Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kolegów!!! Kupiłem niedawno BMW 750i F01 z 2009 roku z silnikiem N63 407PS bi-turbo. Poprzedni właściciel bardzo dbał o samochód i przy zakupie przekazał mi ,że przy ostatnim serwisie ASO zasygnalizowano mu ,że te silniki miały montowane wadliwe wtryskiwacze i zalecili natychmiastową ich wymianę. Szukałem trochę na necie, ale nie znalazłem takiej informacji. Czy ktoś z Was słyszał o wadliwych wtryskach w tym modelu ?? Jak się to objawia i co się stanie jeśli ich nie wymienię ? Samochód ma przejechane 92 000.
Opublikowano
Pierwszy objaw to problemy z odpaleniem motoru na zimnym, tzn. Dłużej niż normalnie kręci. Wymiana wtrysków w aso to koszt rzędu 10000zł i nie ma tutaj znaczenia czy dbano o auto.
Petrolhead
Opublikowano
A powiedz mi ,czy na diagnozie wyjdzie ,że wtryski już odbiegają od parametrów czy czekać na pierwsze objawy nieprawidłowego odpalania na zimnym?
Opublikowano
Tego dokładnie nie wiem ponieważ aż tak nie ogarniam tematu ale dobry mechanik ogarnie jak zdiagnozować wtryski. Na pewno trzeba sprawdzać na zimnym i ciepłym motorze. Może wystarczy im sama regeneracja? Chyba im wcześniej tym lepiej. Pozdrawiam
Petrolhead
Opublikowano
ok. Dzięki za odpowiedź. Wybiorę się do serwisu i zobaczymy co zdiagnozują. Jak porównuje odpalanie na zimnym i ciepłym to na ciepłym odpala od razu ,a na zimnym minimalnie dłużej ,ale nie jakoś bardzo długo
Opublikowano
W pewnym okresie silnik zaczął po prostu nierówno pracować i pojawił sie komunikat o problemach z silnikiem. Serwis wymienił na gwarancji jeden rząd wtryskiwaczy. Po roku był podobny objaw i wtedy wymieniono drugi rząd wtryskow. Od tamtej pory spokój. Ja bym czekał na objawy bo wcale nie musza sie pojawić wiec po co iść w koszty. Ale to moje zdanie. Pozdrawiam
Opublikowano
Wczoraj miałem pierwszy objaw ,ale nie wiem czy to nie zbieg okoliczności. Byłem w sklepie i po powrocie samochód dziwnie odpalił tzn. dłużej kręcił i nierówno odpalił. Silnik był ciepły więc nie wiem czy się tym sugerować. Później już było wszystko ok. Silnik równo pracuje i nie ma żadnych błędów więc na razie czekam.Dziękuje koledzy za odpowiedzi.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Cześć.Jestem szczęśliwym posiadaczem Bmw 750 Li z końca 2008 roku przebieg 151000 ,sorry ale jak czytam wypowiedzi debli że wtryski do silnika n63 kosztuja w ASO 10,000 tys to mnie szczypie nie powiem gdzie.......!!!!!!!!!!!!Koszt jednego wtryskiwacza to ok. 280pln i rzeczywiście na poczatku Bmw miało z nimi problemy ale wymieniali je na gwarancji! Sam osobiście miałem wymienione dwa razy przy przebiegu 80000 i 135000 wszystko zalezy na jakim paliwie jezdzisz ! BMW zaleca pb 98 do silnika 4,4 bi turbo!
Opublikowano
W instrukcji Bmw nie ma wzmianki o zaleceniu tankowania paliwa 98oktanowego. Daj namiary na ASO w którym dostanę wtrysk za 280zł. Każdy sobie chętnie kupi zapas na przyszłość.
Petrolhead
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
a powiedzcie mi czy jeśli padły mi wtryski mogła dostać się benzyna do oleju silnikowego? I czy wymienia się filtr paliwa, który znajduje się w baku? Nasza BMW 750i Twin Turbo z 2010 roku, nagle zaczęła słabo kręcić, nierówno chodzić, zapalił się błąd silnika (ze coś jest z napędem) i zaczęła strasznie kopcić na biało. W serwisie okazało się że 4 wtryski leją... i co teraz w stakiej sytuacji zrobić? Pozdrwiam kolegów Paula
Opublikowano
8 wtrysków, więc teraz nasuwa się pytanie jakiej firmy są najlepsze wtryski do tego modelu? Słyszłam, że bosch w tej sytuacji to lipa, ale nie wiem ile w tym prawdy. Auto stoi już od 3 dni u mechanika. Wymienił olej, i silnik się ustabilizował, zobaczymy co będzie dalej.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przeczytałem cały wątek.

