Skocz do zawartości

[E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.


Maciekkkk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu, który chyba jest znany na forum - mowa o Alpinie D3 Maksa ;)

Od dawna borykam się z pewnym problemem i już sam nie wiem jak go ugryźć. Postanowiłem więc, że napiszę i poradzę się tutaj :)

 

Otóż samochód raz mam moc, raz ma jej znacznie mniej. Raz nie puszcza dymka, a raz kopci jak oszalałe ;)

Dodam jeszcze, że Jeśli po odpaleniu silnika samochód nie ma mocy, to nie ma jej przez całą podróż.. nie ważne czy to 30-50 czy 100km.. A jeśli jest w porządku to całą podróż jedzie jak szalone ;)

 

Oczywiście zacząłem od logów INPA/DIS.. Niestety samochód jest po Chipsie i nie do końca wiem jakie wartości to wartości pożądane. Wszystko jednak wygląda bardzo obiecująco.. Wszystkie parametry takie jak chce komputer.. wszystko wygląda okej poza jednym:

 

Przy wciśnięciu gazu na 20-30% komputer chce 2 bary (tak, 2 bary doładowania, 3 z atmosferycznym) i tyle dostaje.. Przy wciśnięciu gazu na 100% komputer chce 2,1bara (i tyle dostaje).. Sprawdziłem potencjometr gazu w INPIE - wygląda że działa okej.

 

Co zrobiłem?

Standard: czyszczenie EGR-a, przepustnicy gaszącej, elektrozaworka, wymiana węży podciśnieniowych.. Pełen serwis: odma kompletna, filtry, olej, dodatek do paliwa na wtryski (Protec). Niestety zero poprawy.

 

Czy macie jakiś pomysł jak to ugryźć? Czy problemem może być przepływomierz, mimo że pod kompem zachowuje się jak sprawny? Możliwe ze to zmienna geometria, skoro samochód czasami jeździ idealnie?

 

Dodam też, że samochód znacznie lepiej jedzie w nocy, lub na deszczu.. kiedy powietrze jest wilgotne.. I jest to różnica kolosalna.. Gdy nie ma mocy jedzie jakby miał 90KM, a kiedy ją ma, wydaje się jakby miał więcej niż te 230KM które wypluło na hamowni.

 

Mam nadzieję, że dacie mi jakieś wskazówki co mogę zrobić by zdiagnozować usterkę.

 

Pozdrawiam,

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borykałem się z podobnym problemem choć każde auto jest inne. Podejrzewam u ciebie problem elektronicznym sterownikiem do zmiennej geometrii. Jak się przegrzeje to działa gorzej i to by tłumaczyło lepszą pracę w nocy i w deszczu kiedy wilgotne powietrze lepiej chłodzi elementy silnika. Spróbuj odizolować sterownik zmiennej geometrii od temperatury z turbiny. Ewentualnie może być potrzeba jego regeneracja choć to bym zostawił na koniec.

Oczywiście to wszystko co napisałem ma sens w momencie gdy nie masz ewidentnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borykałem się z podobnym problemem choć każde auto jest inne. Podejrzewam u ciebie problem elektronicznym sterownikiem do zmiennej geometrii. Jak się przegrzeje to działa gorzej i to by tłumaczyło lepszą pracę w nocy i w deszczu kiedy wilgotne powietrze lepiej chłodzi elementy silnika. Spróbuj odizolować sterownik zmiennej geometrii od temperatury z turbiny. Ewentualnie może być potrzeba jego regeneracja choć to bym zostawił na koniec.

Oczywiście to wszystko co napisałem ma sens w momencie gdy nie masz ewidentnych błędów.

 

I jak udało Ci się rozwiązać problem? U mnie właśnie pod kompem wszystko jest profi.. Czy można potraktować ten sterownik jakimś zamrażaczem, żeby go schłodzić (po zewnątrz) i wtedy przejechać? Można samodzielnie jakoś zdiagnozować ten element?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy moim problemie tez nie było błędów.

No niestety nie jest z tym tak łatwo, ja miałem problem w E60 i w końcu stanęło na tym ze człowiek wymienił ten sterownik i dopiero problem zniknął.

Ten sterownik składa się z elektroniki i silnika krokowego w obudowie metalowej. Traktowanie elektroniki zamrażaczem nie jest słuszne. Może warto by go wykręcić i sprawdzić jak się ma w środku, może tam coś na płytce się zgrzało. Moze jakies kondensatory są do wymiany, ciężko powiedzieć.

Jeśli masz taką możliwość spróbuj podmienić go na inny i po testuj czy to jest ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy moim problemie tez nie było błędów.

No niestety nie jest z tym tak łatwo, ja miałem problem w E60 i w końcu stanęło na tym ze człowiek wymienił ten sterownik i dopiero problem zniknął.

Ten sterownik składa się z elektroniki i silnika krokowego w obudowie metalowej. Traktowanie elektroniki zamrażaczem nie jest słuszne. Może warto by go wykręcić i sprawdzić jak się ma w środku, może tam coś na płytce się zgrzało. Moze jakies kondensatory są do wymiany, ciężko powiedzieć.

Jeśli masz taką możliwość spróbuj podmienić go na inny i po testuj czy to jest ten problem.

 

Trudno to zdemontować, bo nie mam tego teraz przed oczami? Jest jakaś możliwość sprawdzenia czy ten sterownik pracuje poprawnie?

