Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mój problem przedstawia się tak:

Jadąc na włączonym climatroniku na każdym biegu przy 2000 obr/min odczuwalne są na desce przez moment drgania, wibracje. Czasem zdaje się jak by ten dźwięk dobiegał z kratek nawiewu, jak by coś się telepało pod deską. Ale problem jest tylko na włączonej klimatyzacji więc nie jest to jakaś niedokręcona śrubka telepiąca się pod deską tylko problem tkwi głębiej (tak podejrzewam). Spotkał się ktoś z czymś takim?

Opublikowano
Hmmm... moze wentylator dmuchawy.... jezeli mowisz ze tylko na wlaczonej klimie to ja kiedy mialem polowe czynnika i zero oleju w kompresorze to slyszalem w aucie dziwnie dzwieki przy klimie ale nie wibracje
Opublikowano
często takie problemy się pojawiają po wymianie nagrzewnicy. Kupę elementów z deski i często samą deskę trzeba demontować i potem są takie drgania. Ja w poprzednim aucie miałem podobnie i na łącznie poszczególnych elementów dawałem na sylikon taśmę taką gąbkową. Dopiero była cisza i spokój bez jakichkolwiek dziwnych odgłosów. Ale roboty było masę bo zdemontować deskę to w każdym aucie to wielkie utrapienie.
Opublikowano
Wentylator dmuchawy wyjmowałem sprawdzałem wszystko jest ok. Klime też miałem niedobita i miałem właśnie te dziwne dźwięki z nawiewu pojechałem nabić okazalo sie ze bylo 200g czynnika więc dobiłem na chyba 840 i buczenie ustało ale pokazało się trzeszczenie. a czy deska była wyjmowana to nie wiem być może będę musiał ją zdemontować choć chciałbym tego uniknąć. Być może jest tak że jak silnik chodzi na klimie jest bardziej obciążony i coś wpada w wibracje i przenosi do kabiny (czytałem zagraniczne forum - gość miał podobny problem i wybebeszył całkowicie wnętrze auta a okazało się że to śruba mocująca maski była niedokręcona heh i cała robota na marne) Tłumik wykluczam bo dałem dwa nowe złącza elastyczne i nowe wieszaki, poduszki pod skrzynia i silnikiem wyglądaja na nowe, guma łącząca skrzynie z wałem wygląda jak nowa. Dzisiaj jeszcze będę szukał jak nic nie znajde to pewnie czepie sie tej deski
Opublikowano
840 gram czynnika to troche za duzo. Wracajac do tematu mowisz ze dzieje sie tak tylko przy wlaczonej klimie tak?? a jezeli wylaczysz klime to jest wszystko dobrze?? Moze cos nie tak z sprzeglem sprezarki moze lozyskiem. Byc moze przyczyna jest konczacy sie tłumik drgan (kolo pasowe na wale) bo na nie zachodzi pasek od klimy po wlaczeniu sprezarki dostaje obciazenie i zaczyna pomalu kulec a zaniedlugo zacznie walic. Tłucze Ci buda przy gaszeniu i odpalaniu?? A i oczywiscie w jakim stanie poduchy silnika
Opublikowano
sory sprawdziłem na wydruku z klimy i jest 640 g. Tak dzieje się to tylko na klimatyzacji jeżeli jest wyłączona to jest ok, sprężarki nie rozbierałem ale na kole nie ma luzu bo wymieniałem napinacz bo miał luz myślałem że może on jest przyczyną ale nie. Co do koła pasowego to dzisiaj się przyjrzałem i ma naokoło jakby bardzo delikatne pęknięcia ale naprawde małe. poduszki na oko wydają się być dobre (można je jakoś sprawdzić?) a buda no może przy gaszeniu telepnie ale przy odpalaniu jest ok moim zdaniem.
Opublikowano

Kolego i chyba mamy przyczyne a jesli to nie przyczyna to i tak radze ci to zmienic mianowicie to kolo pasowe (tłumik drgan) w nim w srodku jest guma i wlasnie ta guma dookola ci pekła mowisz ze to malutkie pekniecie ale teraz to poleci ci coraz bardziej i moim zdaniem przez to masz te drgania. No a poduchy silnika to na biegu jałowym miedzy innymi czuc drgania na kierownicy pedalach siedzeniu.

 

Bierz sie za kolo pasowe i narazie nie szukaj niczego wiecej tak czy tak musisz je juz wymienic jak nie teraz to za niedlugi czas. Tylko nie kupuj podrobek za 250zl

Opublikowano
na biegu jałowym nie ma żadnych drgań czyli tak jak podejrzewałem poduszki ok. A to koło to właśnie na około delikatnie taka niteczka jakby sparciała...więc nawet takie delikatny uszczerbek na tym kole może takie jaja robić?
Opublikowano
W momencie kiedy wlaczasz klime zaczyna ci drgac poniewaz dostaje duzego obciazenia pomysl sobie ze tam panuje cisnienie chyba gdzies do 18 barow jak nie lepiej to pomysl jaki stawia to opor no i kolo pasowe dostaje po dupie teoretycznie tam gdzie jest pekniecie na gumie nie ma juz elastycznej amortyzacji tylko wlasnie tworzy sie luz ktory powoduje drgania a dalej wpada cos w rezonans i slyszysz terkotanie czy klepanie czy jak zwal tak zwal jezeli Ci to zbytnio nie przeszkadza to jezdzij z tym az bedzie ci rzucac buda ostro wtedy juz napewo zmienisz i bedziesz pewny czy to to. A tak pozatym jeszcze troche ci to wytrzyma. Hmm... pytasz ile wytrzymuja te kola to zalezy chyba w duzej mierze od tego jak sie eksploatuje pojazd ja osobiscie mam najechane 226tys i kolo jeszcze z fabryki
Opublikowano
Podjade zaraz do mechanika to obejzy to kolo ale pewnie za niedlugi czas bedzie do wymiany. Ja mam 240 przejechane, na innym forum czytalem ze po 170 wymieniali bo peklo. Dam puzniej znac co powie mechanik
Opublikowano
Mechanik sprawdził koło i jest sztywne i zwarte mowi ze te malutkie pęknięcie to tylko powierzchowne i nie ma sie narazie czym przejmować. Mowi że możliwe że sztywne przewody od klimy pod deska rozdzielcza moga sie telepać. Jak będę miał wolny dzień to to sprawdzę najwyżej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z zewnątrz jest mała ryska a z drugiej strony zapewne wyrwa..od strony silnika wygląda gorzej. U mnie nie ma pęknięć, ale ma 11 lat, więc niedługo wymieniam tylko muszę dokończyć prace nad blokadą :P jakby ktoś potrzebował to robię 5 szt. :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ile masz przelotu maniek ?

Ile chcesz za blokade ?

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już piszę na pw.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Koło wymienione, chwile sie zeszło bo jeszcze przy okazji turbo wysłałem do regeneracji. no ale poprawy żadnej nie ma, koło nie było przyczyną.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Problem zażegnany. Okazało się że jedna śruba od kolektora wydechowego była niedokręcona i stąd te drgania. Zdjąłem kolektor wymieniłem uszczelki mocno dokręciłem i jest ok, także jakby ktoś miał podobny problem warto zajrzeć w okolice wydechu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.