Skocz do zawartości

E46 316i 1.8 115PS Objawy po wymianie uszczelki pod głowicą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Od niedawna posiadam bunię 316i 2003r. po lifcie z silnikiem 1.8. Samochód kupiłem od gościa, który jeździł nim tylko do kościoła(sprowadził go z niemiec, w przeciągu roku zrobił tylko 2500 tys.km) jako trzeci samochód. Auto jest piękne, sedan wersja buisness, wszystko działa razem z elektorniką. Auto pięknie się prezentuje. Przebieg aktualny 156 tys. km. Gościu wymienił uszczelkę pod głowicą, ponieważ odkręcił korek od zbiorniczka wyrównawczego, wypieprzyło płyn, układ się zapowietrzył.. No i dobra, silnik cicho pracuje, nie słychać żadnych stuków itp po prostu wszystko jest normalnie. Problem tego typu, że jak da mu się delikatnie mówiąc w "dupę" to pochylając się do maski czuć smażony olej. Żadnych wycieków nie ma, wygląda to tak jakby gościu delikatnie rozlał trochę oleju podczas dolewania. Co do oleju..Olej był na maximum, tylko 2 razy podczas uruchomienia silnika i daniu do 2,5 tys obrotow wywaliło trochę niebieskiego dymu - teraz jest już w porządku. Olej sprawdzam regularnie i mam wrażenie, że go delikatnie ubywa(taki bagnet?) i chyba mam niestety rację. Pod rozgrzany silnik podstawilem kartony i następnego dnia widziałem kilka małych dosłownie kropel oleju -czystych. Gościu zrobił na oleju 2,5 tys km więc go nie wymieniałem, zresztą widać że czysty. Gdy zgaszę silnik, to czasami wyświetla mi się na żółto kontrolka od oleju i gaśnie po ok 10s. Ale olej jest między min a max. Silnik posiada normalną temperaturę, płyn chłodniczy jest. W tygodniu jadę do znajomego mechanika, który zresztą lubuje się w beemkach. Pytanie, co wy sądzicie na ten temat? Nie pokoi mnie ten smród oleju gdy się pochylam nad maską(Kiedy sobie poszaleję do 4 tys obrotow). Płyn chłodniczy jest normalny, jedynie śmierdzi korek ale to pewnie po tej uszczelce. Silnik nie wygląda na przegrzany, więc opcję tą skreślam. Dodam jeszcze, że tankowałem na BP i odziwo z wydechu leciała woda.. Może poszły pierścionki lub etc.?

Opublikowano

Piszesz :

Pod rozgrzany silnik podstawilem kartony i następnego dnia widziałem kilka małych dosłownie kropel oleju -czystych
Problem tego typu, że jak da mu się delikatnie mówiąc w "dupę" to pochylając się do maski czuć smażony olej.

Puki co to sie ciesz z jazdy ładnym autkiem i napisz nam za dwa lata jak tam z olejem.

Ale z tą wodą z wydechu to co jest grane ? Jak nie masz ubytków płynu to bym to olał , już nie raz widziałem jak się wylewała komos woda z wydechu.

Ale tak pomiędzy Bogiem a prawdą to sprawdź gdzie masz ten mikro wyciek

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.