Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od pewnego czasu pojawia się problem z mocą przy obrotach w zakresie 1300-3000. Wciskając gaz średnio lub mocno samochód zaczyna przyspieszać i nagle przestaje przez ok 1 sek, znowu przyspiesza i przestaje aż uzyska ok 3000 obr., później ciągnie już prawidłowo. Dodając gaz bardzo delikatnie problem nie występuje. Zdarza się, że chwilę auto przyspiesza normalnie. W momentach spadku mocy ilość powietrza bieżącego jest mniejsza ok 20-30% od zadanego. Na kompie brak błędów. Wymienione wszystkie wężyki od podciśnienia oraz elektrozawory od sterowania turbinami, podmieniony przepływomierz i egr. Czy ktoś może przerabiał ten temat i wie co to może być?
Opublikowano
Skrzynia to automat. Autem jeździłem 15 m-cy z podniesioną mocą na 327KM - rewelacja. Przyszedł czas na wymianę konwertera, miski z filtrem z oleju. Po wymianie po kilku dniach zaczęło się falowanie mocy. Po wielu dniach walki z usterką pojechałem do zaprzyjaźnionego Chip zakładu z hamownią. Poprosiłem o wgranie oryginalnego softu 272KM i jest ok. Powrót do 327KM i jest źle. Program indywidualny i próby zwiększenia mocy w zakresie obrotów 1300-3000 kończą się falowaniem mocy.
Opublikowano
Skrzynia to automat. [...] Program indywidualny i próby zwiększenia mocy w zakresie obrotów 1300-3000 kończą się falowaniem mocy.
Podniesienie mocy w zakresie 1300-3000 - czyli tam, gdzie i tak masz już najwyższy moment obrotowy :( Ile NM wychodzi w programie 327KM? pewnie skrzynia (konwerter?) nie daje rady?

 

w 535d jest tylko automat
Wiem tylko, że 535 nie było w xD i wtedy straciłem zainteresowanie tym modelem :) (bez urazy ze strony właścicieli, prosze) Szkoda, że nie mają manuala - pewnie zbierał by się masakrycznie... na 2-tarczowym sprzęgle ;)
Opublikowano
670NM - czyli mieści się w zakresie wartości dopuszczalnych dla skrzyni i konwertera. Problem falowania mocy nie występuje tylko przy bardzo bardzo delikatnym przyspieszaniu. Przyspieszanie w 20 sek od 0 do 100km/h powoduje już problem, czyli zdecydowanie nie przeciążam wówczas układu.
Opublikowano
Wygląda to chyba bardziej na problem okołoturbinowy. W tych krótkich chwilach ilość powietrza otrzymanego do silnika jest mniejsza o 20-30% od ilości zadanej. Efekt taki jak przymykanie klapki regulującej dopływ spalin lub przepustnicy. Wydaje mi się, że konwerter jest tu chyba mało prawdopodobny gdyż jadąc na programie 327KM ale wykorzystując tylko część mocy - powiedzmy ok 50% - jest źle, a jadąc na programie oryginalnym 272KM z dowolną mocą jest zawsze dobrze. Oczywiście wymianę konwertera biorę pod uwagę bo od jego wymiany ( i oleju z filtrem w skrzyni ) mam te problemy. Myślałem teraz o konwerterze http://allegro.pl/konwerter-zf-f85-6hp26-6hp32-wymiana-serwis-bmw-i4343678142.html. Wyglądają na oryginalne ZF, być może regenerowane ale przez ZF. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tymi sprzęgłami? A może jeszcze jakiś pomysł?
Opublikowano
Wygląda to chyba bardziej na problem okołoturbinowy. W tych krótkich chwilach ilość powietrza otrzymanego do silnika jest mniejsza o 20-30% od ilości zadanej.

Jest to możliwe.

ale wykorzystując tylko część mocy - powiedzmy ok 50% - jest źle, a jadąc na programie oryginalnym 272KM z dowolną mocą jest zawsze dobrze.
Konwertera nie interesuje, z jakiego % mocy korzystasz. Tam ma znaczenie jedynie % momentu obrotowego.

Oczywiście tuner mógł spaprać program, lub masz coś nie tak z czujnikami i moment jest za duży lub sterowanie wariuje... pojedź do kogoś, kto ogarnia temat i zdiagnozuje. Korespondencyjnie dużo się nie zrobi. Ew. jakieś logi do analizy.

