Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zakładałem juz kiedyś podobny temat tyle ze dotyczył on turbo, chciałem powrócić do tematu intercoolera jak wiadomo wakacje więcej czasu i chęci. Przymierzam sie do wymiany IC ale mam taki mętlik w głowie ze nie wiem co brać. Czy ten IC od 330d nie jest przypadkiem taki sam jak w 320d? Czy może juz lecieć na całość i walić od 335. Co do customowych od razu mowię dorzucam takie cuda bo kosztują od 2-4k gdzie za używany w dobrym stanie od 330/335 mogę mieć za 500zl a jeszcze zostanie moj na sprzedaż. Także prosiłbym kogoś ogarniętego w tym temacie co juz zmieniał IC w 320d na co najlepiej zmienić. Jeszcze jedno, czy oba IC 330/335d bedą p&p? Z tego co sie orientowalem to chyba od 330d jest pnp.

Opublikowano
Z tego co czytałem to dużo ludzi którzy posiadają 320d inwestują w IC od 330 nie wiem jaka jest różnica ale niektórzy mówią ze lekko różnice czuc
  • Moderatorzy
Opublikowano
Od 330 nie jest pnp. Trzeba chyba przewod dolotowy zmienic. Jak bedziesz chcial to mam IC od 330d bo mi zalega. Jak cos PW
Opublikowano
Ma ktoś jakies potwierdzone info czy któryś z tych IC jest pnp?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie jest - IC z 335d jest pnp do 330d . Z tego co wiem 330d jest pnp do 325d
Opublikowano

Temat czytałem juz ze 3 razy i w przypadku 118 spoko to wyglada. Mam jedno pytanie, ma ktoś może wymiary stockowego IC od 320d? Chciałbym je porównać jak one sie maja do performance z tematu wyżej.

 

Miałbym tez prośbę, dałby radę ktoś podesłać nr części do e90 intercooler performance? Znalazłem sobie nr od 330 335 ale ni cholerę nie wiem jak wyszukać M performance. Wiem ze jest w podeslanym temacie ale wolałbym sie upewnić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Polecam fmica :cool2:

http://fmic.pl/

Bedziej bardziej wydajny niz ten prefomence,bardzo duzo chlopakow z sportu i innych forum montowlai i wszytsko gra :cool2:

jezeli chcesz mega profi to wagner lub mg no ale cena juz inna :norty:

Opublikowano
Całkiem niedrogie te z fmic.pl. Pytanie czy jest jakiś cooler który bez problemów zmieści się pod zderzakiem i jednocześnie podejdzie p&p pod stare węże ?
Opublikowano

A co sadzicie jakby dac lacznik sylikonowy na ic fmic plus stare przewody? http://fmic.pl/proste/117-lacznik-silikonowy-25mm.html cos takiego, ewemtualnie znalezc przejscie z mniejszej srednicy na wieksza, tak tylko mowie po w praktyce nie wiem czy to spasuje, zle teraz juz mowie o ic z fmic.pl

 

Ewentualnie jakas redukcje dac http://fmic.pl/98-redukcje-nierdzewne

Opublikowano
I jeszcze drugie pytanie - ile ten fimc rzeczywiście da w naszych turbognojkach, bo spotkałem się z opinią, że dolot w M47N się nie grzeje nawet podczas szybszej jazdy, dla 10 km myślę że warto się zabawić, ale dla efektu którego nawet nie poczuję to mi się zderzaka nie chce zrzucać :P
  • Moderatorzy
Opublikowano
Sam wiekszy IC daje przyrost 0 (zero) koni. Wiekszy IC pozwala natomiast na bardziej agresywny program ktory da wiecej koni. Bez chipa moze i dolot sie nie grzeje ale przy wgraniu chipa pewnie juz tak.
Opublikowano

Oczywistą sprawą jest, że IC łączyłbym z programem, natomiast sam IC też może dać niewielki wzrost mocy, przecież chłodniejsze powietrze oznacza, że w tej samej objętości tłoczymy większą masę, zatem więcej cząsteczek potrzebnego nam tlenu dostaje się do komory spalania, a sam sterownik ma możliwość tzw samoadaptacji, więc skoro przy zadanym ciśnieniu dostanie trochę więcej powietrza niż wcześniej to podniesie dawkę/czas wtrysku tak, aby zapewnić optymalny proces spalania.

