Skocz do zawartości

e60 520i, Komunikat niskie cisnienie oleju


spovn83

Rekomendowane odpowiedzi

witam. zaczynam standardowo, tzn. samochod kupilem 2tyg temu. Dzisiaj troche przegonilem i na obrotach jalowych pojawil sie komunikat o niskim cisnieniu oleju. Komunikat sie pojawia na chwile(5sek) i zaraz gasnie, dwa razy mi wyskoczyla ta informacja przy zgaszeniu samochodu. Brak innych objawow. Samochod postal z kwadrans odpalilem i sie przejechalem z 20km trasyi nic, tylko po zgaszeniu wyskoczyla wlasnie inf. o niskim cisnnieniu. Przy pierwszych komunikatach silnik zgasilem podpielem kompa i nic (od zakupu mam blad czujnika temp oleju z inpy 27c3) temp oleju max do 105C dochodzi. Nie zmienialem jeszcze oleju. poziom tak w polowie jest. Wymienic wstepnie odme i czujnik cisnienia oleju ? pozniej sprawdzic ? komp nic nie pokazuje :/

silnik m54b22

z 2003r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź ciśnienie oleju jakie jest w trakcie palenia się tego błędu

ale...

Komunikat sie pojawia na chwile(5sek)

Nie będzie łatwo.

Jaki przebieg auta? Zmęczona życiem pompa oleju potrafi dawać podobne efekty. Oczywiście - czujnik ciśnienia tez może być problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie, komunikat sie zapala na bardzo krotka chwile tylko raz mi sie udalo zdjecie zrobic ;) i to nie wyrazne. przebieg 290tys. kiedys w e46 sedan wymienialem ten sam czujnik bo tez sie zapalalo i tez w okolicach przebiegi 290tys. czujnik nie drogi wiec go kupie i wymienie. odmy pewnie tez nikt nie wymienial ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to rzeczywiście był by problem. Możesz też profilaktycznie sprawdzić jakie jest ciśnienie oleju. Jak pompa umiera lub panewki już nie domagają to ciśnienie będzie niższe cały czas, ale może gubi je dopiero jak olej mocno się rozgrzeje.

 

Przebiegu dużego nie masz. Te silniki wytrzymują o wiele więcej jeśli dobrze były eksploatowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje z zakupem.

 

Problem zdiagnozowałeś sam. Ten silnik musi mieć po prostu olej na poziomie w okolicy maxa. U mnie podobnie się wyświetla przy tym stanie po przepałowaniu, z tym że nie jest to ciśnienie a poziom oleju. Jeśli zerkniesz w czasie jazdy, kiedy wystąpi komunikat na ekran komputera, wyświetli że jest niski stan i należy dolać litr przed przejechaniem 1000km. Ten typ tak ma, jeśli będziesz trzymał stan oleju przy maksie nie zobaczysz tego komunikatu więcej. Jeśli się pojawi mimo to, wtedy należy się martwić. Ale póki co nie widzę powodu do paniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje z zakupem.

ironia ? :)

Problem zdiagnozowałeś sam. Ten silnik musi mieć po prostu olej na poziomie w okolicy maxa. U mnie podobnie się wyświetla przy tym stanie po przepałowaniu, z tym że nie jest to ciśnienie a poziom oleju. Jeśli zerkniesz w czasie jazdy, kiedy wystąpi komunikat na ekran komputera, wyświetli że jest niski stan i należy dolać litr przed przejechaniem 1000km. Ten typ tak ma, jeśli będziesz trzymał stan oleju przy maksie nie zobaczysz tego komunikatu więcej. Jeśli się pojawi mimo to, wtedy należy się martwić. Ale póki co nie widzę powodu do paniki.

 

po jezdzie mam tak w polowie stan oleju, a po calonocnym postoju mam pod max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna ironia, sam jestem zdecydowanie zadowolony z tego silnika. W zeszłym tygodniu trasa 2,2tys km, prędkości "niemieckie", spalanie 8,7l. Bezproblemowy, trochę trudny w diagnozie ale jak go ogarniesz jeździ rewelacyjnie. Może trochę mocy brakuje, ale to trasowicz, nie ścigacz.

