Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dziś po wymianie akumulatora jak zwykle wyskoczył błąd Aktywnego układu kierowniczego.

Po przejechaniu ok 2 km podłączyłem pod kompa i błąd został usunięty, mimo wszystko kontrolka na desce nadal się paliła.

Zgasiłem silnik odpaliłem po godzinie i mimo że błąd znów wywaliło to siła wspomagania jest bardzo słaba. Trzeba więcej siły użyć aby kręcić kierownicą.

Podłączyłem kompa i mam nowy kod usterki: wyświetla mi błąd: Kąt pozycji silnika nie zainicjowany 614A

I tu niespodzianka błędu nie można usunąć...

Czy oznacza to że padł aktywny układ kierowniczy?

Opublikowano
Czy wraz z usunięciem błędu robiłeś rownież kalibracje czujnika kata skrętu?

Nie robiłem bo nie mam DIS-a

Posiadam zwykły komputer, z uniwersalnym programem diagnostycznym do wszystkich marek

Zwykle błąd dało się usunąć, lub znikła sam po krótkiej jeździe. Tym razem jest inaczej.

 

Tak się zastanawiam czy kolejne odpięcie aku na chwile, podłączenie odpalenia samochodu i kręcenie kierownica może problem rozwiązać?

Opublikowano
kolega ma podobnie właśnie, nawet w serwisie mu tego nie usuneli. Jeździ ak juz rok z połową mocy ukłądu kierowniczego i świecącą sie lampką :?
Opublikowano

...

Tak się zastanawiam czy kolejne odpięcie aku na chwile, podłączenie odpalenia samochodu i kręcenie kierownica może problem rozwiązać?

 

Jeśli przy pierwszym razie się nie udało to raczej nie masz co liczyć na drugi.

Opublikowano
To Normalne że po odpieciu aku pali się aktywna ale zazwyczaj ginie po jakimś czasie w moim przypadku pomaga zawracanie na trzy.
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano
kolega ma podobnie właśnie, nawet w serwisie mu tego nie usuneli. Jeździ ak juz rok z połową mocy ukłądu kierowniczego i świecącą sie lampką :?

Napewno coś ma nie halo, może ze sterownikiem pod fotelem pasażera

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano

Pojechałem na zakupy i po odpaleniu nadal wspomaganie byo twarde, a komunikat bił na żółto. Aż to nagle podczas jazdy (powrotu do domu) nagle przed skrzyżowaniem kontrolka zgasła i wszystko pracuje jak nówka sztuka. Błędy dało się bez problemu usunąć.

 

Więc tak jak w pewnym kabarecie: "Samo się zapaliło to samo zgaśnie-nie siej paniki"

 

Mimo wszystko dzięki za pomoc ;)

Opublikowano

Dokładnie kolego, mimo wszystko takie dziwne akcje są zastanawiające.

Np: tydzień tema podczas jazdy na rondzie zapalił mi się komunikat o niesprawnym układzie dynamic drive.

Samochód dziwnie się prowadziło, po 10 minutach zgasiłem, ponownie odpaliłem i tu nic, zero błędów. Podłączyłem kompa i diagnostyka nawet nie wykazała żadnego zapamiętanego błędu...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie była podobna sytuacja z częściowo działającym wspomaganiem po zjechaniu z hamowni, nie dało się wykasować błędu, przejażdżka kilka km. też nie pomagała dopiero tuner zadzwonił do kogoś z V-tech i powiedzieli żeby odłączyć na chwile główną wtyczkę od pompy wspomagania i po podłączeniu, wykasowaniu błędu wszystko wróciło do normy.
  • 2 lata później...
Opublikowano
Bo pierwsze co trzeba zrobić po ponownym podłączeniu Aku to kręcić w lewo na max potem w prawo na max i na wprost kierownica i kontrolka gasnie bo sie kalibruje układ.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.