Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. :)

 

Mam problem podczas wycieczki rozleciało mi się główne koło pasowe to z gumą. Części już zakupiłem( koło, paski, simering itp.itd) Jak już robić to porządnie zabrałem się za wymianę i tutaj pojawia się problem :) Jak wymienić to koło próbowałem na biegu z zaciągniętym ręcznym i wciśniętym nożnym, ale idzie strasznie ciężko a nie chcę czegoś uszkodzić. Moje pytanie brzmi następująco czy są jakieś specjalne patenty na odkręcenie tego czy dalej muszę się z tym siłować w ten sposób, oraz jaki tam jest gwint lewy czy prawy. Nie chcę przedobrzyć i czegoś urwać :) z góry dziękuję za wszelaką pomoc :) pozdrawiam

Opublikowano
Patentem jest specjalny klucz łapiący te "ząbki" na kole pasowym ale naprawdę mało kto go ma. Wiem że we wrocku i w nysie taki jest jakbyś był z okolicy. Gwint jest normalny ale trzeba użyć bardzo dużej siły. U mnie się udało metodą piąty bieg, hamulec z całej siły i metrowa przedłużka ale ledwo ledwo bo wszystko sprężynuje i brakowało już miejsca na obrót. U ojca w aucie odkręcaliśmy w ten sposób że założyliśmy klucz, oparliśmy go o podłogę, zakręcili rozrusznikiem i po problemie ale w tym silniku bym tego nie robił :norty:
Opublikowano
Akurat bliżej Krakowa mieszkam :) Kluczyk wyspawałem sobie piękny pasuje elegancko tylko dziś już trochę ciemno na kombinowanie z tym jutro się tym zajmę :) A propo patentów to myślałem nie wiem jak z tym jest ale czy da się zblokować koło zamachowe przez jakiś wziernik tak jakby do wymiany rozrządu i wtedy kręcić i czy nie urwę tam czegoś, czy lepiej kręcić na biegu i hamulcu :) problem polega też na tym że wszyscy mechanicy w okolicy zrobili sobie długi weekend a obowiązkowo potrzebuję samochód na niedzielę :) A na całe szczęście mam gdzie robić to popróbuję. Ale patentu z rozrusznikiem faktycznie nie będę ryzykował Bo szkoda mi mojej Beatki :D
Opublikowano
Ok wielkie dzięki za szybką pomoc postaram się najpierw z kluczem a jeśli to nie pomoże to to dopiero będę blokował może puści :) Dam znać jak mi poszło :)
Opublikowano
W ZG również jest specjalny kluczy ale do modeli po-liftowych :P .
Opublikowano
Już po problemie wielkie dzięki panowie za pomoc :) udało się ze zblokowaniem ząbków i 1.5 metrową rurą jako przedłużka do klucza 22 :D klucz z ząbkami zrobiłem za pomocą grubej rury i teleskopu od jakiegoś japońca bardzo fajny patent :) przynajmniej zaoszczędziłem na mechaniku i mam pewność że jest solidnie zrobione :) Jeszcze tylko jedno pytanie z jaką siłą należy dokręcić tą śrubę strzelałem i ustawiłem około 16 kNM teraz rozebrać żeby poprawić w razie czego nie będzie problemu :)
Opublikowano
Jeżeli było kupione koło pasowe Corteco to powinna być w środku instrukcja jakim momentem trzeba dokręcać. Bo tylko takie zdaje egzamin, wszystkie inne podróby, szkoda kasy i nerwów. Miałem problem z piszczeniem podczas zapalania silnika. Magicy tzn. niby mechanicy do wymiany rolki, napinacz, itp. czyli pół auta by trzeba było wymienić. Kupiłem ori pasek w BMW, koszt 180zł trochę dużo, szkoda kasy tak sobie myślę. Piszczenie ustąpiło," piękny dźwięk" przy zapalaniu a pasek ma już 2 lata:: To tak na marginesie może komuś to się przyda :cool2:
Opublikowano
Z tymi paskami w motoryzacyjnych jest coś nie tak, to fakt. Mój conitech wytrzymał niecały miesiąc i piszczy jak cholera :mad2: Trzeba będzie w aso kupić.. :roll:
Opublikowano

Witam koledzy przy okazji podepnę się do tematu, jestem właśnie po wymianie koła pasowego i wszystkich pasków, problem w tym że teraz silnik chodzi głośniej niż przed wymianą, czy ktoś wie czym to może być spowodowane? Dodam że silnik to m47n

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakiej firmy koło?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Kurczę nie wiem dokładnie jaka firma wiem tylko tyle że kosztowało ok 520zł, corteco było założone rok temu i tylko tyle wytrzymalo dlatego teraz założone zostało tańsze

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mechanik który to robił twierdzi że wszystko jest ok, a ja słyszę że silnik chodzi głośniej, teraz kupiłem tańsze z obawy że corteco znowu szybko padnie

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam krótkie pytanie odnosnie mojego auta

Z jaką siłą dokręcamy koło pasowe wału korbowego ?

Pewnie gdzies jest ale naprawde nie mam czasu zbytnio by poszukac

Z gory dziekuje za info

Opublikowano

1. 100 Nm

2. +60°

3. +60°

4. +30°



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Dzieki

Dzisiaj próbujemy twoj klucz :)

Dobra nasadka (3/4 cala), przedłużka na klucz i pójdzie bez problemu.

Czekamy na relację z wymiany.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.