Skocz do zawartości

E92 325i problem


logic3gs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Potrzebuje pomocy w zdiagnozowaniu problemu a mianowicie w Inpie pokazuje mi te oto 2 bledy: http://www.tinypic.pl/sztv9ghcju5r czasami po odpaleniu silnika gdy dluzej postoi np cala noc czuc zapach niespalonej benzyny. Wszystko inne gra ok sondy dzialaja bez zarzutu. Slyszalem ze problemem moze byc pewien silniczek od kolektora wlotowego. Dzieki wielkie z gory za pomoc :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blad 2A39 Problem Valvetyronic adjustement range : masz nienauczony silniczek valvetronika pracy.

 

Po pierwsze, zaczal bym od updatu oprogramowania potem pojechac do mechanika wyspecjalizowany w BMw albo w zakladzie gdzie ci zrobia oprogramowanie i nauczyc pracowac silniczek Valvetronika (nauczyc go stopow tak zwanych, jest cala krotka procedura). Jezeli blad nie powroci to byl blad kompa (zdarza sie). jezeli blad powroci mimo nauki i nowego softu, jechac do wyspecjalizowanego mechanika i sprawdzic czy po prostu silniczek nie jest do wymiany . Ta niespalona benzyy i pewnie trudniejszy rozruch na zimno to 2A39.

 

Jak chodzi o blad 2AAC wedlug mnie jest on wywolywany bledem 2A39 (nienauczony silniczek Valvetronika prowokujerozne bledy dalsze zwiazane ze zla praca Vanosa)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bym poradzil jechac jednak do kogos kto sie zna, looknij w dziale warsztaty w twojej okolicy te polecane. Z BMW tanio zazwyczaj konczy sie drogo szczegolnie jezeli wybiera sie pana slawka ktory mechanikuje na osiedlu i unikaj ASo jak chodzi o elektronike.

 

i napisz jak wyszlo

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
odswiezam temat :) niestety ''magik'' u ktorego bylem i ktory specjalizuje sie w BMW (gdzie sam siebie tak reklamuje :) ) niestety nie potrafil tego zrobic :( najwidoczniej bede musial poszukac kogos z wieksza kompetencja. z checia bym poszukal zaufanego warsztatu ale nie ma tutaj miejscowosci jak Doncaster :) a na polskim forum BMW w UK nikt sie nie zna i wszyscy maja albo diesle albo wszystko ponizej 2 litrow jesli chodzi o benzyne. a teraz tez chcialbym sie dowiedziec w czym moze byc problem. czasami przy odpaleniu na zimnym silniku strasznie ''klekocze'', brzmi strasznie niemilo niczym diesel, czy problem moze tkwic w napinaczach ? takze przy przyspieszaniu z 3,5k obrotow z noga w podlodze silnik dziwnie sie zachowuje, a mianowicie jest moc i zaraz jej nie ma i samochod powoli sie zbiera i tak co chwile. czyzby VANOS-y ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odswiezam temat :) niestety ''magik'' u ktorego bylem i ktory specjalizuje sie w BMW (gdzie sam siebie tak reklamuje :) ) niestety nie potrafil tego zrobic :( najwidoczniej bede musial poszukac kogos z wieksza kompetencja. z checia bym poszukal zaufanego warsztatu ale nie ma tutaj miejscowosci jak Doncaster :) a na polskim forum BMW w UK nikt sie nie zna i wszyscy maja albo diesle albo wszystko ponizej 2 litrow jesli chodzi o benzyne. a teraz tez chcialbym sie dowiedziec w czym moze byc problem. czasami przy odpaleniu na zimnym silniku strasznie ''klekocze'', brzmi strasznie niemilo niczym diesel, czy problem moze tkwic w napinaczach ? takze przy przyspieszaniu z 3,5k obrotow z noga w podlodze silnik dziwnie sie zachowuje, a mianowicie jest moc i zaraz jej nie ma i samochod powoli sie zbiera i tak co chwile. czyzby VANOS-y ?

 

 

czyli masz to

klekot to zawory, nic z tym nie zrobisz chyba ze masz 6K zyla + robocizna.

 

problem ze zbieraniem i moca to twoj blad VVT 2A39, 60 funtow i trzeba przeprowadzic pelna ,auke wedlug PUMY a nie jak leniwce klik klik 2 minuty pozniej jest gotowe, naucz silniczek pracowac i bedzie git.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w inpa w status f5 parametry valvetronic i vanosów. W Inpa pod h8 adaptation możesz usunąć adaptacje, tylko pamiętaj żeby to robić wyłącznie na zapłonie ( nie na uruchomionym silniku!) Potem odpalasz niech pochodzi z 5min, jak jest wszystko sprawne to sam zrobi sobie adaptacje. Sądzę że uszkodził się silniczek lub czujnik hala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory DISA to czesci 11617579114 i 11617560538. Droga impreza jezeli sa kupowane nowe i oba na raz. Byly one winne powszechnie w E46 tutaj nie za bardzo wiadomo o co chodzi i czy one sa winne czy np polaczenie. Jezeli zawor sie kreci a nie daje oporu to jest walniety, czasami rownierz uszczelka odchodzi. Zly zawor DISA moze prowokowac blad 2AAC

Jezeli VVT nie zostal nauczony tylko blad skasowany to powroci.

 

Oprocz bledow masz jakies inne symptomy oprocz tych ktore podawales na poczatku ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...
Witam wszystkich. Potrzebuje pomocy w zdiagnozowaniu problemu a mianowicie w Inpie pokazuje mi te oto 2 bledy: http://www.tinypic.pl/sztv9ghcju5r czasami po odpaleniu silnika gdy dluzej postoi np cala noc czuc zapach niespalonej benzyny. Wszystko inne gra ok sondy dzialaja bez zarzutu. Slyszalem ze problemem moze byc pewien silniczek od kolektora wlotowego. Dzieki wielkie z gory za pomoc :)

A ja pzwole sobie wrocic do tematu zapachu paliwa... otoz jak odkrece korek wlewu oleju, bardzo wyraznie czuc benzyne. Podejerzewam, ze to nie jest normalne. Macie moze podobne obserwacje Panowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bylo pytanie roteryczne ? jezeli masz paliwo w oleju silnikowym to nie dobrze.

oprocz zapachu nie masz innych problemow ? moc ? silnik nie rowno pracuje, itd...

co ile wymieniasz olej i jaki masz codzienny tryb jazdy (pojedyncza standardowa jazda) ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pozwolę sobie kontynuować temat, bo mam następujący problem...

 

Po wymianie uszczelniaczy mechanik zresetował silniczek VVT swoim skanerem. Słyszałem jak się adaptował więc coś tam się działo...

 

Od tego czasu dostaje błędy 2A39 i 2AAC, jak inni koledzy w temacie.

 

Czy adaptacje silnika VVT można przeprowadzić samemu INPĄ? Trochę już szukam i nie mogę znaleźć konkretnych informacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.