Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Obecnie moja E61 przechodzi etap delikatnego upgrade'u :) Dzięki pomocy Capaza zmieniam CCC na CIC i chcę również zmienić zwykłe fotele na komforty.

 

W związku z tym mam pięć pytań:

 

1) komforty są przynajmniej w 2 wersjach (tak wychodzi z ogłoszeń). Jedna wersja ma pionowy "przedziałek" na oparciu i siedzisku:

http://img18.allegroimg.pl/photos/oryginal/43/45/21/53/4345215373

a druga oparcie i siedzisko ma dzielone przez poziome linie:

http://img01.allegroimg.pl/photos/oryginal/43/13/73/26/4313732683

Po analizie ogłoszeń jestem bliski wniosku, że pionowy podział oznacza fotele wentylowane. Orientujecie się, czy jest to prawdą?

(zaprezentowane obrazki są czysto poglądowe, ponieważ u mnie jest czarna tapicerka)

 

2) wentylacja foteli daje znaczna poprawę komfortu w lecie? Warto dopłacić 1000PLN za zestaw wentylowanych foteli? W miarę możliwości proszę o uwagi osób mających doświadczenie w użytkowaniu takich foteli :)

 

3) można znaleźć oferty foteli z UK niezłej cenie, gdzie oba fotele - prawy i lewy mają panel pamięci. Zapomnieć o takich "okazjach", czy gra warta świeczki? Jakie problemy mogą wtedy wyniknąć? Mata i co jeszcze? (wiem że potrzebuję foteli przedliftowych - bo auto jest sprzed liftu)

 

4) wersja, w której zarówno pasażer jak i kierowca mieli pamięć ustawień nie jest jakimś ewenementem? Zakładam, ze była to kwestia specyfikacji zamówienia auta?

 

5) spotkałem się z opinią kilku osób, że przedliftowe auto ze światłami LCI, ze wstawionym CIC'em i innymi fotelami niż wynika z VIN jest niesprzedawalne i traktowane jak: zespawane z kilku, popowodziowe, kradzione, podejrzane. Co wy o tym sądzicie?

 

Z góry dziękuje za pomocne odpowiedzi i pozdrawiam!

 

P.S.

Nie - nie planuję sprzedać auta i kupić nowego z lepszym wypasem - naszukałem się prawie rok E61 w rozsądnym stanie od pierwszego właściciela. Mam to auto już ponad 2 lata i sprawuje się "odpukać" doskonale :) Najpierw szukać kupca na swoją :mad2: , później znaleźć drugie sensowne auto :mad2: A poliftowa E61 z odpowiednim wyposażeniem będzie przynajmniej 30-40 tys. droższa.

Edytowane przez Dasonen
  • Zarejestrowani
Opublikowano

1.Prawda

2.Wentylacja jest do dupy w porownaniu z konkurencja, nie ma sensu

3. Wez pod uwage ze bardzo czesto fotele z anglikow sa po dzwonie ( fotel poddany duzym sile traci skutecznosc i sztywnosc ) lub po zalaniu

5.Zależy od ludka ktory chce kupic ale w wiekszosci jest to prawda, sam sie zastanow czy chcialbys kupic starego grata 11 letniego z wsadzonymi lampami lci, inna tapicerka /fotelami, ze zmieniona konsola centralna i nawigacja nowego typu.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Ja mam fotele full elektryczne, dociskanie na zakrętach plus wentylowane od m5 są rewelacyjne nie siedziałem na lepszych! :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez mam komforty wentylowane i prawda ze wentylacja dupy nie urywa. :D
Opublikowano

nie ma sensu dopłacać 1000zł do wentylacji, zresztą ten patent na zdrowie Ci nie wyjdzie :)

też jestem na etapie zmiany zwykłych szmat na komforty, te fotele są poprostu tragiczne!zabierają komfort jazdy, źle wyprofilowane, mnie boli odcinek szyjny.

