Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

podpowie ktoś skąd może jeszcze być wyciek oleju wykluczając pompę vacum, którą dwa tygodnie temu zdemontowałem podejrzewając właśnie ten element za winowajcę wycieku. Jednak okazało się, że uszczelka w samej pompie nie jest mokra i sama pompa nie wykazywała nieszczelności więc wymieniłem uszczelkę na styku pompa -> głowica i myślałem, że to załatwi temat ale wczoraj przy wymianie oleju zauważyłem, że nadal wyciek jest.

 

Zdjęcia wykonałem przed demontażem pompy (około 2 tyg. temu). Podejrzewam uszczelkę pokrywy zaworów ale pewności nie mam...

 

http://images65.fotosik.pl/1109/e6513f86bf838eac.jpg

http://images64.fotosik.pl/1108/170c5ae69abc4f71.jpg

http://images64.fotosik.pl/1108/974894ce06f7ed06.jpg

http://images62.fotosik.pl/1109/925b27ca2c5ac072.jpg

http://images63.fotosik.pl/1106/008d813d32ab753e.jpg

http://images64.fotosik.pl/1108/390810898dacd7c4.jpg

http://images62.fotosik.pl/1109/30f1c98ff3d3895e.jpg

http://images65.fotosik.pl/1109/c7d5312276e5a508.jpg

Opublikowano
Może być uszczelka pod deklem , może być też korek wlewu oleju --uszczelka też tam jest . U mnie mechanik właśnie uszczelkę pod deklem osadził dodatkowo na jakimś tam sylikonie specjalnym i teraz mam suchutko :cool2:
Opublikowano
Może być uszczelka pod deklem , może być też korek wlewu oleju --uszczelka też tam jest . U mnie mechanik właśnie uszczelkę pod deklem osadził dodatkowo na jakimś tam sylikonie specjalnym i teraz mam suchutko :cool2:

 

Korek wlewu oleju... ale wyciek jest od strony podszybia i nie zauważyłem aby przy korku coś się działo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy sprawdzałeś przy silniku valvetronica? Jeśli nie tam to raczej uszczelka pokrywy zaworów. Najlepiej umyć, przedmuchać sprężonym powietrzem i dać trochę silnikowi popracować, aż pojawi się olej. Jeśli byś mył myjką wodna to uwaga na cewki. Radziłbym raczej najpierw naftą potem wodą z detergentem - do tego najlepszy pędzel taki do malowania grzejników, a potem delikatnie spłukać wodą i powietrze z kompresora do osuszenia.
Opublikowano
Czy sprawdzałeś przy silniku valvetronica? Jeśli nie tam to raczej uszczelka pokrywy zaworów. Najlepiej umyć, przedmuchać sprężonym powietrzem i dać trochę silnikowi popracować, aż pojawi się olej. Jeśli byś mył myjką wodna to uwaga na cewki. Radziłbym raczej najpierw naftą potem wodą z detergentem - do tego najlepszy pędzel taki do malowania grzejników, a potem delikatnie spłukać wodą i powietrze z kompresora do osuszenia.

 

Strasznie ciężko jest cokolwiek zobaczyć od strony kabiny bo miejsca praktycznie brak. Wyciek ewidentnie jest od strony podszybia, od silnika velvotronika nie zauważyłem żadnych wycieków. Dzisiaj jeszcze spróbuje wsadzić aparat bardziej po prawej stronie od kolektora ale wygląda to na uszczelkę pokrywy.

 

Wymieniał ktoś sam tą uszczelkę, trzeba silikonu używać czy wystarczy wywalić starą uszczelkę i zamontować nową?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

z tego co widać to cieknie Ci:

- uszczelka pokrywy zaworów lub/i vacuum pompy (z środka vacuum pompy, oring między deklem a pompą)

 

Pozdro

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)
Czy może mi ktoś powiedzieć jak zdjąć pokrywę cewek i korek wlewu oleju bo trzyma go ten plastikowy pierścień a nie chce niczego złamać Edytowane przez Rafałll
Opublikowano
W środku pompy vacuum jest też uszczelka, ale mi to wygląda faktycznie na uszczelki pod deklem lub korek wlewu oleju. U mnie mechanik grzebał też coś bezpośrednio przy vanosach i jego uszczelkach...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mam identyczny objaw i stawiam na uszczelkę pompy vacum i pokrywy zaworów, cz przy wymianie uszczelki pokrywy trzeba pozniej rególowac vanos ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam identyczny objaw i stawiam na uszczelkę pompy vacum i pokrywy zaworów, cz przy wymianie uszczelki pokrywy trzeba pozniej rególowac vanos ?

