Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, planuję przed zmianą oleju zrobić płukanke silnika żeby pozbyć sie szlamu/zanieszczyszczen i cokolwiek siedzi w silniku, przed zalaniem nowego. Podobno najlepsze płukanka to LiquiMoly chociaz niektorzy zachwalają płukanke Millersa albo Motula. Ok, to już subiektywna ocena każdego co woli.

Pytanie jednak jest zasadnicze: czy wlanie do silnika gdzie jest prawidlowy poziom oleju płukanki o pojemności 250-500 ml (rozne pojemnosci roznych produktów) nie spowoduje że silnik zacznie wariować?

Co myślicie o płukankach przed zmianą oleju, jest sens i czy nie ma negatywnych skutków? Szczerze to mam zalany teraz castrol 10w40 a powinien byc 5w40, boje sie zmieniac na rzadszy wiec planuje wlac nadal 10w40 polsyntet. ale maxlife z valvoline.

Dzieki za ewent. odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Co mechanik to inna teoria, kiedyś w latach 60-tych mój ojciec co drugą wymianę oleju to aby przepłukać to wlewał ropę i kilka razy zakręcił, ale to były stare czasy i dzisiaj to by nikt się nie odważył tego zrobić.

Jestem za takim olejem jaki jest przypisany do danego silnika a to że poprzednik zalał innym olejem to może oznaczać że szkoda mu było kasy wydać, ale jest pewne że jak poprzednikowi brał olej i go zmienił na bardziej gęsty to i tobie też będzie brał olej na bardziej rzadkim, ale katastrofy nie będzie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Sam jestem ciekaw co plukanka moze pomoc.

Ze niby wyplukuje nagar/szlam?

Jesli ktos ma organoleptyczne doswiadczenie w tych sprawach to prosze o informacje.

Moze jakies zdjecia oleju po 15 kkm bez plukania i porownacze po zabiegu?

 

Na obecna chwile dla mnie takie zabiegi sa na rowni z homeopatia.

 

Co do negatywnych aspektow, to gdzies na innym forum widzialem info, ze po plukance w E90 obrocila sie panewka.

Powodem byl syf, ktory siedzial w okolicy panewki i przy plukance odpadl nieszczesliwie zatykajac kanal/rowki olejowe.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co mechanik to inna teoria, kiedyś w latach 60-tych mój ojciec co drugą wymianę oleju to aby przepłukać to wlewał ropę i kilka razy zakręcił, ale to były stare czasy i dzisiaj to by nikt się nie odważył tego zrobić.

 

Sa jeszcze odwazni w tym kraju :mrgreen:

 

viewtopic.php?f=73&t=249709

 

A tutaj inny ciekawy temat

viewtopic.php?f=88&t=193223&hilit=+ceramizer

 

Ps. Przy wymianie oleju zazwyczaj stan jest nizszy niz max. wiedz wlanie preparatu 250ml nie zaszkodzi. Roznica na bagnecie (u mnie wzgledem instrukcji obslugi) miedzy min. a max. to 1l

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

właśnie miałem też wkleić ten link :mrgreen:

 

Czasami po wymianie na syntetyk+ płukanka zmniejsza się apetyt na olej jak pierścienie się nie zdążyły zapiec. Już na forum nie jedna osoba tak miała. Spalanie oleju spadło nawet do zera.

Opublikowano
nie zastanawiaj sie nad płukanką napewno nie zaszkodzi . wlewasz zawartość i po 15 min na wolnych obrotach gasisz silnik i zlewasz olej . w twoim przypadku tym bardziej ją wlał ponieważ rozrzadzi olej i rozpusci syf i nie zapomnij wymienic filtra . a jak chcesz wlac dobry olej to liqui moly 5w30 longlife III specjalny do bmw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trafilem na fajny artykul w ktorym jest jasno i prosto opisane zastosowanie plukanki.

 

W olejach o wysokiej jakosci sa juz dodatki/detergenty (srodki czyszczaco/wiazace nagar) jak w plukankach co prawda o nizszej konsystencji ale dlugodystansowo "dbaja" o czysty silnik.

 

Plukanka jest najbardziej sensowna dla silnikow z duzym przebiegiem lub dla takich ktore byly zalewane olejem o niskiej jakosci (z braku tych dodatkow)

 

Dodatkowo przy wymianie na rzadszy olej plukanka jest wrecz wskazana poniewaz tam gdzie gestszy olej (nawet wyzszej jakosci) nie doszedl stwozyl sie nagar a rzadszy olej go wyplucze co doprowadzi do szybkiego zuzycia oleju i filtra.

 

Przy silnikach zalewanych jakosciowo dobrym olejem plukanka nie jest obowiazkowa ale warta polecenia.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedys to stosowalo sie olej wrzecionowy do plukania silnika :D ja uzylem plukanki raz. Jeszcze w e46 zadnych skutkow ubocznych(plukanka valvoline). Obecnie w e90 nie uzywam bo odkrecajac korek wlewu oleju wszystko sie blyszczy wiec nie ma sensu plukac.