Jak dla mnie kupno auta z komfortami to duży plus :)

Opublikowano
wentylacja dupy nie urywa.
Bardzo interesująca gra słów :)

panowie -dzięki za sugestie. Skoro wentylacja nie daje znaczącej poprawy - kupiłem komforty bez wentylacji i jeśli się uda: zostaną zamontowane w przyszłym tygodniu razem z CIC'em. Tym samym auto stanie się niesprzedawlane :) Już się nie mogę doczekać :norty:

Opublikowano
co do odsprzedaży, zrób parę fotek sprzed doposażania i jak będzie klient to mu udowodnisz ze inwestowałeś w autko dla wygody własnej a nie spawałeś z 3 jedno. Jeszcze soft close zamontuj to jest mega.:-)
Opublikowano
Może wentyle dupy nie urywaja ale podczas trasy 14 godzin jaja wentyluja lepsze to niż nic.
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Drodzy Forumowicze - dziękuję za pomocne posty!

Jak zapowiadałem - tak zrobiłem.

Dzięki pomocy Capaza mam niesprzedawalne, ale za to bardzo przyjemne auto :)

 

Weszły fotele komfoty:

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/af22f5b4b5c1.jpg http://naforum.zapodaj.net/thumbs/fb7bed28751e.jpg

Zagłówki w komfortach są rewelacyjne a trzymanie boczne weszło na poziom poprzednio nieosiągalny (gdzieś w połowie między pułapem lotu samolotów odrzutowych a orbitą księżyca ;) ) Regulacja "szerokości" fotela oraz rozluźnianie uścisku po otwarciu drzwi to fantastyczne opcje. Pamięć fotela pasażera - również :) W bonusie dostałem jeszcze pamięć lusterek (okazało się, że mam już odpowiednie okablowanie). i sterowanie prawym lusterkiem wraz z wrzuceniem biegu wstecznego :cool2:

 

CIC:

Tunel i deska zamiast wyglądać tak:

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bf3b68935851.jpghttp://naforum.zapodaj.net/thumbs/61ef7ac303a0.jpg

przeszły przez fazę liftingu:

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/aa4eccda18d3.jpghttp://naforum.zapodaj.net/thumbs/80828b973940.jpghttp://naforum.zapodaj.net/thumbs/43ef80e43b07.jpghttp://naforum.zapodaj.net/thumbs/a3be8b5d2d15.jpg

oraz wycinania/docinania/pasowania:

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b7580176abff.jpghttp://naforum.zapodaj.net/thumbs/6fa7782299fe.jpghttp://naforum.zapodaj.net/thumbs/baa2108eb38c.jpghttp://naforum.zapodaj.net/thumbs/ed9ebbfffb32.jpghttp://naforum.zapodaj.net/thumbs/66d3f31041ce.jpghttp://naforum.zapodaj.net/thumbs/c297aff3fd0f.jpg

i obecnie całość po retroficie z CCC na CIC prezentuje się bardzo przyjemnie i elegancko:

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a69a289fd4ca.jpghttp://naforum.zapodaj.net/thumbs/292cf3ad75e6.jpghttp://naforum.zapodaj.net/thumbs/b68f85ce2d60.jpghttp://naforum.zapodaj.net/thumbs/af83e8aab562.jpghttp://naforum.zapodaj.net/thumbs/162283667f53.jpg

 

Koszt nie był mały, ale z pewnością mniejszy niż zmiana auta na poliftowe z takim wyposażeniem.

 

 

Jeśli chodzi o CIC - mimo iż nie miałem żadnych problemów z CCC jestem również bardzo zadowolony. Nowy system działa szybciej i sposób wprowadzania jest dużo wygodniejszy. Ponad 100GB na dysku czeka na muzykę lub audiobooki (dzieciaki mają już sporą kolekcję) i pozwala zapomnieć o koszmarze żąglowania płytami podczas długich wakacyjnych podróży. CIC z ekranem HD pozwala również na oglądanie filmów DVD (minusem jest dosyć ciche audio), choć należy to traktować bardziej jako ciekawostkę, ponieważ wielkość ekranu oraz jego ułożenie skutecznie zniechęcają do tego pasażerów tylnej kanapy, kierowca ma inne zajęcie a pasażer przedniego, komfortowego fotela szybko zapada w drzemkę ;) Obsługa radia jest bardzo odmienna od CCC, jednak niemal tak samo prosta i intuicyjna :) Świetnie sprawdzają się przyciski Back/Option oraz CD/Radio/Navi. Ogromna poprawa ergonomii. Nie ma żadnych problemów z PDC. Uruchomienie klimatyzacji wymagało pewnej zabawy z kablami oraz kodowania (Capaz kontrolował sprawę) i wszystko działa.