Vanosów nie regulujesz, to tylko po rozpięciu rozrządu raczej.

O ile nie ruszasz silnika vavletronica, nie ma też potrzeby jego adaptacji.

Opublikowano

Ja też mam identyczny objaw. Ale u mnie dopiero olej się pokazuje jak mocniej przegonię auto. Uszczelkę pod deklem mam nową bo wymieniany był rozrząd. Pompę robiłem wcześniej,wykorzystałem zestawi regeneracyjny z serwisu bmw. Nie wiem czy nie będzie to uszczelka na połączeniu Vaccum a głowica.Jak by było z valvatonica to raczej nie w tym miejscu był by olej i był by mokry.

 

Mały update:

Zaobserwowałem, że u mnie olej się pojawia na katalizatorze jak jadę pod górkę albo z górki. Pompę uszczelniłem jeszcze raz ale na pewno to nie była ona. Nie wiem czy nie szukać przyczyny w tych maskownicach co są montowane na tylnej części głowicy. Ogólnie od strony świec wszystko jest suche i nie wiem co może to być. Jak coś się zmieni to na pewno napiszę.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
U mnie wymieniona uszczelka pokrywy zaworów ale leci jeszcze olej z pompy vacum , kupiłem ori zestaw uszczelek do pompy vacum mam nadzieje ze to pomoże bo nie uśmiecha mi sie wydać kasę na nowa pompę
Opublikowano
Tez stawialem na pompe a to wcale nie ona. Za wyciek odpowiada uszczelka pokrywy zaworow. Kup nowa i zaloz na silikonie . Ja uzylem silkonu bmw bond. Wazne sa te polksiezyce a dla pewnosci przejedz cieka warstw na calym obwodzie. Od roku nie ma problemu
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Odświeżę temat.Mam wyciek w tym samym miejscu z autor postu.Która to uszczelka?
never again N46
Opublikowano
Dzięki.Wziąłem lusterko i latarkę i ewidentnie widać że to włąnie uszczelka pompy vacum łącząca ją z korpusem silnika.Uszczelki zamówione.Nasuwa się jeszce pytanie jak do tego podejść.da sie wymienić bez zdejmowania pokrywy zaworów?
never again N46
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Podobno się da, niektórzy tak robili. Ja ściągałem pokrywę zaworów, bo u mnie głównie z niej ciekło. Pompa stukała wskazując na zużycie, dlatego ją wymieniłem.
Opublikowano
Dzięki.U mnie uszcelka pokrywy zaworów była wymieniana przy rozrządzie i widać ze sucho tam.Zamówiłem komplet uszczelek do vacum(oring z dekielka,i oring między korpus i pompe).Koledzy piszą żeby smarować jeszcze siliconem..
never again N46
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tych uszczelek od pompy bym nie silikonował, jedynie lekko olejem potraktował. Silikon daje się w niektórych miejscach (półksiężyce) jak sie ściąga uszczelkę pokrywy zaworów ale na pompie nie trzeba.
Opublikowano
Dobrze wiedzieć :) .Masz ten zabieg już za sobą?pewnie to jedna z wielu przypadłości tego motoru
never again N46
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tak, wymieniłem u siebie pompę próżniową bo stukała. Rozbierałem całą górę i robiłem tak jak pisałem wcześniej, oring pompy posmarowałem olejem, a uszczelkę od klawiatury doszczelniłem silikonem wysokotemperaturowym w miejscach pokazanych w serwisówce. Nic nie cieknie.
Opublikowano
pompa vacum ci ceknie albo spod sa tam dwa oringi jeden na zewnatrz jak pompe wyciagniesz drugi w srodku jak to zrobisz i dalej bedzie cieklo to z pod pokrywy ale najpierw zrob pompe cena oringow z 10zl tez tak mialem i pomoglo pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.