🙃🙃

Opublikowano
Ja już dwa razy wymieniałem olej i płukałem LM Pro line. Olej rzeczywiście jest rzadszy i i łatwiej się zmywa jak coś ochlapie. Tzn że w silniku też działa ;)
Opublikowano

Nie ma tu wielkiej filozofii - na kazdym opakowaniu plukanki jest napisane jak ja stosowac, wystarczy przeczytac...

 

Kolego dangersexy, na co Ci plukanka skoro chcesz zalac silnik, ktory ma vanosa i valvetronic olejem polsyntetycznym 10w40?? :duh:

Opublikowano
Nie ma tu wielkiej filozofii - na kazdym opakowaniu plukanki jest napisane jak ja stosowac, wystarczy przeczytac...

 

Kolego dangersexy, na co Ci plukanka skoro chcesz zalac silnik, ktory ma vanosa i valvetronic olejem polsyntetycznym 10w40?? :duh:

 

Kupilem samochod z zalanym 10w, przynajmniej tak bylo napisane na karteczce zawieszonej na silniku. Nie wiem jaka byla przyczyna zalania 10w, moze silnik pocił sie, może brał olej i koles mial plan sprzedazy samochodu a nie inwestycji i wymiany uszczelek. Moze poprostu ktoś chcial zalac tanszy olej zamiast 0w albo 5w z niemieckiej oszczednosci. Faktem jest ze nie wiem i nigdy sie nie dowiem jak dlugo silnik jezdzil na 10w, wiec nie chce ryzykowac i robic plukanki a nastepnie wlewac rzadszy olej. Plukanke chce zrobic tylko dlatego, że LM radzi ją robic przed kazdą zmiana oleju, żeby usunac syfex z silnika. Ma ktos jakis pomysl? Znam juz opinie typu, rób płukanke, zalej 0w i bedzie super... a jak sie rozklekota albo bedzie bral olej to wymien wszystkie uszczelki, bo do takiego oleju silnik jest zaprojektowany. Poki co silnik gra jak gitarka i nie chce pchac sie w remonty na wlasne zyczenie. Wiekszosc opinii ludzi ktorzy na 100% są pewni że zmiana oleju na rzadszy bedzie wielkim sukcesem jest niepoważna, bo ryzyko problemów istnieje, tylko że ja zapłace za niepowodzenie a nie fachowcy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy pomoze czy zaszkodzi nikt Ci na 100% nie powie.decyzja i ryzyko naleza do Ciebie.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
No wlasnie, dlatego postanowilem pozostac przy 10w. Poza tym instrukcja BMW dla mojego modelu mowi, że nalezy w pierwszej kolejnosci starac sie zalac olej spelniajacy wymagania specyfikacji LL01 jak go nie ma to LL98, a jesli i ten jest niedostepny to ACEA A3. Nie moge zalec zadnego 0w i 5w ktore spelniaja normy LL01, a wiec zaleje Valvoline Maxlife bo spelnia norme A3.
Opublikowano

Nie znam nikogo, komu zaszkodziła by zmiana oleju na taki jaki POWINIEN być lany do danego silnika.

Jakaś nagła krzywda na pewno się nie stanie jeżdżąc na 10w, ale na pewno silnikowi to nie służy i w perspektywie czasu skracasz jego żywotność. Ja np. kupując samochód jak zobaczyłbym naklejkę 10w przy silniku, podziękował bym i szukał innego. Po co kupować samochód na którym ktoś oszczędzał nawet na oleju?

Opublikowano
No wlasnie, dlatego postanowilem pozostac przy 10w. Poza tym instrukcja BMW dla mojego modelu mowi, że nalezy w pierwszej kolejnosci starac sie zalac olej spelniajacy wymagania specyfikacji LL01 jak go nie ma to LL98, a jesli i ten jest niedostepny to ACEA A3. Nie moge zalec zadnego 0w i 5w ktore spelniaja normy LL01, a wiec zaleje Valvoline Maxlife bo spelnia norme A3.

 

valvoline synpower 5w40

Opublikowano
Nie znam nikogo, komu zaszkodziła by zmiana oleju na taki jaki POWINIEN być lany do danego silnika.

Jakaś nagła krzywda na pewno się nie stanie jeżdżąc na 10w, ale na pewno silnikowi to nie służy i w perspektywie czasu skracasz jego żywotność. Ja np. kupując samochód jak zobaczyłbym naklejkę 10w przy silniku, podziękował bym i szukał innego. Po co kupować samochód na którym ktoś oszczędzał nawet na oleju?

Tu sie akurat mylisz, bo samochod jest zadbany i nie wygląda na niedoinwestowany, a wrecz przeciwnie. Przypuszczam tylko, że powodem zmiany mogła byc oszczednosc ale wątpie, bo roznica cenowa miedzy 10w a rzadszym jest niewielka. Samochod kupilem z mobile.de a pojechal po niego zaufany gosc, ktory zyje ze sprowadzania samochodow na zamowienie. Wielu osobom sciągał fury i nie bawi się w kupowanie złomow. Z resztą nie mialby w tym zadnego interesu. Skupil sie na ocenie silnika pod wzgledem wyciekow, ogladanie dyferencjalu, blach itp. i pod tym wzgledem jest ok.