 

Pytanie właśnie jakie temperatury w dolocie mają te nasze motory, bo jeśli seryjny IC utrzymuje dość niskie to montaż FMIC, przynajmniej na seryjnych gratach, może być pozbawiony sensu

Opublikowano

Ja w swoim z gory zakladam ze chip bedzie na sto pro dla tego przymierzam sie do wymiany ic o ile rzeczywiscie ma to sens, ale jezeli temperatury nie rosna jakos super to nie bedzie sensu przynajmniej z seryjna moca. Z drugiej strony jest filmik na YT gdzie gosciu ma e90 163km wsadzil fmic ic do tego remap i inne pierdoly i wyszlo mu 220hp. Czytalem tez na inncyh forach i rozmawialem z ludzmi ze duzo osob wymienia ic na te od 330 i czuc jakastam roznice.

 

Patrzac na temat z 118d ludzie pisza ze roznica jest chociazby w zmianie biegow "jakby lagodniejsza" wiec wydaje mi sie ze w naszych powinno dac to jakas roznice nawet bez remapu. Moze do konca roku uda mi sie zrobic ic remap i jakis dolot to na pewno bede relacjonowal, ale temperatury w dolocie przy chipie tez by sie przydaly.

 

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=4&t=55526 dosc fajny te,at tylko ze o e46

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kubaj zalezy w ile mierzysz ps,lepeij kase zainwestowac w suszarke i wtryski i dopiero icek i rempa,ja tak bede czynil :cool2:
Opublikowano
Btw jest jeszcze jedna różnica, którą warto zniwelować robiąc coś ponad program w 18d - nie ma chłodnicy oleju, którą 20d posiada.
Opublikowano

Ja osobiście celuje w 210-220km i by mi raczej starczyl podejrzewam ze 1s w sprincie do 100 sie da urwać przy takiej mocy, z tego co patrzę to tak IC na nowych częściach z http://www.fmic.pl wyjdzie z 500-600zl wiec drożyzny nie ma, remap jakies 600-700 i zawsze zostanie pare groszy z 2k budżetu. Może nawet jakis stozek albo dolot na patencie :D

 

 

Wymiary standardowego 20d IC 510 x 85 x 100mm znalazłem na zagranicznym forum

510 x 100 x 100 a takie ma od 330

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stozek nie warto,zajedziesz klekota tym,poczytaj sobie na sporcie chlopaki tam wkaldali po tyg wymontowali ,no i czy przy 220 czy most Ci wytrzyma
Opublikowano

Z mostem tez mam rozkmine. Pytanie jeszcze mam, wie ktoś może jakie średnicę rur są przy fabrycznym oc od 20d?

 

Przeglądając stronę fmic chyba bede celował w taki http://fmic.pl/uniwersalne/11-intercooler-550x180x65mm.html lub ten http://fmic.pl/uniwersalne/10-intercooler-550-230-65mm.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym na Twoim miejscu wzial tego fmica a nie orginalny bmw i najwiekszy jaki Ci wejdzie kilka rukek opaksi i temat zamkniety :cool2:

Musisz sobie wymierzyc u mnie np wejdze 21cm u kumpla co ma w mpasztecie bez niszcenia plastikow weszlo 14cm,takze kwestia zmierzenia i podjecia decyzji

Opublikowano
Gdzie ogarniesz remap za 7 stów ? Liczyłbym 2k na FMIC + program tak żeby się nie przeliczyć. Co do wszelakich stożków itp to odpuść takie motywy w turbodoładowanym dieslu do jazdy na codzień, w którym nawet gorszej jakości konwencjonalny filtr potrafi zaszkodzić (a dlaczego to chyba tłumaczyć nie trzeba)/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.