Nie tyle chciałem zamrozić samą elektronikę, co obudowę (wewnątrz będzie temperatura o kilkanaście, kilkadziesiąt stopni niższa niż normalnie, więc jeśli termicznie coś wariuje to może będzie poprawa?

 

Myślę jeszcze o czujniku ciśnienia doładowania - może pokazuje zbyt wysokie wartości, komputer dawkuje do nich paliwo i auto jest przelane i nie jedzie.. Może się ten czujnik tak zawieszać i raz działać poprawnie a raz nie?

 

Problem w tym, że nie będzie to raczej zabrudzenie, bo w takim przypadku problem występowałby cały czas, a nie cyklicznie na przemian z poprawną pracą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie odpływy mocy mogą w dużej mierze być spowodowane przez przepływomierz i może najpierw lepiej sprawdzić przepływkę czy nie będzie poprawy poprzez jej wypięcie i sprawdzenie zachowania auta, jeżeli natomiast jest to spowodowane uszkodzonym sterownikiem zmiennej geometrii to jest ktoś na forum który profesjonalnie regeneruje te sterowniki i nie kasuje za tą usługę wiele a to cytat jego wypowiedzi w jednym z wątków, może warto do niego zadzwonić i przytoczyć swój przypadek może coś poradzi/podpowie:

Przyczyną może być albo zacinanie się łopatek zmiennej geometrii spalin, albo zaczyna padać elektroniczny sterownik turbosprężarki. Bardzo często wyciera się w nich ślimak, stawia opory dla silniczka i auto wtedy wchodzi w tryb awaryjny, traci moc itp. Jeżeli po wykonaniu diagnozy okaże się że pada sterownik, możesz go naprawić - w przypadku sterowników HELLA/GARRETT koszt ok 300zł, rok gwarancji, naprawa na nowych czesciach, czas naprawy max 2 dni robocze łącznie z wysyłką. Mogę jedynie polecić siebie samego :P bardzo częsty przypadek w BMkach ze sterowniki HElla/Garrett padają...

http://allegro.pl/naprawa-sterownika-turbo-bmw-hella-garrett-i4317289024.html

w razie pytań prosze dzwonic 75 641 09 85 lub [email protected]

TURBOSPRĘŻARKI BOCIAN

www.turbosprezarki-bocian.pl

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli był by to problem czujnika ciśnienie doładowania to pamiętaj że czujnik jest typowo elektronicznym urządzeniem i jego złe działanie było by obarczone błędem którego jak mówisz niema.

Można jeszcze w DIS sprawdzić czy na wartościach z przepływomierza jest jakaś korekta. Korekta ta pojawia się w momencie gdy przepływomierz nie pracuje jak powinien (w funkcjach serwisowych masz kasowanie adaptacji, tam przed kasowaniem masz wyświetloną wartość korekty wskazania przez przepływomierz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wieczorem spadł deszcz i powietrze zrobiło się wilgotne - samochód znów ożył i zaczął jechać jak szalony. Padła mi bateria w laptopie i dopiero od jutra będę mógł zacząć logi komputerowe na nowo.

Czuję jednak że jeżeli temperatura/wilgotność powietrza robi zasadniczą różnicę na to, jak zachowuje się samochód, to prawdopodobnie będzie to przepływka - do niej trafia powietrze najperw, natomiast do czujnika doładowania powietrze dolatuje już ogrzane i temp. na zewnątrz raczej nie ma na niego wpływu. Elektronika sterująca turbiną raczej nie była by tak uszkodzona, by kilka stopni albo % wilgotności powodowało jej poprawną lub niepoprawną pracę. Cała reszta, czyli nieszczelności, wtryski, zmienna geometria, zacinający egr, czy nawet błąd w chipie odpadają - auto w 90% ożywa gdy jest zimno/mokro, więc te uszkodzenia nie miałby by na to wpływu.

 

Dodam tylko ciekawą rzecz.. której sam do końca nie rozumiem i nie wiem czy można połączyć to z uszkodzoną przepływką - otóż, kiedy samochód :NIE JEDZIE: po dodaniu gazu (20%) wyrywa do przodu i jedzie lepiej niż po dodaniu na 100%.. Dziwne prawda? Uszkodzona przepływka może powodować takie rzeczy? Auto osiąga wtedy 2 bary doładowania, nie kopci i jedzie ochoczo do przodu, może nie tak dobrze, jak kiedy wszystko jest sprawne, ale jedzie.. a potencjometr gazu wciśnięty na 10-20% :/

 

Wymieniać tą przepływkę w ciemno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Zacznij od odpiecia przeplywki. DDE dostaje wtedy sygnal neutralny i staly. Jezeli bedzie poprawa to masz przyczyne.

Jezeli nic sie nie zmieni wiesz ze nie ma.co go wymieniac

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od odpiecia przeplywki. DDE dostaje wtedy sygnal neutralny i staly. Jezeli bedzie poprawa to masz przyczyne.

Jezeli nic sie nie zmieni wiesz ze nie ma.co go wymieniac

A jak się zachowuje samochód po odpięciu - przechodzi na jakąś awaryjną mapę, czy jedzie tak samo jak po chipie? Czego powinienem sie spodziewać w sprawnym samochodzie bez przepływki? Samochód ma jechać normalnie? Z pełną mocą? Odepnę dziś i zdam relacje co z tego wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.