Motor N63 ( dokładnie N63 B44 A ) jest produkowany od 2008. Od samego początku były kłopoty z wtryskiem bezpośrednim, czyli z wtryskiwaczami. Ale już od połowy roku 2011 sobie z tym względnie poradzono. Tak więc motory wyprodukowane po tym okresie, są dużo bardziej bezpieczne od tych wcześniejszych ( różni je nawet kolor plastikowej osłony silnika - do tego czasu była srebrna, potem czarna ). Nie znaczy to, że w tych najnowszych wtryski są dożywotnie :nienie: Z ciekawostek to napiszę tylko, że od początku produkcji tego silnika, BMW zmieniło już 16x ( ! ) nr części dla wtryskiwacza, czyli co chwilę jeszcze coś tam poprawiają :mad2:

 

Problemy z wtryskiwaczami, nawet tymi dobrze, równo pracującymi polegają na tym, że podają za duże dawki paliwa. Skutkuje to tym, że nadmiar niespalonego paliwa ścieka po ściankach cylindra do oleju, z czasem go rozcieńczając ( podobnie jak w dieselach, przy niedokończonych próbach wypalania DPF w jeździe miejskiej ). Olej traci właściwości smarne, i tłok wyciera gładzie cylindra prowadząc z czasem do utraty kompresji w silniku i koniecznego remontu całej jednostki! Poziom oleju w naszych silnikach nie będzie się podnosił, nawet jak go przybywa trochę przez lejącą się benzynę, bo ten silnik lubi spalić trochę oleju silnikowego ( mi pali ok. 0,75 l oleju na 10 tys km. Potem zawsze zmieniam olej ).

Rada na to jest jedna - zmieniać olej co 10 tys km, żeby był świeży i nie rozcieńczony benzyną.

 

Wtryskiwacze zmienić radziłbym wtedy, kiedy będą jakieś objawy ich nieprawidłowej pracy. Tak jak napisali przedmówcy, kiedy są problemy z odpaleniem auta, i - przede wszystkim - kiedy silnik nierówno pracuje. Nasze V8 mają wysoka kulturę pracy, i zapewniam Was, że od razu odczujecie że coś jest nie tak, zarówno dźwięk jak i wibracje silnika się zmienią.

Reasumując, po zmianie bądź regeneracji wtryskiwaczy ( choć z regeneracją może być ciężko, bo rzadko które zakłady podejmują się ich regenerowania - benzyna, wtrysk bezpośredni ) warto byłoby jednak zmienić olej silnikowy z filtrem. Filtra paliwa bym nie zmieniał, chyba że ktoś załatwił sobie wtryski jakiś chrzczoną benzyną lub olejem napędowym wlanym przez pomyłkę, wtedy byłoby to konieczne.

Jak macie jakiś sprawdzony zakład, które regeneruje ( a raczej czyści ) wtryski w naszych silnikach, to prosiłbym o namiar - może się kiedyś przydać :oops:

Paliwo - ja leję prawie zawsze 98, i takie też radziłbym stosować. Na pewno ma lepsze dodatki czyszczące wtryski niż 95. Zauważcie też, że BMW zaleca 95, ale w katalogu pisze przy malutkiej gwiazdce na dole strony, że wszystkie osiągi, jak dane spalania były przeprowadzane na paliwie 98 oktanów :8)

 

Jeśli chodzi o nowe wtryski to dla BMW robi je Siemens. Zamienników Boscha nie spotkałem.

 

A koledze bmw750lif02 wtryskiwacz pomylił się chyba z cewką zapłonową :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Napiszę jeszcze jeden post, bo trochę się u mnie pozmieniało :D

Otóż silnik zaczął mi nierówno pracować na zimnym, czasami pokazywał się komunikat o awarii silnika, czasem silnik przechodził w tryb awaryjny i paliła się na stałe żółta kontrolka z wizerunkiem silnika. Problemów z zapalaniem nie miałem. Na ciepłym pracował całkiem poprawnie, niemniej czuć było że coś nie gra. Komputer pokazał iż wypadały zapłony na 1-szym i 2-gim cylindrze. Ponieważ miałem kupiony komplet świec - do naszego motoru pasują tylko świece Bosch 0 242 145 515 - wychodzą po ok.35zł za sztukę, zacząłem od ich wymiany. Na pierwszym i na drugim świece były wyraźnie czarne na końcu, na pozostałych cylindrach były czyste ( szare ) ale niektóre miały trochę już popękane takie ceramiczne elementy.

Przebieg 37 500km. BMW zaleca ich wymianę przy 50 tys km. Proponuję to zrobić ciut wcześniej.

Po wymianie i skasowaniu błędów było dobrze tylko przez jeden dzień. Następne w kolejce były cewki - nie wiem czy wiecie, ale ten sam model cewki jest stosowany w większości silników benzynowych Citroena i Peugeota. Miałem możliwość pożyczenia takiej cewki, więc podmieniłem je na cylindrach nr.1 i 2.

Nic to nie dało.

Zostały więc do wymiany wtryskiwacze :D

I wymieniłem 2 sztuki ( dokładnie nie ja, a chłopaki z M-Technik - szacun dla nich ! ).