 

Wycięcie otworu pod nowy kontroler iDrive'a to paskudna robota i nie polecam jej nikomu :) Jednak późniejsza obsługa nowego kontrolera to prawdziwa przyjemność. Nie ma porównania z ekranami dotykowymi! Wygodnie i bezstresowo można obsługiwać w czasie jazdy. Mam pewne doświadczenia z ekranami dotykowymi w Fordzie oraz Hondzie/Acurze i moim skromnym zdaniem iDrive z CIC bije je na głowę.

 

Jeszcze raz wielkie podziękowania dla Capaza za zorganizowanie całego sprzętu (CIC, display, okablowanie, ramki), ogarnięcia kabli, zakodowania i upewnienia się, że wszystko działa a klient jest zadowolony :) Polecam każdemu, kto ma wolne kilka tys. PLN :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
(minusem jest dosyć ciche audio)

Jeśli masz opcje $676 to trzeba mostkować kable od basów pod fotelami,inaczej nie zatrybi.

Zmiany oczywiście na duży plus. :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wycięcie otworu pod nowy kontroler iDrive'a to paskudna robota i nie polecam jej nikomu :)

 

Dlatego ja zabieram się do tego ze 2 tygodnie bo spasowanie na poziomie tego Twojego jest u mnie nie do przyjęcia i kombinuje jak do tego podejść :( Ty mogłeś dokupić oryginalny panel pod CIC szczególnie, że ze wzorem Twoich listew raczej nie ma problemu na aledrogo. Jakimś tam rozwiązaniem jest zastosowanie ramki idrive 51169169999 bo przykryje postrzępioną krawędź ale nie wiem jak to wygląda z przyleganiem do siebie. http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=3&t=46889

 

BTW: dzięki za fotki, lubię wiedzieć co mnie czeka ;)

 

BTW: z ceną tej ramki 51169169999 zdrowo ich :duh: , ze dwa tygodnie temu kosztowała ~90zł, tak samo jak gałka biegów "M", z 240zł na 290zł. :mad2:

Pozdro.

Opublikowano
Jeśli masz opcje $676 to trzeba mostkować kable od basów pod fotelami,inaczej nie zatrybi.
Ciche audio jest jedynie podczas odtwarzania filmów z DVD...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ramka będzie zamontowana z 6 er :) i nie będzie widać wycięcia :)

 

A ta ramka to tak pasuje 1:1 czy znowu trzeba jakieś kombinacje odstawiać z zamocowaniem jej bo podstawa idrive w '6' jest inna?

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aaaa bo to przedlift, nie zwróciłem uwagi. Zróbcie fotki jak to wygląda z mocowaniem i potem jak "siedzi" ramka na listwie. Ja jestem po cięciu i raczej jestem zdegustowany wynikami, a rzeźbiłem powoli przez dwa weekendy. :mad2:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam kolegów, aktualnie jestem po montażu CICa w E60, powiedzcie mi proszę jeśli chodzi o ramkę od serii 6 to ona jest montowana zamiast tej górnej podstawki od idrive czy razem z nią? Bo ta dolna pozostaje czy też nie w tym momencie?

A i mam pytanko jeśli pozostawię panel klimatyzacji stary czyli przedliftowy to czy wszystko będzie działało poprawnie w aucie?

Obecnie mam nie aktywne ustawienia nawiewu w menu klimatyzacji, czy to może być wina starego panelu klimy czy starego softu w CIC?

Było E36 M40 93, było E39 M52 98, jest E60 545i 2004 SMG.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Pomogę za darmo w odblokowaniu DVD podczas jazdy w CIC, DVD FREE, DVD IN MOTION. Zapraszam na priv. Po odblokowaniu możemy oglądać filmy DVD podczas jazdy, oczywiście na swoją odpowiedzialność. Idealna sprawa dla nudzących się pasażerów podczas jazdy lub dzieci.
Było E36 M40 93, było E39 M52 98, jest E60 545i 2004 SMG.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko tutaj traci popielniczke ;)

 

Za 2 tyg jak kolega z wakacji wróci to będzie ogarniete :)

 

 

I jak z ramką? Ogarnięte, jakieś zdjęcia jak wyszło?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.