Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A czy u was też tak jest że czuć bardziej te drgania jak sie jedzie bardzo spokojnie - jak się ciśnie to mniej ??
Opublikowano
Tak, u mnie też tak jest, gdy jadę spokojnie drgania są wyczuwalne, gdy przycisnę mocniej to drgania wręcz ustają.
Opublikowano
Tak, u mnie też tak jest, gdy jadę spokojnie drgania są wyczuwalne, gdy przycisnę mocniej to drgania wręcz ustają.

 

Mi się wydaje że to jest problem opon.. Ja mam 2 komplety : lato - zima .Obydwa RSC felgi 18 .

Zimowe pirelli Sotto Zero- tu jest masakra i to od samego początku jak je założyłem (225x40x18/ 255x35x18) . Kiedyś rzeczywiście miałem lekko skrzywiona felgę z tyłu i strasznie to przenosiło . Po wyprostowaniu było znacznie lepiej, ale pozostał właśnie ten objaw który opisujecie. Wyważałem 4 razy - jeździłem po różnych serwisach koła proste, opony nie mają bić a drży..

Najbardziej to czyć jak przesiądę sie z drugiego auta (skoda superb) tam układ jest taki, że chociaż by wogóle ciężarków nie było to i tak nie będzie bić

 

Letnie Bridgestony (225x40x18/ 255x35x18) co roku po zmianie jest znacznie lepiej, ale coś czuje że teraz efekt się powiększa.(opony mam od nowości , przydałaby sie wymiana)

 

Plan mam taki - chce kupić nowe opony Dunlop SportMax RT , idealnie wyprostować felgi lub jeżeli nie pomoże to do ASO (auto mam na gwarancji) i niech szukają.

 

artekk.t ty masz RSC czy zwykłe ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pojedźcie na test drogowy kpl. kół - montują na odpowiedniej maszynie i są sprawdzane drgania takiego koła pod obciążeniem przez specjalną rolkę. Też miałem podobny objaw co u Was i wadliwe okazały się 3 z 4 fabrycznie nowych continentali contisport contact 5 - sklep zabrał wszystkie opony i oddał kasę. Podobno największe drgania dają opony typu Run Flat, często są też błędnie montowane - nie do końca wchodzą w obręcz - i przez to też wibruje ale na teście drogowym wszystko wychodzi.

zobaczcie: http://www.korzenopony.pl/test-drogowy-hunter.html

a tu byłem: http://www.auto-serwis-lukasiewicz.adserwis.pl/ polecam

Opublikowano
Jeżeli problem narasta wraz z dynamiczniejszą jazdą, to jest to niemal z pewnościa wina opon(jezeli z zawieszeniem jest ok). Miałem kiedyś w innej tylnonapędówce taki problem i przyczyną była ukryta wada opony, tzn jej struktury. Co ja się nacudowałem aby to odkryć....aż wreszcie ukladanie tej opony na feldze przyniosło taki wniosek. Zmiana opon i było ok.

-------------------

Artur

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lub właśnie gdy problem zaczyna teoretycznie znikać podczas jazdy powyżej 160km/h wtedy wibracje mają tak dużą częstotliwość, że przestaje się je odczuwać - jednak występują nadal i napewno mają nieciekawy wpływ na zawieszenie.
Opublikowano
Tgorka, tak, też mam RSC - rozmiar 225/45/17, co ciekawe wcześniej miałem letnie Continental 2 RSC 205/55/16 i drgań nie czułem, zimówki Michelin Alpin też 16-stki i nic, po założeniu Bridgestone są drgania, skłaniam się ku oponom i ich wadzie fabrycznej, w środę pozmieniam na inne i zobacze czy dalej drga.
Opublikowano

Więc tak .. pojechałem do InterVulkanisera w Katowicach - maja tam Huntera i zrobili test drogowy każdej z opon.

 

Feigi w stanie idealnym, opony w stanie idealnym (na wszystkich kołach wyszły wartości 4KG co jest ponoć wynikiem w normie) okazało się jednak że koła są niedoważone - jedno 30 reszta 15-20 (mimo iż wyważałem jakieś 1,5 msca temu). Po wyważeniu na a4 i test.

Ponieważ ze względu na dzisiejszą pogodę i świeżo zmienione tarcze i klocki nie mogłem za bardzo szaleć - sprawdziłem do 140 km/h. Przyspieszając wolno i szybko. Na razie jest bardzo dobrze.

Myślę ze idealnie (jak w superbie) nie będzie ze względu na układ kierowniczy który jest bardzo czuły, opony rsc, i niski profil. Tzn nic nie drży ale w bmw ma się wrażenie jakby czuć było chropowatość podłoża . W superbie I jest efekt jakby kierownica była czymś oddzielona od kół nie przenosi nic i tak samo reaguje.

Okazało sie że opony jeszcze bardzo dobrym stanie są więc ten sezon jeszcze pojeżdżą . Może to jest właśnie ten czynnik.

 

Czy ktoś z was kto sie przesiadł z RSC na normalne zaobserwował oprócz poprawy komfortu zmiane w "czuciu na kierownicy"

Opublikowano

a tuleje masz w porządku?