Przy wymianie ważne jest, jaka jest końcówka numeru wtryskiwacza. Mieszać można ze sobą w rzędzie wtryski z numerami po myślniku -10 lub mniej. Podobnie od -11 w górę. Nie można mieszać np. -09 z -11. Inaczej trzeba wymienić cały bank - 4 szt.

Po wymianie wtryskiwaczy i podpięciu pod komputer, auta samo sobie sczytało numery korekt wtryskiwaczy ( kiedyś, w E90, trzeba było ręcznie wpisywać ) i od razu silnik zaczął pracować jak dawniej.

Oczywiście wymieniłem od razu olej silnikowy i filtr. Olej wlałem Valvoline Synpower Extreme MST 5W-30.

 

Ktoś wcześniej pisał o tym, czy można to wcześniej zdiagnozować, jak jeszcze kontrolka się nie świeci i nie ma komunikatów - oczywiście po podpięciu do komputera należy sprawdzić korekty wtrysków. Jak są mocno nie halo, tak jak były u mnie, to widać to na ciepłym silniku także. Jest też opcja dokładniejsza - testu wtryskiwaczy, ale wtedy silnik musi być zimny - temp. poniżej 70 C.

Dobrze dodać, iż instrukcja obsługi silnika N63 ostrzega i wręcz nakazuje wszelkie prace przy listwie wtryskowej wykonywać przy temp. płynu chłodzącego poniżej 40 C i na zimnym silniku. Chodzi zapewne o ciśnienie paliwa w listwie i przewodach, które może osiągać nawet 5 Bar. I ewentualny zapłon rozbryzgującego się paliwa na gorący silnik. U mnie motor był zimny, ale najlepiej zasłonić szmatką przy odkręcaniu pierwszej śruby przy paliwie, i wyjąć wszystkie cewki, żeby nie zachlapać ich paliwem bo mogą potem dawać przebicia.

 

Odnośnie regeneracji tego typu wtrysków - ich nie da się regenerować. Można dać je do wyczyszczenia - znalazłem nawet blisko siebie zakład, który posiada maszynę do tego typu prac: ASNU-GDI. To serwis Bosch-Gruner w Jastrzębiu. Ale biorąc pod uwagę dosyć ciężki dostęp do wtryskiwaczy w naszych motorach, to wszystkim proponowałbym nowe części. W R6 jest dużo lepiej pod tym względem, pod warunkiem że nie będzie to 6ty cylinder :D

 

Dla kolegi euro-tuned:

Po zmianie oleju na Valvo, poprawiła mi się praca silnika. Choć to może być odczucie subiektywne, bo zawsze jest inaczej po zmianie oleju.

Niemniej delikatnie spadła mi robocza temp pracy rozgrzanego silnika - z ok. 115-120 na 110-115. Kolega gorik, który świetnie zna się na naszych autach napisał, że tak się dzieje nie tylko cywilnych wersjach, ale też w M-kach. Stąd uważam, że to dobry wybór oleju do naszego silnika.

Ciekaw jestem, czy zużycie oleju jakoś się zmieni, ale to dopiero napiszę jak przejadę te 10 tys km do nast wymiany.

Opublikowano

Witam, zastanawiam się nad kupnem 750i 2008 rok. Silnik nie pracuje tak jak powinien. Uprzedzając pytania nie mam możliwości sprawdzenia auta w ASO. Ktoś wspomniał, że wtryski mogą kosztować nawet 10k PLN. Jaki jest realny koszt wymiany wtryskiwaczy? p.s. przebieg ok 120 tyś km.

 

pozdrawiam,

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

@Przemek

 

o przy 35 tysiącach już wtryski Ci padły?

 

Ja myślę o zakupię f01 (100-150tkm),ale widzę że te silniki wydają się cudownie nieduane [patrząc na akcje serwisowe jakie już były na tą jednostkę]..

 

Pozdro!

Opublikowano

Tak, 2 sztuki.

Ja na silnik nie moge narzekać, to jedyna niespodzianka była. Ciagnie jak słoń i ładnie mruczy.

Na ile znam paletę silników BMW to chyba obecnie kazdy ma cos za uszami... Takie czasy.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Dzien dobry panowie jestem od nie dawna posiadaczem bmw 750li po calkowitym serwisie ale zaczęły sie pierwsze problemy z wtryskami (sprawdzone przez serwis bmw ) i teraz czeka mnie wymiana i pytanie jest takie czy to normalne przy 120,000km trzeba je wymieniac ???, i jest inna opcja np: regeneracja czy czyszczenie ???
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Odnowie temat. Jakieś nowości dotyczące tego silnika. Tak sobie przeglądam ogłoszenia i bardzo powoli zabieram do zmiany E65 na F01, ale z tego co wszędzie widzę i slyszę to ide w stronę diesla, pewnie padnie na przedliftowego diesla. Niemniej jednak co 407KM to 407KM :D
  • 2 lata później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.