Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Na początku zaznaczę, że moje BMW ma podniesioną moc do 238 km, 508 Nm z fabrycznej 201 km 425 Nm. Od tuningu auto przejechało 110 tys km. Ostatnio w moim autku zaczęło się ślizgać sprzęgło. Przynajmniej tak myślałem bo powyżej 2000 obrotów silnik się wkręcał, a auto nie przyspieszało praktycznie od 2 biegu. Umówiłem się więc do mechanika na wymianę. Dziś z rana wsiadłem do samochodu i nic. Auto śmigało jak najbardziej prawidłowo. Sprzęgło się nie ślizgało i BMW przyspieszało jak "wariat". Jednak pomimo tego odstawiłem je do mechanika i powiedziałem żeby sprawdził co się dzieje. Mechanik oddzwonił z informacją, że auto chodzi prawidłowo i nie ma do czego się doczepić, i że szkoda rozbierać. Dodam, że na obecnym sprzęgle auto ma przejechane 100 tys km. Jak myślicie? Jaka może być przyczyna? Nie wiem co robić. Nie chcę żeby całkiem wysiadło mi gdzieś w dłuższej trasie.

Opublikowano

Czy mechanik zdejmował skrzynię i patrzył na sprzęgło? Może ślizga się bo jest np. zaolejone? Zdarzały się takie sytuacje, w których nie kleiło z powodu drobnych ilości oleju na tarczy.. Może warto zdjąć, bo skoro się ślizgało to jakiś problem jest na pewno.. A może po prostu przesadzono trochę z momentem i kiedy warunki atmosferyczne są lepsze (ciut większa moc i moment) sprzęgło się śliga, a kiedy są trochę gorsze i auto ma mniej mocy (np. gdy jest gorąco) to problem znika?

Poczekaj, jeśli zacznie ślizgać znów to trzeba zdjąć skrzynię i przyjrzeć się temu ;)

Opublikowano

i najlepiej kupić sprzęgło wzmocnione. Są firmy które same nitują czy w jakiś inny sposób mocniejsze bardziej odporne okładziny. Nie iwme jak z dociskiem czy też robią jakiś mocniejszy/odporniejszy. Moment jest już potężny i manual cierpi bardzo tak samo dwumasa.

 

Jak tak się stało to jak kolega wyżej pisze. Albo olej albo zaczyna się kończyć sprzęgło. Innej możliwości nie ma. Uślizg musi powodować zużycie tarczy jeśli oleju nie ma.

Opublikowano
Dzięki Panowie za odpowiedź. Odebrałem przed chwilą auto od mechanika i sprzęgło chodzi bez zarzutu. Na wszystkich biegach bez najmniejszego uślizgu. Cały poprzedni tydzień sprzęgło się ślizgało. Od niedzieli do dzisiaj rano auto stało. Po czym dzisiaj wszystko OK. Naprawdę dziwna sprawa jak dla mnie. Poczekam jednak kilka dni i zobaczę jak będzie się zachowywać. Najwyżej będę musiał zakupić tą wzmocnioną tarczę. Pojawił się jednak inny problem i nie wiem czy nie jest z tym powiązany. Podczas jazdy na wyższych biegach od 3 wzwyż silnik po wejściu na 4000 obrotów nie wkręca się wyżej. Po prostu jedzie na 4000 i zapala się kontrolka świec żarowych. Wcześniej nigdy tego nie miałem. Nawet podczas ślizgającego sprzęgła. Do 4000 auto ma moc tak jak trzeba. Mogę jedynie dodać, że w drodze powrotnej od mechanika wstąpiłem na myjnię. Może jakieś przewody zawilgotniały?
Opublikowano
Witam ponownie. Umówiłem się do mechanika na diagnozę komputerową na piątek w związku z włączającym się trybem awaryjnym w aucie. Jednak sprawa ze sprzęgłem jest nadal nie rozwiązana. Dzisiaj sprzęgło znowu zaczęło się ślizgać więc podjechałem z autem do mechanika żeby sam sprawdził. Wsiadł do auta, odpalił i ku mojemu zdziwieniu sprzęgło działało jak nowe. Totalnie zero uślizgu. Sprawdzał na wszystkie sposoby, skatował auto na wszystkich biegach nawet dociążając hamulcem. Silnik gasł, a sprzęgło trzymało. Co może być przyczyną? Może coś z hydrauliką docisku?
Opublikowano

Hydrauliczny jest wysprzęglik i on nic nie ma do docisku.

Sprawdź czy nie ma nigdzie wycieków ( pomiędzy skrzynią a silnikiem oraz z podstawy filtra oleju )

Jak nie ma wycieków to są dwie możliwości:

1 kończy się tarcza sprzęgłowa

2 pęknięty docisk

 

Gdyby to było moje auto nie zastanawiałbym się tylko wyciągał skrzynie i dokładnie obejrzał sprzęgło :cool2:

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Problem prawdopodobnie był spowodowany wyciekiem paliwa, które przeciekało do sprzęgła. Po wymianie uszkodzonego przewodu problem znikł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.