 

u mnie winą była geometria i tuleje. Miałem odchylenie 3st. na kierownicy.

 

Miałem podobne objawy w przedziale 120-140 km oraz szarpało kierownica podczas hamowania w tym przedziale.

Opublikowano

A ja dzisiaj odstawilem furę do mechanika

jak nic nie znajdą to jadę na test drogowy

30zl /koło więc chyba bez tragedii

 

dam znać czy pomogło na normalnych kołach

 

pozdro

Paweł

Opublikowano

Tak jak myślałem mechanik nic nie znalazł

w przyszłym tygodniu podjadę na ten test drogowy, ale mam wątpliwości ,ponieważ na zimowkach też trzęsie

 

ale sprawdzę

 

a jak tam u Was?

Opublikowano

U mnie pojezdzilem troche - kierownica rzeczywiście przestała drżeć ale jadąc 110-130 i praktycznie nie dotykając gazu czuć na tyłku lekkie mrowienie - mozna to zaobserwować tez dotykając zagłówka pasażera na którym nikt nie siedzi. Jade w przyszłym tygodniu do Aso przedłużyć gwarancje wiec im to zgłoszę - zobaczymy czy na cos wpadną :(

 

Najgorzej ze wydaje mi sie ze nie zawsze to czuć . Moze zależy od podłoża ?

Opublikowano
U mnie pojezdzilem troche - kierownica rzeczywiście przestała drżeć ale jadąc 110-130 i praktycznie nie dotykając gazu czuć na tyłku lekkie mrowienie - mozna to zaobserwować tez dotykając zagłówka pasażera na którym nikt nie siedzi. Jade w przyszłym tygodniu do Aso przedłużyć gwarancje wiec im to zgłoszę - zobaczymy czy na cos wpadną :(

 

Najgorzej ze wydaje mi sie ze nie zawsze to czuć . Moze zależy od podłoża ?

Ewidentnie wina opon :!:

Opublikowano
Ja dziś zmieniłem opony z 225/45/17 RSC na 205/55/16 RSC i drgania ewidentnie się zmniejszyły, niekiedy się jeszcze pojawiają, ale jest zupełnie lepiej. Zostawiam 16 na jakiś czas i potestuje, zobaczymy po pewnym czasie.
Opublikowano
U mnie pojezdzilem troche - kierownica rzeczywiście przestała drżeć ale jadąc 110-130 i praktycznie nie dotykając gazu czuć na tyłku lekkie mrowienie - mozna to zaobserwować tez dotykając zagłówka pasażera na którym nikt nie siedzi. Jade w przyszłym tygodniu do Aso przedłużyć gwarancje wiec im to zgłoszę - zobaczymy czy na cos wpadną :(

 

Najgorzej ze wydaje mi sie ze nie zawsze to czuć . Moze zależy od podłoża ?

Ewidentnie wina opon :!:

 

Kurcze ale co z nimi nie tak - nie biją , idealnie wyważone, niewyząbkowane... ??

 

Zaczęły drżeć bo tak ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opona nie jest okrągła - np. pod obciążeniem inaczej się odkształca, występuje wada fabryczna w budowie opony - taką informację otrzymałem w serwisie Continentala - podobno dosyć dużo jest takich reklamacji.
Opublikowano
Opona nie jest okrągła - np. pod obciążeniem inaczej się odkształca, występuje wada fabryczna w budowie opony - taką informację otrzymałem w serwisie Continentala - podobno dosyć dużo jest takich reklamacji.

I ja tak kiedyś mialem (pisałem o tym na forum).

-------------------

Artur

Opublikowano

No tak

było o tym kilka postów wyżej

po to jeździmy na test drogowy który sprawdza jak się zachowuje opona pod obciążeniem

ale często jest tak że test nic nie wykrywa...

Opublikowano

Widze, ze to nie kola to moze jednak cos innego...

Ja w moim E46 mialem tez problem z wibracjami, pierwszy strzal mojego mechanika to byl elastyczny lacznik walu napedowego - byl zuzyty ale po wymianie dalej byly wibracje.

Strzal nr 2 to wywazenie tego walu napedowego - to pomoglo, wibracje ustaly.

Masz 2007 rocznik, pewno troche przebiegu, koniecznie sprawdz lacznik walu.

Opublikowano

Dzis jechalem po rownej drodze i tak od 110-120km/h widoczne golym okiem jest drganie fotela pasazerra. Opony mialem wywazane ze 3 razy (bo wczesniej walczylem z drganiami kiery przy 80-100km/h) odchylek nie ma ale minimalnie jedna felge mialem krzywa. Czy ona moze takie cos powodowac pomimo ze kola sie wywazyly dobrze czy to wina opon ich charakterystyki i jedyne co pomoze to ich wymiana?

Na 16stkach i zimowych 205 nie kojarze zebym to mial ale moze sie myle i nie zauwazylem tego wtedy.

Opublikowano

Wczoraj/ dzis jechałem i sprawdzałem na spokojnie - mam dokładnie to samo ;(

 

Wg mnie musi to byc cos opona/felga... W piatek jade do ASO - zobaczymy co powiedzą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.