Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam problem bo nie uzytkowałem samochodu ok 2 miesiace a po powrocie zauwazyłem kałuze oleju dokladnie pod wydechem i srodek rury tez jest umazany olejem?

Co to moze byc bo nie mam zielonego pojecia!!!

Opublikowano

Loras witaj ! Jakie to twoje auto ? Twojemu sąsiadowi się spodobała bryka i Ci podlał oleju abyś tanio sprzedał ;-)

A tak na serio na pewno nikt ci nie zajechał auta pod twoją nieobecność ?

Sprawdź stan oleju odpal , jak będzie ładnie palił to sie nie martw bo będziesz miał czas na naprawę.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Hehe sasiad raczej numeru nie wykrecił i samochód stał caly czas na parkingu wiec to musi byc z niego niestety ;( pali ładnie i chodzi jak zawsze tylko ta plama mnie niepokoi. Olej musze sprawdzic ale poczekam troche bo go odpalałem ;( moze to byc cos naturalnego czy z pewnoscia jakas uszczelka pusciła?
Opublikowano
Auto to BMW 320i po liftingu 170 KM.Tutaj jest sporo pytań-oczywiści powinienieś na dzień dobry sprawdzić stan oleju na bagnecie na zupełnie zimnym silniku.Uważam jednak,że bez wjazdu na podnosnik nie da się nic konkretnego ustalić.Któraś z uszczelek?-jak najbardziej może być,ale trzeba auto dokładnie obejrzeć od spodu
Opublikowano
Wtrącę się... olej ponad MAX skutkuje takim pluciem z wydechu? U mnie nie ma kałuży ale co wyczyszczę wydech to za chwile jest czarny od oleju, a na bagnecie jest lekko ponad max.
Opublikowano
Optimum jest wtedy kiedy poziom oleju jest lekko przed max-nie można przesadzać,aczkolwiek w tym przypadku pewnie nie to jest przyczyną wycieku.Jak już pisałem:samochód na podnośnik i wtedy z całą pewnością będzie można coś więcej powiedzieć.
Opublikowano
Wtrącę się... olej ponad MAX skutkuje takim pluciem z wydechu? U mnie nie ma kałuży ale co wyczyszczę wydech to za chwile jest czarny od oleju, a na bagnecie jest lekko ponad max.

Przepraszam nie doczytałem.W Twoim przypadku może ktoś od diesli się wypowie,choć moim zdaniem jest to bardzo prawdopodobne....pamiętaj żeby zawsze ten poziom był przed max,chciałoby się poeiwedzieć "co za dużo to nie zdrowo".

Opublikowano
Auto to BMW 320i po liftingu 170 KM.Tutaj jest sporo pytań-oczywiści powinienieś na dzień dobry sprawdzić stan oleju na bagnecie na zupełnie zimnym silniku.Uważam jednak,że bez wjazdu na podnosnik nie da się nic konkretnego ustalić.Któraś z uszczelek?-jak najbardziej może być,ale trzeba auto dokładnie obejrzeć od spodu

raczej 5 min od zgaszenia auta a nie na zimnym.

Opublikowano
Daniel poziom oleju to sprawdzać należy na zimnym silniku a nie 5 min po zgaszeniu choć i tak można.Po prostu na zimnym pomiar jest najbardziej miarodajny,zwłaszcza w przypadku Kolegi,któremu olej wyciekł w okresie kiedy autem nie jeździł-niech sobie sprawdzi na zimnym ile tego oleju ma...choć jeśli chce może dokonać też pomiaru w 5 min po zgaszeniu silnika.
Opublikowano
innymi słowy:na zimnym powinien być dokładnie między min/max,po rozgrzaniu silnika ten pozim powinien sie podnieść pod maximum(ale nie zupełnie max i nie absolutnie nad max) i to jest prawidłowy poziom.
Opublikowano

Czasem turbo podsyła olej do wydechu, ale takie rzeczy to należy ustalić poprzez dobrą diagnozę warsztatową, rzecz w tym że to pracochłonne i możne być kilka usterek naraz. Rzadko się zdarza aby klient oddawał auto do warsztatu tylko po diagnozę i płacił na godziny. Zazwyczaj dodaje auto do wyceny na daną dolegliwość licząc że ta wycena jest za darmo, więc dostaje wycenę w 15 minut co nie koniecznie jest pełna obiektywną wyceną bo co za darmo to umarło ;-)

Dla autora tego wątku to jak nie ma spadku mocy to by bardziej świadczyło że olej pochodził z turbiny.

