

 

Z powodu wskazań korekt wtrysku na poziomie 2 i więcej przychylał bym się jeszcze do awarii wtryskiwacza (2e) ,ale podobno były sprawdzane - pytanie, kiedy? Niech ktoś mądry się wypowie - korekty wtrysku są wyliczane przez komputer na bazie odczytów z czujników drgań, czy jakoś tak? (@Szatynwroc?) Bo czujnika spalania stukowego w dieslu chyba nie ma? Czy awaria takiego czujnika może spowodować naliczanie złych korekt?

(U mnie korekty wtrysków są poniżej 0,25 a auto zbliża się do przebiegu 200 tys.)

 

Bez porządnej diagnostyki nic się nie poradzi :(

Opublikowano
Panowie tylko, że tak: wtryski zrobione parę dni temu- po testach na maszynie w każdym zakresie było ok. W piątek pojechałem na kompa bo objaw szarpania razem z kopceniem występował dalej. Okazało się, że najprawdopodobniej przy rozgrzanym silniku szósty wtrysk się zacina- wymieniłem go. Dalej jest to samo. Tylko teraz zastanawiam się, czy wtrysk o innym numerze trzeba kodować- dopiero w środę jadę na kompa jeszcze raz. Jeśli chodzi o turbo to na kompie też jest ok(jest jeszcze na gwarancji). Sprzęgło odpada bo jest nowe- tym bardziej co ma sprzęgło do kopcenia ..
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.