 

Dolej mu 0,7l i zobacz. Serwisy też przelewają te silniki, to po prostu ich właściwość. Pamiętaj tylko żeby olej był wysokiej jakości (osobiście leję motul x-clean).

 

Oby kulał się jak najdłużej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i lipa dzis po przejechaniu 10km w trasie wyskoczyl mi komunikat o niskim cisnieniu oleju przy obr okolo 2tys. przygazowalem i komunikat znikl. ale pojawia sie tera non stop jak tylko obr spadna ponizej 1000. wiec jak stoje na swiatlach to musze yrzymac tak z 2tys. kurde a musze wrocic do chaty te 25km :/. tak jak wyzej pisalem wymienilem olej, a wczoraj czujnik cis oleju na oem a ten pewnie jest czulszy... czyli mi wywala blad jak olej sie rozgrzeje.. :/ wiec pompa ? czy panewki...? a za pare dni urlop :/

 

na 15 jade sprawdzic cisnienie oleju. narazie sprawdzilem ze na obrotach jalowych na postoju niskie cisnienie zaczyna pokazywac blad przy temp oleju 99C ponizej pracowal ok bez komunikatow.

dodam ze zalozylem oslonu pod silnioiem i pod skrzynia biegow bo ich nie bylo... pewnie specjalnie by sie olej chlodzil :///

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz prosilbym o porade, gdyz jak sie pojawilem w warsztacie to mi mowili ze mam zly olej i powinienem miec 5w50 mobila najlepiej. Po podpieciu manometru cisnienie w okolicy 0,4 bara minimalnie wskazowka sie wachala, przy dodawaniu gazu 4bary, mechanicy mowili ze od razu reaguje cisnienie na obroty, mowili ze dla nich silnik jak i pompa oki po pomiarze manometrem.

 

Rada mechanika ze do czyszczemia smok, mowil by wlac preparat do czyszczenia silnikow liqui moly i zmienic olej na ten 5w50 mowi ze to na 80% pomoze.

 

Mowil ze w rozbieranie silnika niema co isc, jedynie sprawdzenie/wyczyszczenie smoka

 

i co myslicie. jest w tym sens ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko trzeba by było się dowiedzieć jakie ciśnienie powinno być w tym silniku na wolnych obrotach.

Musisz gdzieś w książce doczytać, Jeśli masz ciśnienie w porządku to musisz szukać elektrycznie problemu.

Jeśli miał byś rzeczywiście niskie ciśnienie zaczął by silnik na wolnych obrotach głośno chodzić. Klepał by a w skrajnych przypadkach stukał.

 

Jak silnik pracuje na wolnych obrotach? Jak kontrolka się świeciła był dokonywany pomiar? Miałeś rozgrzany silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp oleju byla gdzies w okolicy 100C, pomiar wskazywal 0,4 bara na czujniku jest info 0,3-0,5 bara czyli to jest minimum. Na innym forum byla informacja ze powinno byc 0,8 bara.

 

I co dzis zrobilem :

 

wymienilem odme na nowa, przez stara mozna bylo dmuchnac. Ale dolny waz od odmy co idzie do bagnetu byla zatkany, dalem inny.

 

Zrobilem sobie trojnik w ktorym jest wkrecony moj stary czujnik cisnienia i manometr i tak:

temperatura oleju wynosila najwiecej 107C jak samochod stal na biegu jalowym obroty okolo640 cisnienie wynosilo z manometru 0.7-0.75bara

wiec wyjelem moj zestawik pomiarowy, wkrecilem spowrotem moj czujnik cisnienia nowy oe bmw ktory dostalem w tym tyg i ruszam a tu za zakretem niskie cisnienie oleju :/ temp oleju wtedu wynosila 102C

wiec jutro jade po nowy czujnik :/

Dziwne to troche no ale coz, kupie chyba ze dwa i sprawdze.

