Skocz do zawartości

BMW E46 320D Problem z wtryskiwaczami - kodowanie - dobranie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Kilka dni temu sprowadziłem sobie BMW E46 320D z 2003 roku. Po przyjeździe do domu okazało się, że wszystkie 4 wtryskiwacze są uszkodzone + do tego jedna świeca żarowa. Dodatkowo ze świecą żarową było nie wesoło bo nie dała się wykręcić i trzeba ją było rozwiercać.... ale to inna bajka.

 

Teraz moje pytanie, które wtryskiwacze pasują na razie wiem, że te o tych numerach są dobre:

 

- 7789661

- 0445110131

 

Może ktoś wie jakie inne wtryskiwacze pasują i może mi podać ich numery ?

 

Druga sprawa - może ktoś ma namiar na dobre używane wtryskiwacze (lub sprawdzonego sprzedawcę) - patrzyłem na allegro jest tego pełno w cenie od 150 do 250 zł ale cholera wie co to się trafi.

 

Pozdrawiam

 

 

@edit: Będę wdzięczny za szybką pomoc bo chciałbym jutro zamówić wtryskiwacze i mieć już ten problem z głowy.

Edytowane przez Pankracy666
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

7788609

Szukaj z gwarancją rozruchową, ja trafiłem jeden dobry za 200 pln.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapytaj u tego człowieka:

 

http://allegro.pl/my_page.php?uid=7708024

 

Kupiłem u niego kilka części i zawsze wszystko było OK.

Kiedyś pojechałem miał e46 do rozbiórki, ale mogłem jeszcze silnik odpalić, podłączyć inpę i wybrać najlepszy wtrysk.

 

Polecam kupić z takim samym numerem jaki masz u siebie i pamiętaj o przypisaniu ich do komputera (zakodowaniu), bo to bardzo ważne.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Dzięki Panowie jutro rano siadam i szukam bo muszę to zamówić i mieć z głowy.

 

Jeżeli ktoś będzie miał jeszcze jakieś wskazówki to będę wdzięczny.

 

ps. czy to prawda, że wyjęty i leżący (jakiś czas) wtryskiwacz z silnika się zapieka i mogą być z nim problemy ? (mówię tutaj o zakupie używanych wtrysków np. z allegro)

 

Nabyłem własnie 4 sztuki od jednego sprzedawcy w cenie 770 zł z przesyłką.

 

Wtryskiwacze sprawdzone na stole probierczym, oraz z 14 dniową gwarancją. Mam nadzieję, że się uda i będę miał problem z głowy. Jutro je dostane (montaż pewnie aż w piątek) i postaram się napisać czy wszystko gra.

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc !

Opublikowano

Niestety - kupiłem 4 wtryskiwacze i autko na nich nawet nie chce odpalić, do tego jeden leje w teście przelewowym......

 

Dobrze, że mam paragon z gwarancją bo znów byłby problem.

 

Czy wtryskiwacze trzeba jakoś specjalnie ustawiać po podłączeniu do auta ?

Opublikowano

Wtryskiwacze trzeba zakodować( Inpa,Dis),a czasami nawet odpowietrzyć układ .

Jak zrobiłeś test przelewowy,skoro nie odpala na tych wtryskiwaczach?

Opublikowano

To mechanik robił i wtryskiwacz zamiast dawać "mgiełkę" co jakiś czas - wali ropą na ostro.

 

Nie wiem czy to robiony był test przelewowy czy co tam innego mimo wszystko wtryskiwacze nie bardzo chcą działać jak powinny.

 

Jest gdzieś na forum jak kodować wtryskiwacze ? - i czy na pewno się je koduje ? Myślałem, że to tylko w Fordzie takie jaja trzeba robić.

Opublikowano

Jak by były dobre to bez kodowania powinien odpalić ale nie koniecznie będzie dobrze pracował.

Wtryskiwacze po regeneracji nie są takie same jak fabryczne i mogą się pomiędzy sobą różnić , w uproszczeniu to na stole probierczym się sprawdza jaka jest ich nowa charakterystyka i się mu przypisuje kod aby komputer mógł dobrze sterować paliwem.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Wlasnie dogadałem sie ze sprzedawca, wyśle mi drugie wtryskiwacze zobaczymy co z tego będzie.

 

pa. Jak wygląda kodowanie wtryskiwaczy w bmw ?

Opublikowano

Witam,

 

Dostałem drugie wtryskiwacze z tym, że o innych numerach i auto ładnie odpala, nie kopci, cicho pracuje ALE nie ma mocy....

 

Kodowanie wtrysków nie chce iść (wyskakuje błąd, że kod został źle wpisany itp. sterownik nie chce go przyjąć) prawdopodobnie jest to wina "złych wtryskiwaczy" złych w sensie, ze są do innego auta (chyba o słabszej mocy, sprzedawca powiedział, że został wykręcone również z E46 jednak podejrzewam, że z wersji 136 konnej).

 

Mechanik dzwonił do warsztatu z pomocy technicznej (od swojego komputera diagnostycznego) i dostał informację, że wtryski, które dostałem nie są odpowiednie do mojego auta..... i dlatego kodowanie może się nie udać - czy to prawda ?

 

Serwisant stwierdził, że wtryski do mojego auta to tylko z takimi numerami boscha:

 

- 0445110216

- 0445110131

 

Czy w takim przypadku moje auto może się tak zachowywać to znaczy nie mieć mocy itp. ?

 

Turbo, przepływomierz i inne tego typu rzeczy sprawdzone zero błędów wszystko działa doładowanie jest.

Opublikowano

Nie bardzo wiem o co chodzi możesz kolego jaśniej ? i co z tym brakiem mocy ? Czy to może być wina nie zakodowanych wtrysków ?

 

Fabryczne wtryski to siedziały te:

 

- 0445110131

 

Druga sprawa czy za pomocą komputera GUTMANN 66 da radę zakodować wtryski ? (opcja kodowania jest dostępna ale nie idzie - prawdopodobnie przez złe wtryski)

Opublikowano

Twoja bunia z 2003r ma na pewno EU3 i wtryski o numerze 0445110131 były i powinienes takich szukać i takie założyć. Kod na nich jest 6 cyfrowo-literowy i wystarczy go wpisac -uważając by nie pomylić o-0 lub I-1, bo nie przyjmie tego komputer. Komputer nie rozróznia jaki ma założony wtryskiwacz, więc nie jest to wina rodzaju wtryskiwacza ,że nie możesz zapisać kodu IMA.

Z drugiej strony wtryskiwacze moga być po regeneracji i powinny miec nadane nowe kody, ale osobiście nie znam warsztatu, który ma maszyę do nadawania nowych kodów. W rezultacie sterownik podaje swoje wytyczne do wtryskiwacza ,a on i tak robi co innego, stąd może i ten brak mocy.

Opublikowano

Rozumiem. Wtryskiwacze mam już spakowane.

 

Jutro będę dzwonił po raz "enty" do sprzedawcy i będę prosił o wtryskiwacze z odpowiednimi numerami.

 

Liczę, że sprawa wreszcie się wyjaśni, najgorsze jest to, że podawałem temu człowiekowi dokładnie co potrzebuję, i z jakimi numerami części, za pierwszym razem dostałem wtryskiwacze z dobrymi numerami a nie sprawne a teraz sprawne tylko, że już z innymi numerami....

 

Dobrze, że ten brak mocy może być spowodowany tymi złymi wtryskiwaczami bo znów bym miał kolejne koszty.... a niby wszystko zostało sprawdzone a i błędów żadnych nie ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.