Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czy jesteście zadowolenie z zmian biegów w skrzyni ręcznej?

wydają mi się mało kulturalne, najczęściej z 1 na 2 trochę czuć szarpnięcie przy połączeniu skrzyni z silnikiem. Jak to jest u was w 525 i 530?

Opublikowano
No moglo by to ze tak powiem bardziej gladko chodzic. Nawet jak sie pojezdzi troche to trzeba sie pilnowac przy zmienianiu biegow a to zeby za szybko sprzegla nie puscic a to za duzo gazu nie dac. Jezdzilem paroma innymi manualami i tam ze tak powiem mniej trzeba bylo zwracac na to uwage bo jakos samo wchodzilo i bylo plynnie
Opublikowano
w tylnym napędzie jest ten minus, że jest więcej połączeń. Jesli mamy luz w skrzyni, dyfrze i półosiach to te luzy się kumulują i jest taka dziwna sprawa. Jeździłem e60 w manualu z bardzo niskim przebiegiem i biegi te najniższe i wyższe nawet po szybkim puszczeniu sprzęgła nie szarpały nic. Moim zdaniem to kwestia zużycia sprzęgła, docisku i pozostałych elementów napędu.
Opublikowano
U mnie żadnych szarpań nie ma. Zmiana biegów odbywa się płynnie. Komplet sprzęgła z dwumasą wymieniony ok. 30-40 tyś km temu plus nowe poduszki pod silnikiem i skrzynią.
Opublikowano
U mnie również brak szarpnięć przy zmianie biegów, czy to z 1-2 czy wyżej, choć z tego co pamiętam jak jakieś 40kkm temu wymieniałem kpl dwumas to przed tym zabiegiem czasami zdarzało się szarpnięcie.
Opublikowano

Masz do prześwietlenia wykluczając szkrzynię i dwumas:

gumowy łącznik między skrzynią a wałem -> podpora wału -> metalowy przegub łączący wał z mostem -> most -> półosie.

Opublikowano

Cześć,

 

Podepnę się pod temat. U mnie biegi wchodzą dość ciężko. W sumie, to już przyzwyczaiłem się prawie trzeci rok użytkując. Ale przyznam się, że np. w Ibizie 2011 rok mojej kobiety biegi wchodzą jak w masełko, a w moim oczku w głowie (E60) nie.. :/

 

Co sprawdzić, czy może ten typ tak ma?

--

gv

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

problem z szarpnięć przy zmianie z 1 na 2 i 2 na 3 nadal występuje, Wymieniłem tuleje belki tył i przegłub wału. Podbora wału ok. poduszki silnika i skrzyni ok.

Dwóch mechaników twierdzi że luzów nigdzie nie ma, minimalny na lewej półosi. Szarpniecie raz jest mocniejsze raz słabsze. Zależy od dnia.

 

Czy to może sprzęgło? trochę słychać łożysko oporowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.