 

 

niemoge za bardzo sprawdzic z bledem jakie jest cisnienie bo moze byc ta roznica miedzy starym a nowym czujnikiem (niemoge sprawdzic bo wstarym musialem troche gwint przeciagnac by gralo z moim trojnikiem ) stary cz tez ma zakres 0.3-0.5 bara firma trw

 

p.s. na wolnych silnik pracuje "idealnie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja mimo wszystko zacząłbym od weryfikacji co konkretnie podaje komputer kiedy wyświetla się błąd. Czy to jest ciśnienie oleju czy poziom oleju. To dwie różne rzeczy a na desce w obu przypadkach zobaczysz oliwiarke. Jeśli chodzi o pomiar poziomu oleju, w tych silnikach mierzy się go na rozgrzanym silniku, można odczekać pięć minut po z zgaszeniu. On ma zaworek utrzymujący olej w górnej części silnika. Jeśli po zgaszeniu zobaczysz olej w połowie, dolej mu pół litra. To stan od którego już kontrolka oleju może się w nim pojawiać. Gdyby było coś z panewkami kontrolke miałbyś ciągle na niskich obrotach. No chyba że jedna jest tak luźna ze ciągle się obraca, ale to mało prawdopodobne. Temperatura oleju w normie, ciśnienie tez. A kwestia wyboru oleju to już sprawa indywidualna. Moim zdaniem 50 jest za gesty na nasze warunki, nie mamy tu aż takich upałów, no chyba że go katujesz, ale tego nie widzę po temperaturze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy do mnie podjechal e39 z silnikiem M52 u niego cisnienie jakie zmierzylismy to 0,75 bara, na oleju 10w40, czyli cisnienie takie jak u mnie. na szczescie udalo mi sie upchac moj trojnik (czujnik z manometrem) i w trase. zrobilem 30km i zero problemow, temp. oleju 100-110 cisnienie na manometrze 0,7-0,75, czyli musi byc dupniety ten nowy czujnik i to ori :/ kupilem juz jakis zamiennik na ktorym cisnienie zadzialania to 0,35 bara, jeszcze go nie zakladalem trzeba przypilnowac i od razu luknac w manometr jak cos bedzie.

 

p.s. na tym moim starym czujniku w trojniku to tez w granicach 0,35 bara wynosi prog zadzialania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis troche pojezdzilem w upaly i mialem komunikat o niskim cisnieniu wtedy cisnienie na manometrze siega do 0,5 bara. bo wskazowka oscyluje miedzy 0,5-0,75 bara a czasem sie "uspokaja" przy 0,75 i znowu oscyluje

 

i co myslicie o tym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa filtra oleju .

mam to samo po dluzszej jezdzie jak juz mam gasic auto wyskakuje to samo...sporadycznie.

pozdrawiam

Tutaj o problemach BMW

http://www.vano-tech.de/formulare/KGE_Anleitung_V8.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki. po tlumacze poczytam :) przejechalem ponad 200km w trasie i roznie informacje byly o tym cisnieniu oleju ( jechalem z lapkiem i inpa odpalona) najczesciej informacja o niskim stanie oleju byla jak jego temp wynosola 110C i wiecej. jak bylo 108C to zadnego komunikatu... chgw..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slyszalem ze u jednych wlancza sie komunikat po przekroczeniu 2000 obrotó a u innych na wolnych zawsze po dluzszej jezdzie.

Dzisiaj bylem oddac auto do goscia co sie zajmuje BMW (wymiana dwumasa i sprzgla) stwierdzil ze na poczatek mam wymienic olej na ....Castrol.10 W60 mial juz taki przypadek i wymienili wszystko co mozliwe i dopiero po wymianie oleju pomoglo.

Pozdrawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

Wygląda na to, że to dość popularna usterka, lecz informacji na temat usunięcia jest dość mało.

Od niedawna posiadam E60 520i 2003r. i mam identyczne objawy jak reszta kolegów. Czy ktoś z Was poradził już sobie z tym problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.