Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od jakiegos czasu jestem posiadaczem ladnego bmw e39 z silnikiem 2.8 :) i niestety pojawil sie u mnie problem. Mechanik powiedzial mi ze jest problem z dodatkowa pompa wody, podobno sie zacina i moze powodowac przegrzanie silnika,na takich szczegolach sie nie znam, wiele czytalem i nigdzie nie znalazlem konkretnej odpowiedzi. Bardzo prosze o pomoc. Pozdrawiam :)

Opublikowano
Jeśli mowa o tej przy elektrozaworach to jej rolą jest cyrkulacja wody gdy silnik jest na wolnych obrotach. Jeśli nie działa, to w mroźny dzień na czerwonym świetle może Ci zawiać nieprzyjemnym chłodem z kratek. Pompka zamontowana jest na 4 małych śrubkach torx, można wymienić na parkingu bez dodatkowych narzędzi.
Opublikowano
Dzieki bardzo, czyli ona nie powinna spowodowac przegrzewania sie silnika? Bo mechanior powiedzial ze bedzie sie podnosic temp. Silnika. Chyba ze jedt jakas inna druga pompka plynu o ktorej nie wiem.
Opublikowano

A może napisz dlaczego jechałeś do mechanika ? masz problemy z grzaniem się silnika ?

dlaczego mechanik sprawdzał pompę wody ?

Wiadomo ze jak pompa wody siada to się silnik przegrzeje

co do tego z ta opcja reste to się nie chce nawet wypowiadać...

Opublikowano
Wymienialem silnik na nowy. Kupilem auto z uszkodzonym silnikiem. Teraz po wymianie mwchanior mowi ze przydaloby sie wymienic te druga pompke wody bo zawiesila mu sie raz i stwierdzil ze nadaje sie do wymiany, bo jak nie wymienie to bedzie sie grzal silnik. Teraz jestem przewrazliwiony na tym punkcie, jutro dopiero odbieram auto i nie wiem jak sie zachowuje, wiem tyle co mi powiedzial mechanior. Szukalem tej pompki i jest ciezko, bo albo uzywki i nie wiem czy bedzie ok, albo nowa za 1200zl. Dlatego potrzebuje fachowej pomocy z waszej strony czy ta pompka jest tak wazna jak mowi mechanior
Opublikowano
Szczerze nie wiedzialem ze sluzy tez do cyrkulacji na wolnych obrotach. Ale jesli to ta sama od dogrzewania postojowego rest to u mnie mam ja niedzialajaca tak pokazuje na inpa i problemu z temp nawet w upaly w korkach nie mam
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
Odebralem juz auto. W drodze powrotnej przejechalem jakies 130km i na autostradzie ciagle falowala mi temperatura, do tej drugiej kreski i delikatnie za nia. Podczas stania na swiatlach tez sie lekko podnosila. Po powrocie wymienilem te druga pompe wody z elektrozaworami. Pojechalem sprawdzic czy wszytko jest ok, troche dojebalem na trasie zeby go przeciazyc i nic sie wskazowka nie ruszyła ale w drodze powrotnej jechalem juz wolniej i nagle jeb, lekko przesunela sie w prawo. Po postoju w sklepie i powrocie do domu juz bylo normalnie. Teraz moje pytanie, czy ona powinna czasem sie ruszyc czy stac caly czas w pionie?. Jezeli stac to co moze powodowac takie lekkie ruszanie sie.
Opublikowano
Pion jest już od 70 stopni a temp robocza od chyba 92. Lekkie odchyłki dopuszczalne ale jak się wychyla to coś jest nie tak. Posiłkuj się testem zegarów (nie pamiętam którym) wyświetlającym temp. Olej tą pompę dodatkową, ona nie ma wpływu na Twoje problemu. Sprawdź termostat, korek chłodnicy, czy układ się nie zapowietrza, potem pompę wody, visco, wentylator klimy. Tylko tak na prawdę to posprawdzaj a nie po łebkach.
Opublikowano
Jutro jeszcze raz odpowietrze uklad. Termostat jest nowy, chlodnica tez.visco stare, moze cos z nim ale ja sam to nie stwierdze czy dziala prawidlowo. W niedziele wracam do szczecina, na trasie zobacze jak bedzie sie zachowywac. Klima dziala ale wiatrak to nie wiem czy dziala ok. Test to chyba byl nr.7. A pompe wody da rade jakos sprawdzic czy trza rozkrecac?
Opublikowano
Wczoraj zrobilem pare rundek po okolicy i co pare km zatrzymywalem sie i odpowietrzalem uklad. Pozniej przejechalem jakies 200km i wskazowka nic sie nie ruszyla, wiec powinno byc ok. Jednak po powrocie ubylo mi plynu i caly czas swieci sie kontrolka o poziomie plynu. Dopiero co wstawilem swiezy silnik i watpie zeby przepalal plyn,a wyciekow jakos nie widze :\
Opublikowano
wyciekać może tylko na ciepłym silniku a na zimnym nie dlatego nie widzisz. Do tego musiał byś teżpatrzeć z kanału ale najpierw ściągnąć wszystkie osłony. Robiłeś już tak?
Opublikowano
Jestem juz w szczecinie , przejechałem jakieś 300km i wskazowka nawet nie drgnela, mysle ze pompka nie byla winna tym falowaniom tylko zle odpowietrzony uklad.Osłony pod silnikiem nie mam, co jakis czas zerkalem czy gdzies mi nie cieknie ale nic nie bylo widac, pojezdze troche po szczecinie i zobacze co sie bedzie dziac. W trasie jak patrzylem to plynu nie ubywalo, tyle ile nalalem na zimnym rano to syle samo bylo na rozgrzanym w trasie, no o jedna kreske wiecej moze. Dopiero rano zobacze czy mi ubylo czu jest ok. Nie wiem ile powinno byc tego plynu na zimnym, polowa zbiorniczka czy wiecej ? bo tam nie ma zadnych oznakowac na zbiorniczku.
Opublikowano

