Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

martwię się o coraz bardziej narastający (takie mam wrażenie) dźwięk dochodzący z silnika.

Jest "zsynchronizowany" z obrotami ;)

 

Najgłośniej dochodzi z okolic miejsca, które nagrałem.

Zawory, popychacze?

 

Poniżej krótki filmik:

http://youtu.be/S-4KywfbMNs

 

 

Jeżeli popychacze - konieczna natychmiastowa naprawa? Tak czy inaczej z tym zrobię, tylko pytanie czy np. tydzień jazdy może dodatkowo zaszkodzić?

I w tym przypadku powinienem sobie przygotować ok. 2500 zł, zgadza się?

 

Pozdrawiam...

Opublikowano
Z tego nagrania nie wiele idzie usłyszeć. nagraj dłuższy filmik z bliska i daleka. wtedy porównam z moim silnikiem. może to kwestia oleju?
Opublikowano

Nagraj, aczkolwiek jestem przekonany, że coś tu mam nie tak ;)

Olej cały czas ten sam, systematycznie wymieniany itd.

 

Pytanie tylko czy mogę z tym jeździć.

 

Niedawno w e30 słyszałem prace silnika (po swap'ie, nie wiem co to za silnik), który chodził niesamowicie "czysto". Kompletnie żadnych niepożądanych dźwięków.

 

Swoją drogą ciekawostka: do dzisiaj staram się dowiedzieć na jakiej zasadzie to działa, ale ten silnik został mi przedstawiony jako hybryda - cytuję: "dół 2.5l, góra 2.8l".

 

Poprzedni właściciel poświęcił mu sporo czasu, ale ja chcę uzyskać podobny efekt, więc ciekawy jestem co musiałbym wymienić ;)

Opublikowano

Adrian witaj !

Pytasz

ciekawy jestem co musiałbym wymienić

Bo ci sie spodobała praca silnika po swapie co podobno jest hybrydą i właściciel poświecił wiele czasu na to auto.

Hmm... powiem Ci tak jak potrafisz w aucie sam wymienić panewki i tłoki oraz świetnie radzić sobie z takimi programami jak IMPA to by wyglądało że jesteś w miarę elastyczny na innego rodzaju usprawnienia, ale jak jesteś na etapie wymiany okładzin hamulcowych i dolewek oleju to pozostań z tym co fabryka dała ale kiedyś to kto wie ???

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Rzeczywiście identyczny dźwięk, dzięki za filmik! ;)

 

Coś nam cyka, ale wychodzi na to, że to nic niepokojącego

 

 

@Faliszewice, klocki i dolewanie oleju już nie, choć panewki pewnie też nie. Lada dzień przede mną etap rozebrania M30B35 w celu sprawdzenia panewek ;)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
To wtryskiwacze na zimno tak cykają. Wystarczy przyłożyć ucho i osłuchać, jak paliwo jest cieplejsze i silnik też to cykają tylko że ciszej.
Opublikowano

Jedno jest pewne - nie cyka ciszej, gdy silnik się zagrzeje ;) silnik w momencie nagrywania był gorący, po trasie.

 

Kuzyn kupił e30 od rajdowca z Niemiec - bawił się silnikiem. Jedną ze zmian było wstawienie głowicy z większego silnika, nie pamiętam jakiego dokładnie. Popularny tuning. W każdym razie silnik miał niesamowity dźwięk. Nic, naprawdę nic oprócz szumu i szelestu (tak to nazwijmy :P ) nie było słychać, niezależnie od obrotów. Oczywiście było tam robione dużo więcej. Efekt był NIESAMOWITY. Tak cichego i czysto pracującego silnika nie słyszałem nigdy, nie wspominając już o kilkunastoletnich silnikach. To jest hybryda jak się nie mylę 2.4l z 2.7l (dół i góra). W każdym razie jego e30 cabrio brało moje e46 cabrio z M54B30, heh. (abstrahując już od różnicy w wadze na niekorzyść e46 z full wyposażeniem)

 

Jako, że razem jesteśmy hobbystami, zacząłem się zastanawiać co zrobić, żeby mój silnik też tak pracował. I przede wszystkim ile trzeba by wyłożyć pieniędzy. I okazuje się, że to już nie hobby, a pasja musiała być ;)

 

W planach jest poprawienie osiągów M54B30 (znalazłem wiele ciekawych materiałów na ten temat, okazuje się, że można z niego wyciągnąć bez kompresora/turbo 30-40 KM więcej) i prawdopodobnie wtedy zajmę się też wszelkimi poprawkami typu cykające nie wiadomo co ;)

Opublikowano

Taka przeróbka to tzw stroker. Operacja polega na zwiększeniu pojemności silnika przez podmianę "bebechów". Najpopularniejsze było łączenie bloku 2,7 ETA z głowicą od M20B25. Podobno moc bez problemu dochodziła do 200 KM (seryjnie M20B25 miał 170 KM).

 

Taki silnik rózni się od Twojego tym że nie ma vanosa, rozrząd ma na pasku zębatym i zawory są sterowane regulowanymi ręcznie popychaczami. Sama zamiana wnętrzności na pewno go nie wycisza. Problem myślę, że jest gdzie indziej.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Wracam do tematu, bo jest gorzej niż było... więc to chyba jednak nie "ten model tak ma".

Byłem u mechanika i on "nie ma pomysłu, trzeba rozbierać".

Zanim to zrobię, zapytam Was o radę i poproszę o przesłuchanie nagrania... po kilkunastu sekundach dodaję gazu.

Znad kolektora najbardziej słuchać...

http://youtu.be/VMVsj4eqWXI

Opublikowano

niedawno miałem podobne dźwięki z tym że mój silniczek to zaledwie M43, w każdym bądź razie efekt był bardzo podobny. Problemem była panewka więc sugerowałbym od tego zacząć.

 

edit...

 

Po ponownym przesłuchaniu nagrania jestem jeszcze bardziej przekonany, że to prawdopodobnie jest panewka na wałku rozrządu.

Opublikowano

No niestety z filmiku nie da się wywnioskować. To może być popychacz, vanos, Bo oczywiście bez paska odpalałeś na próbę?

Tak jak mówiłem. Musisz szukać kogoś z stetoskopem i zagwarantuje że to jest dana usterka.

Zobacz czy masz dokręcone świece.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.