Skocz do zawartości

[e46 316i]Dziwny problem ze stanem płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Posiadam e46 316i. Niedawno wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy ponieważ był pęknięty. Zalałem płynem, odpowietrzyłem, zrobiłem kilkanaście km i dolałem płynu do maximum. Mając dalej na uwadze i obserwując czy stan płynu się pomniejsza dolałem kolejne jakieś 100ml do maximum. Autko się nie grzeje i w ogóle ale przejechałem dzisiaj 170km i gdy silnik był lekko ciepły postanowiłem sprawdzić stan płynu, przy końcu odkręcania korka, korek aż wyleciał mi z ręki po czym trochę płynu się wylało a stan płynu zatrzymał się na równi z otworem zbiorniczka więc odlałem troszeczkę płynu aby był tak jak ma być. Przejechałem kilka km i teraz po bagnecie zbiorniczka widzę że jest za mało płynu.

Dziwna sytuacja raz za dużo a raz za mało płynu. Ktoś może coś poradzić na ten temat bo już nie wiem co mam myśleć. Zalewam do max a okazuję się za chwilę że za dużo, odlewam płynu żeby było na max (bo przecież niby za dużo) a okazuję się że za mało.

Koszmar z tym układem chłodzenia w Buni ale trzeba to zrobić.

Patrzeć czy nie ubywa płynu jeżeli jest na minimum i jeździć czy dalej szukać igły w stogu siana a może coś źle zrobiłem?

Edytowane przez daw89
Opublikowano

Miałeś pęknięty zbiorniczek, może to ze starości a może miałeś za wysokie ciśnienie.

mam nadzieje że masz dobry korek bo on reguluje ciśnienie.

Za wysokie ciśnienie możesz mieć z przedmuchów spalin, dobrze by było zrobić test na obecność CO w płynie, inna sprawa to temperatura ale to chyba masz pod kontrolą.

Ps.

W tytule wątku powinno być napisane jakie to auto, bo admin możne cie wykasować.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Poprzedni zbiorniczek pękł najprawdopodobniej dlatego że korek nie puszczał ciśnienia. Przy starym korku było syczenie niesamowite a przy nowym brak syczenia ( przy odkręcaniu korka).

Czytałem wiele wątków( dotyczyły Ibizy a nie BMW) że należy zalać pomiędzy min a max a płyn pod wpływem temperatury tak ma że jego poziom się waha.

Wycieków brak, praca silnika prawidłowa, z wydechu nic poza spalinami nie leci, nie kopci, nie przerywa, chodzi wręcz idealnie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic dziwnego, że korek Ci wyleciał, jest ciśnienie i nie robi się tego na gorącym silniku, uzupełnij na chłodnym, możliwe, że nie dokładnie odpowietrzyłeś i podczas jazdy sam się odpowietrza dlatego musisz dolewać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zalej na rowno z korkiem na zimnym i zacznij odpowietrzac,a plynu moglo byc dobrze ale zbyt cieply silnik byl i wyplulo zdarza sie,jak juz bedzie dobrze odpowietrzony a trzeba cierpliwosci do tego bo w 10min nie ma szans dobrze odpowietrzyc bmw,to plywak powinien wystawac ponad wlew a na zimnym powinien sie schowac.
Opublikowano
problemy z ukladem chlodzenia w bmw to klasyka, czesto poprzez zastosowanie plastiku w zbyt duzej ilosci elementow np caly zbiornik wyrownawczy, elelemnty pompy wody oraz termostatu, i chyba kola pasowego jak sie nie myle. Mam 318i i wq...ia mnie w nim, że nie ma klasycznego zbiornika z plynem, zeby juz z daleka widziec jaki jest poziom cieczy. Zamiast tego trzeba odkrecic korek i dopiero sie okazuje co jest grane. W przypadku jakies nieszczelnosci i jednoczesnie awarii czujnika wody, mozna narobic sobie klopotow jak nie sprawdzi sie poziomu wody.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.