nie wiem jak u ciebie ja u siebie mam taki pływak który musi być na równi z "korkiem"

płyn sprawdzaj i dolewaj najlepiej na zimnym silniku

Opublikowano

czyli masz jakiś zamiennik chłodnicy wsadzony. Niektóre już tanie zamienniki podobno nie oddają dobrze ciepła i wszysko się rozszczelniają.

 

Mniej więcej połowę zbiorniczka wyrównawczego, może kilka cm więcej z tego co widać. I taki poziom ma być na zimnym. Na ciepłym 2-3 kreski mam zawsze więcej.

Opublikowano
Ok dzieki bardzo, bede sprawdzal. No oryginal to nie byl ale 350zl kosztowal, wygladala na masywna. Pojezdzimy zobaczymy. Jeszcze raz dzieki za pomoc :)
  • 2 lata później...
Opublikowano

Odkopie, żeby nie zakładać nowego tematu.

Co steruje załączeniem się tej dodatkowej pompki wody pod elektrozaworami? Panel klimy, coś innego? Są jakieś przekaźniki albo coś?

Opublikowano
Tak na 100% to sam nie wiem do końca, ale obstawiam wspomniany panel bo chcąc skorzystać z funkcji REST lub MAX klikasz guziczek na panelu i pompka Się uruchamia wraz z dmuchawą. Podczas normalnej jazdy wspomniana pompka również wspomaga przepływ cieczy a jej usterkę można dostrzec, gdy na niskich obrotach słabnie nam ogrzewanie i wzrasta wraz ze zwiększeniem prędkości obrotowej silnika
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Okej tylko jak sprawdzałem w kostce napięcia na zgaszonym, odpalonym, włączony nawiew, wyłączony, ciepłe, zimne i wszystkie możliwe kombinacje to napięcie nawet nie drgnęło. Jutro sprawdzę jeszcze czy na funkcji rest pojawia się napięcie w kostce. Pompka na pewno sprawna bo na krótko z akumulatora pompka działa. Ogólnie w instrukcji sam naprawiam napisane jest żeby przy zalewaniu płynem chłodzącym i odpowietrzaniu mieć włączony nawiew na 32 stopnie na minimum co niby załączy ta pompkę. Czy ktoś jest w stanie sprawdzić miernikiem u siebie? Albo ma pewne, sprawdzone informacje?
Opublikowano
Mam na panelu klimy funkcje rest i po rozgrzaniu silnika, wyłączeniu go i włączeniu rest pompka się załącza. Eh... Tylko jakie zastosowanie ma włączenie nawiewu na minimum na 32 stopnie przy odpowietrzaniu skoro pompka działa tylko po rest? Chodzi tylko o otwarcie elektro zaworów?
Opublikowano
Mam na panelu klimy funkcje rest i po rozgrzaniu silnika, wyłączeniu go i włączeniu rest pompka się załącza. Eh... Tylko jakie zastosowanie ma włączenie nawiewu na minimum na 32 stopnie przy odpowietrzaniu skoro pompka działa tylko po rest? Chodzi tylko o otwarcie elektro zaworów?

 

Ależ to oczywiste, żeby zadziałała funkcja REST silnik musi być rozgrzany bodajże do temperatury 75'C czyli wskazówkowy pion inaczej Się nie załączy. Co do elektrozaworów masz rację,ale pompka działa również na sama z siebie na odpalonym silniku. Natomiast "chyba" w M54 goni płyn już po zapłonie, gdzieś takie info wyczytałem kiedyś

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
O funkcji rest to ja wiem.Tylko chodzi mi oto, że pompka działa mi tylko po wciśnięciu rest. Na odpalonym silniku mi nie działa. Dlatego pytam co steruje włączeniem tej pompki i czy na pewno chodzi ona też na włączonym silniku?
Opublikowano
Na pewno chodzi, moja jak była padnięta to było czuć słabsze ogrzewanie przy spokojnej jeździe,sama pompa wody słabiej goniła płyn, dopiero mocniejsze depnięcie po garach poprawiało sytuację
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
U mnie w m54 od razu na zaplonie chodzi pumpka wiec wystarczy odkręcić korek od zbiorniczka i od razu widać czy pcha wodę :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.