Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

parę dni temu wymieniałem termostaty, bo silnik się nie dogrzewał, do tego momentu było chyba ok, poziom płynu w porządku.

Po wymianie termostatów zaczęło się dolewanie płynu, co kilkanaście kilometrów w mieście muszę zapala się kontrolka płynu, niestety pod samochodem widać plamę bezbarwnej tłustej substancji - z racji ubytku w zbiorniczku obstawiam oczywiście płyn chłodniczy.

 

Co ciekawe nie leje się z okoli chłodnicy ani termostatów, a z okolic silnika/turbiny tzn po stronie pasażera, w środkowo-tylnej części. Poza tym widać, że wycieka trochę olej w okolicy trubiny (na łączeniu turbo z wężem). Widać też, że jest mokro pod taką klapką w dolnej osłonie (jest tam jakaś duża śruba z uszczelką).

 

Już powoli mam dosyć tego auta... ciągle 'coś', jak nie urok to sraczka.

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/42e2c74020e4.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9dee9d1fb8d3.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jest to standardowe uszkodzenia. Z tego powodu raczej ciężko będzie komukolwiek postawić konkretną diagnozę że wyciek jest dokładnie w tym miejscu. Z dwojga złego,dobrze że wyciek jest zauważalny . Z ustaleniem miejsca nie powinno być problemu. Jeżeli nie widać nic z góry, to na kanał lampa w łapsko i poszukać .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Standard życia wrasta.

W dobie komputerów ,niestety ruchem jednostajnie przyspieszonym wzrasta ilość analfabetów manualnych .

Po urlopie opiszę jak to wyglądało w moim przykładzie w czasach PRL-u :

- Tata w rozliczeniu za prac w polu przywiózł mi Żaka z stodoły

61r , o rok starszym ode mnie, miałem wtedy ok 13 -14 lat i byłem w siódmym ...

Opublikowano

Nie wiem czy to ironia/przytyk, czy zwyczajna mysl... niemniej ja staram sie duzo spraw z autem zalatwiac sam, niestety ostatnio brak czasu i warunkow nie zawsze pozwala zdiagnozowac usterke, dokonac naprawy etc. Czasami zamiast tracic kilka godzin na szukanie lub pieniedzy na coraz gorszych mechanikow, mozna uzyskac cenna pomoc na forum.

 

Wyciek zalatwiony, okazalo sie, ze puszczal oring przy termostacie egr, czego nie dostrzeglem (dlugo by pisac...),sciekalo po oslonie i brudzilo po drodze. Natomiast pod wspomniana klapka prawdopobnie saczy sie olej ze skrzyni, w przyszlym tygodniu do weryfikacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.