A może ten olej tylko kapał na rurę wydechową i nią spływał do jej wylotu ?

Przy okazji zrobię wklejkę porad samemu amatorsko sprawdzać ropniaka.

http://www.volvo-off.pl/Jak_sprawdzic_silnik_diesla.html

Może się komuś przydać.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
nie nie tutaj turbo odpada,bo te silniki nie były doładowane.To 2.2 benzyna.Silnik wolnossący.Wiem jedno:w tym momencie to troszkę gdybanie,gdybym ja miał wyciek to po prostu podjechał bym do zaprzyjaźnionego mechanika na podnośnik,wspolnie bysmy obejrzeli i tak udałoby się ustalić miejsce i przyczyne wycieku.
Opublikowano

To trzeba zrobić

do zaprzyjaźnionego mechanika na podnośnik,wspolnie bysmy obejrzeli i tak udałoby się ustalić miejsce i przyczyne wycieku.

Podkreślam dwa słowa : zaprzyjaźnionego oraz wspólnie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Daniel poziom oleju to sprawdzać należy na zimnym silniku a nie 5 min po zgaszeniu choć i tak można.Po prostu na zimnym pomiar jest najbardziej miarodajny,zwłaszcza w przypadku Kolegi,któremu olej wyciekł w okresie kiedy autem nie jeździł-niech sobie sprawdzi na zimnym ile tego oleju ma...choć jeśli chce może dokonać też pomiaru w 5 min po zgaszeniu silnika.

POwinno się sprawdzać ok 10-15 min od wyłączenia silnika. W silnikach m54 częstą przypadłością jest nie trzymanie oleju w filtrze przez uszkodzony zaworek. Wiedzą o tym posiadacze e60 gdzie często wyskakuje komunikat o niskim poziomie oleju. Poziom na zimnym jest w porządku, ale tak na prawdę w układzie jest zbyt mało oleju. W m52 ten problem też występuje, ale rzadziej. Nawet tak instrukcja mówi by sprawdzać ok 10min od zgaszenia silnika. Olej do miski zdąży z góry spłynąć jeśli o to chodzi.

Opublikowano
To trzeba zrobić
do zaprzyjaźnionego mechanika na podnośnik' date='wspolnie bysmy obejrzeli i tak udałoby się ustalić miejsce i przyczyne wycieku.[/quote']

Podkreślam dwa słowa : zaprzyjaźnionego oraz wspólnie.

A co tu podkreślać???Ja tutaj nie widzę żadnego drugiego dna.Pojechał bym do zaprzyjaźnionego bo taniej usługę by mi wykonał.Auto trzeba obejrzeć od spodu najlepiej z kimś kto zna się na rzeczy i najlepiej z kimś do kogo mamy jakieś zaufanie-co do tego chyba się wszyscy zgadzamy.Dopiero po oględzinach o spodu można wysuwać jakieś konkretne przypuszczenia,w przeciwnym razie jest to raczej strzelanie w ciemno.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Często w benzyniakach wolnossących powodem zaoliwionych wydechów jest odma, nie wiem czy w M54 takowa jest, ale z ostatniego doświadczenia z silnikiem VW, to w odmie miałem problem (Seat żony). Może to warto sprawdzić.

Zaoliwiona końcówka wydechu w silnikach z turbem, oznacza koniec turbiny, może komuś się to przyda....

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Serdecznie dziekuje! Umówiłem sie juz z mechanikiem i mam nadzieje ze cos wyduma ;D jak sie dowiem w przyszlym tyg co i jak to dam znac ;) pozdro
Opublikowano

Pirlo witaj ! napisałem w sensie pozytywnym aby inni też tak robili.

Podkreślam dwa słowa : zaprzyjaźnionego oraz wspólnie.

Czyli wspólnie z zaprzyjaźnionym mechanikiem zrobisz diagnozę i nikt nikogo nie będzie naciągał i zapłacisz tyle ile to kosztuje .

Pozdrawiam

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Pirlo witaj ! napisałem w sensie pozytywnym aby inni też tak robili.
Podkreślam dwa słowa : zaprzyjaźnionego oraz wspólnie.

Czyli wspólnie z zaprzyjaźnionym mechanikiem zrobisz diagnozę i nikt nikogo nie będzie naciągał i zapłacisz tyle ile to kosztuje .

Pozdrawiam

Nie no peace :) Napisałeś troszkę lakonicznie i niestety opacznie musiałem Ciebie zrozumieć.Również pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.