Opublikowano

Kolego "całe forum" sugeruje abyś przeszedł na 5Wxx spełniające normę LL-01 ........ ale odnoszę wrażenie że i tak trafiamy na mur bo wiesz lepiej ........... .

 

Wystarczy, że w warsztacie/serwisie gdzie samochód był serwisowany padło pytanie jaki przebieg ...... domniema iż 200tyś ..... Panie czas na 10Wxx hehe :) .

 

W swojej galerii parę wymian oleju mam opisanych i jak widać na załączonych zdjęciach (nie wszystkie działają wrrrrr) obok oleju stoi pojemnik na płukankę właśnie ............ , jak przedmówcy sugeruję zastosować ten dodatek i zalać silnik olejem klasy 5Wxx.

 

W ogóle jak pojawiają się jakie kol wiek nieszczelności na silniku/zapocenia itd. itd. to przecież powinno się zmieniać "uszczelnienia" a nie olej ............... bo przecież nasze autka nowe nie są i takie sytuacje mają prawo występować .............. .

 

 

Rozbawiła mnie trochę wzmianka o " ogladanie dyferencjalu", bo oczywiście jest to dość ważny podzespół ale chyba mimo wszystko nie przeważający czy dany egzemplarz zostanie kupiony ;) .

Opublikowano
Kolego "całe forum" sugeruje abyś przeszedł na 5Wxx spełniające normę LL-01 ........ ale odnoszę wrażenie że i tak trafiamy na mur bo wiesz lepiej ........... .

 

Wystarczy, że w warsztacie/serwisie gdzie samochód był serwisowany padło pytanie jaki przebieg ...... domniema iż 200tyś ..... Panie czas na 10Wxx hehe :) .

 

W swojej galerii parę wymian oleju mam opisanych i jak widać na załączonych zdjęciach (nie wszystkie działają wrrrrr) obok oleju stoi pojemnik na płukankę właśnie ............ , jak przedmówcy sugeruję zastosować ten dodatek i zalać silnik olejem klasy 5Wxx.

 

W ogóle jak pojawiają się jakie kol wiek nieszczelności na silniku/zapocenia itd. itd. to przecież powinno się zmieniać "uszczelnienia" a nie olej ............... bo przecież nasze autka nowe nie są i takie sytuacje mają prawo występować .............. .

 

 

Rozbawiła mnie trochę wzmianka o " ogladanie dyferencjalu", bo oczywiście jest to dość ważny podzespół ale chyba mimo wszystko nie przeważający czy dany egzemplarz zostanie kupiony ;) .

 

Dobra dobra juz nie kpij. Wiesz dobrze ze dyferencjaly w BMW pocą się, wiec sprawdzil go jako jeden element z wielu. Przeciez nie bede Ci wypisywal calej listy co sprawdzil i co znalazl bo nie o tym tu mowa. Nie wiem jak dlugo ziom bujal sie na 10w i dlaczego zmienikl olej na gestszy, byc moze mechanik się mądrzyl a może mial jakies problemy z braniem oleju albo wyciekami, wiec tu jest problem.

Opublikowano

Kolejny staszkopodobny typ na forum widzę, do którego nie dociera wiedza z zewnątrz.

 

Ja poradzę zatem zgodnie z najstarszą zasadą działania na świecie:

 

Rób jak uważasz, tylko uważaj jak robisz.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Byl juz poprzedni wątek z tym gościem (dangersexy), gdzie wyjasnialismy mu dlaczego 10w40 jest zlym olejem do jego silnika. viewtopic.php?f=69&t=248821

On nadal drąży temat i wypisuje bzdury... Szkoda czasu na dalsze dyskusje...

Opublikowano

Niech zmieni na 20w50 jak w golfie II :mad2:

Silnika nie naprawia się olejem, tylko wymienia uszczelki itp. Chyba, że samochód to trup i ma służyć jak najdłużej za jak najmniej i skończyć na szrocie.

Opublikowano

dangersexy - nie ma to jak podpowiedzi stada baranów z tego forum. :D

Samochód jeździł pewnie w cieplejszym klimacie i dlatego jest zalany olejem 10W - (0W,5W,10W,15W - jest zależne od klimatu i panujących temperatur zewnętrznych). Żadna krzywda mu się nie stała. Dlatego do naszych zimowych mrozów lepiej zalać 5W. Ważniejszą wartością dla silnika jest wartość po W czyli 20,30,40,50,60 tj. lepkość oleju - nie słuchaj głupich opinii i przy rozrządzie łańcuchowym zalewaj zawsze 40 czyli 5W40. Wymiana góra po 15 tys. km. Przy lepkości 20,30 szybko wymienisz rozrząd i ślizgi, a przy np. 0w/30 silnik po pęknięciu wału korbowego.

Ps. Aprobaty techniczne producentów oleju i ich okresy wymiany typu LL można w dupę wsadzić. Przy wymianach co 30 tys - po jakimś czasie zawsze zdechnie rozrząd, panewki, wał itp. Nie ma to jak klient w serwisie.

Pozdrowienia dla cipek :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.