Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

 

Potrzebuje porady. Szukałem na forum - niestety nic nie znalazłem...

Zacznę od początku

W zeszłym roku przed wakacjami zdemontowane zostały klapki w kolektorze, zastąpione podkładkami - miały już delikatny luz - chyba w samą porę...

i od tego momentu zaczęło się...

Kilka dni po demontażu klapek pojechałem na wakacje. Samochód jakby początkowo troszke lepiej chodził - przeczyszczony egr, kolektor - ale zaczął puszczać z wydechu na czarno i to całkiem nieźle (wcześniej tego zupełnie nie było). Po powrocie samochód coraz cięzej chodził - dużo więcej gazu trzeba było wcisnąc aby jechał tak jak poprzednio (na ekomizerze też więcej zaczął pokazywać - spalanie też wzrosło...

 

W intercolerze pojawił się olej - nie jakies kosmiczne ilości - ale trochę go było. Wydaje sie iz turbo do roboty - ok 250 t km przebiegu (na 99% twierdzę iż jest orginalny przebieg)

Samochód trochę pokopcił, bliżej wiosny praktycznie przestał (minimalnie czasem zakopcił), lepiej zaczął się zbierać (wcześniejsze objawy w większości ustępowały - spalanie jedynie większe i wiecej gazu trzeba było wciskać aby jechać.

W ten weekend kolejny raz czyszczony był egr (niewielkie ilości osadu), filtr elektrozaworu egr, odma plastikowa (praktycznie czyściutka.

 

No i pojawił sie problem. Od góry nic nie widać - silnik czyściutki, jednak od dołu delkikatnie widać jak się zapocił silnik (gdzieś z tylnej częsci silnika - mimo usilnych prób zlokalizowania wycieku - nie udało się. Wcześniej silnik praktycznie chodził od wymiany do wymiany oleju beż żadnych dolewek (co ok 15 tys km - raz w roku - penwie nawet nie było tych 15 t km. Po klapkach z kolektora w zimie dolewałem ok 300 ml oleju, teraz niedawno tez z 200 ml. Nie jest to dużo - ale wiem że wcześniej oleju nie brał, silnik zdrowy - teraz ten olej gdzieś cieknie.

Czy może mieć to związek z tyrbo? Gdzie to mogło puścić - wygląda jakby z okolic uszczelki pod głowicą - minimalnie pociekło po kopresorze klimy, bardziej z prawej częsci samochodu.

Gdzie szukać tego wycieku - silnik fajnie ciągnie - turbo chyba jeszcze do końca nie umarło ?? Chciałbym to zrobić przed wyjazdem - trochę się boję żeby coś gorszego się nei zrobiło

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł skąd ten olej może się sączyć - prosba o podpowiedź

Opublikowano
ja mam podobnie tzn cieknie po kompresorze klimy najprawdopodobniej z zimnej strony turbo ale oprocz lekko zapocenebo kompresora innych objawow nie mam a oleju ubywa jakies300 ml na 15tys
Opublikowano
Niby tragedii nie ma - ale po co ma cieknąć (najbardziej się boje aby nie zaczęło się lać - szczególnie jak się gdzieś pojedzie dalej....
Opublikowano

A co tankujesz ? bo jak ci objawy zamulenia i kopcenia same się zmniejszyły ?

Może jakaś nieszczelność ? Przy zdejmowaniu klapak mogliście uszkodzić sparciałe węże.

W takim wypadku to jak sam nie kumasz to do zaufanego mechanika ale dobrze abyś przy tym był i płacić na godziny.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Tankuję tylko na BP (ultimate), Shell (V-power) i czasem sporadycznie na orlenie (też ten lepszy napęd - nigdy (nawet raz nie była to stacja "w polu"

 

No właśnie jak postoi kilka dni - nic nie czuć - gdyby nie to iż wlazłem pod auto - nie wiedziałbym że coś wogóle się sączy...

Przewód podciśnienia jeden zmieniony w ostatni weekend (ten od egr - reszta głęboko siedziała - nie ruszałem jeszcze - ale zapas nowego podciśnienia podróżuje w bagażniku już :))

Kurcze - chce ruszyć niebawem na wakację - a się boję trochę ...:(

 

Kogoś zaufanego w Wawie lub bliskiej okolicy możecie polecić??

Najlepiej nie "kowala" i nie takiego co wywrotkę kasy od razu będzie chciał...

Opublikowano
jeżeli cieknie Ci z tego węża co Ci powiedziałem to nie masz się czym martwić ja planuje na to się zabrać przez 3 lata :P a zrobiłem w między czasie 65tys :) i nic złego się nie dzieje ,tam będzie do wymiany uszczelka ,jeżeli masz taki sam wyciek jak ja ( częsty przypadek w m47n) ,idź ręka od tego plastykowego węża od odmy do turba i sprawdź czy na końcu niego przy samej turbinie nie jest wilgotne od oleju
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Winna na 99% jest uszczelka pod deklem zaworów - wydaje się że jest jeszcze orginalna - bez rozebrania kawałka nsilnika iestety nie uda się zobaczyć i stwierdzić na 100%

 

Jedno pytanko - z jaką siłą należy dokręcić wtryski?

Jaki sikon do uszczelnienia księżyców (dowolny do wysokich temperatur czy jakiejś konkretnej firmy będzie lepszy??

Na coś (szczególnie) uważać podczas prac demontażowych/montażowych??

 

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.