Opublikowano
Tuner zaproponował rozwiązanie - zostawić fabryczną część programu do 3000 obrotów a powyżej dołożyć mocy. Jest to jednak tylko obejście problemu, zdecydowanie chcę naprawić auto. W mojej okolicy chyba brak fachowca który z takim problem sobie poradzi. Dwóch na których liczyłem wymiękło. Czy możesz kogoś polecić ? Jestem z Częstochowy ale jazda np do Krakowa czy Wrocławia oczywiście tak.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak wygląda sterowanie turbin i ogólnie wszystkie podciśnienia, jak tłoczą turbiny i jaki programem to wszystko diagnozujesz, kierownica powietrza działa prawidłowo?, byłeś na hamowni po chipie?
Opublikowano
Wszystkie wężyki podciśnieniowe wymieniłem, wymieniłem elektrozawory sterujące: zaworem regulacyjnym spalin, zaworem obejściowym, przepustnicą bypass, zaworem egr. Dodatkowo sprawdziłem na sucho pompką podciśnienia czy działają siłowniki podciśnieniowe - wsuwają się cięgna i słychać zamykanie klapki w każdym zaworze. Testowałem przy pomocy testera diagnostycznego PDL3000, nie testowałem programami (na razie temat mi obcy). Na hamowni byłem, były różne wersje chipowania - do 385KM włącznie ale już przykapcało. Przy 365KM było czysto, ale pozostałem przy programie 327KM na którym jeździłem już 15 m-cy. Na wykresie przy shamowywaniu auta problem zanikania mocy się nie pokazał. Po każdej modyfikacji jazda próbna i zawsze źle , tylko na obniżonym programie było ok. Przy 1700 obr mam 350NM, przy 2000 obr 570NM, przy 3500 630NM. Max moment jest przy 2400 - 670NM.
Opublikowano
Pojadę do zakładu w którym wymieniano mi konwerter najlepiej z nowym pewnym. Na Alle..o dostępne są konwertery "oryginalne" za nieco ponad 2300zł lub 2000zł po przesłaniu starego. Wyglądają na nowe, pakowane są w pudełka sygnowane ZF Originalteile MADE IN GERMANY. Czy takie sprzęgło kupić czy jednak coś innego? Może jakaś pomoc kogoś doświadczonego?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pojadę do zakładu w którym wymieniano mi konwerter najlepiej z nowym pewnym. Na Alle..o dostępne są konwertery "oryginalne" za nieco ponad 2300zł lub 2000zł po przesłaniu starego. Wyglądają na nowe, pakowane są w pudełka sygnowane ZF Originalteile MADE IN GERMANY. Czy takie sprzęgło kupić czy jednak coś innego? Może jakaś pomoc kogoś doświadczonego?

jeśli chodzi o konwertery które sprzedaję to ceny dla forumowiczów są z rabatem :wink:

Opublikowano
Jaki byłby to konwerter- nowy czy regenerowany. Można coś więcej o nim? Czy przeniesie nieco większy moment i moc niż mój obecny regenerowany? Jaka cena uwzględniając ten rabat? :)
Opublikowano
W E65 730d z 2003 roku miałem identyczne objawy. Zero błędów na komputerze. Przepływka źle czytała przy większych obciążeniach. Fachowcy od automatycznych skrzyń chieli wymienić konwenter. Po kilku godzinach czytania forum kupiłem nową przepływkę i u mnie było po problemie.

Pzdr,


Wojtek

Opublikowano
Przepływomierz sprawdziłem - nic lepiej. Wgrano mi oryginalne oprogramowanie do silnika i skrzyni. Objawy się zmieniły, obecnie auto przy zmianie biegów - zwłaszcza redukcji - szarpie. Poziom szarpania jest różny i nie jest zawsze. Zdecydowanie wygląda to na konwerter tak jak niektórzy podpowiadali.
Opublikowano
W dniu dzisiejszym odebrałem auto po ponownej wymianie konwertera. Warsztat zaproponował mi założenie lekko używanego - z małym przebiegiem ale za to oryginał. Zdecydowałem się na taki aby definitywnie wyeliminować niepewność regenerowanego. Po jeździe testowej 30 km stwierdzam - znikły wszystkie problemy. Skrzynia zmienia biegi idealnie, brak szarpnięć, moc przenosi płynnie. Pojeżdżę 2 dni - jak będzie dobrze to wgrywam program na 365KM.
Opublikowano
W dniu dzisiejszym odebrałem auto po ponownej wymianie konwertera. Warsztat zaproponował mi założenie lekko używanego - z małym przebiegiem ale za to oryginał. Zdecydowałem się na taki aby definitywnie wyeliminować niepewność regenerowanego. Po jeździe testowej 30 km stwierdzam - znikły wszystkie problemy. Skrzynia zmienia biegi idealnie, brak szarpnięć, moc przenosi płynnie. Pojeżdżę 2 dni - jak będzie dobrze to wgrywam program na 365KM.

 

I wrócisz z problemem za chwilę :cool2:

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
4 miesiące jazdy samochodem i wnioski: na fabrycznym oprogramowaniu auto jeździ prawidłowo, w całym zakresie obrotowym auto przyspiesza płynnie. Na podniesionej mocy przy przyspieszaniu znowu utrata (falowanie) mocy w zakresie 1500 - 2500 obr. Fachowiec od chip-tuningu twierdzi, że auto jest uszkodzone bo on takich jak moja to zrobił już dużo i wszystkie są ok. Zrobił program w którym pozostawił oryginalne ustawienia do 2500obr i podniósł moc powyżej tych obrotów. Falowanie mocą powróciło !!! Można powiedzieć, że każda jego ingerencja w zmianę mocy powoduje problem. Oczywiście mógłbym jechać do innej firmy ale chyba już mam dosyć. FABRYCZNE OPROGRAMOWANIE JEST THE BEST.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.