Skocz do zawartości

Grzeje sie ucieka plyn ? Uszczelka ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam opisze swoje historie

 

Zaczelo sie od tego ze podczas jazdy czasami auto nie reagowalo na gaz , cisnolem a on stoi w miejscu po chwili odmulil i smigal normalnie (10-20)sekund pojechalem do mechanika przejechal sie zemna wracamy klima nie dziala goraco w samochodzie, otwieramy maske a tam pekniety zbiorniczek.

wiec mechanik zamowil zbiorniczek co sie pozniej okazalo ze chlodnica byla tez peknieta na plastkiowym laczeniu ,

na auto czekalem poltora tygodnia. I co najwazniejsze brat odebral auto przejechal 30 km zostawil autko na 2 dzien byl sprawdzic plyn wszystko w normalnie , jechal po mnie na lotnisko po przejechaniu 15 km zaczelo mu znowu kopcic z pod maski zapalila sie kontrolka chlodnicy, zjechal na pobocze wywalilo mu caly plyn.

ZAholowalem auto z powrotem do mechanika posprawdzal wszystko i mowil ze prawdopodobnie spaliny dostaja sie do chlodnicy , i podejrzewa ze to uszczelka jebnieta, dzisiaj bylem u niego i powiedzial ze to jednak usczelka. I sie zdziwilem bo nie bylo wczesniej zadnych objaw na walnieta uszczelke nie bylo nic pod korkiem auto odpalalo ...

jest ktos zorientowany co moglo pojsc nie tak ?

 

pozdrawiam i czekam na pomoc .

Opublikowano

Witam

 

Kolego w dieslu jest z tymi uszczelkami troche inaczej niz w benzyniaku nie musi byc maselka na korku oleju ani oleju w plynie ani nie musi spalac tego plynu opcji jest wiele. Nie musi byc to zawsze uszczelka moze byc peknieta glowica i to w dieslu zdarza sie 50 na 50 ze albo uszczelka albo glowica. Na oko niech mechanik nic nie stwierdza niech sprawdzi cisnienie w ukladzie chlodzenia to po pierwsze a po drugie nich sprawdzi plyn testerem na zawoartosc spalin. Kolejna rzecz czy korek na zbiorniczku masz sprawny ?? Chodzi o zaworek wyrownojacy cisnienie. Nasepnie sprawdz tez pompe wody moze juz nie wydolna jest jak na odpalonym silniku na biegu jaowym nie ma strumienia z przelewu lub jest slaby to pompa slaba luz zapowietrzony uklad i wlasnie na poczatek bym dokladnie go odpowietrzyl bo to tez moze byc powodem oraz zaciety termostat. A i nie powiedziales czy masz ogrzewanie daj na cieple i zobacz czy poleci. Wiec widzisz opcji masz duzo wiec bierz sie za sprawdzanie.

Opublikowano

auto stoi u mechanika po wizycie u niego pytalem go o to

 

czy dobrze odpowietrzyli uklad bo w bmw jest dosyc wazna rzecza by to zrobic DOBRZE - odpowiedz zrobili to dobrze

zapytalem rowniez o pompe i o przelewanie w zbiorniczku - powiedzial ze bylby inne objawy i to tez nie to

o korku rowniez wspomnialem czy sprawdzali , korek kupili nowy wraz ze zbiorniczkiem orginalny bmw .

mowilem ze nalezy najpierw sprawdzic te rzeczy to mowil ze wie i ze najpierw od tego zaczeli i terazz stawiaja na glowice ....

nie wiem wg mnie dziwne bo naprawde wczesniej nie bylo zadnych objawow, tylko u niego jebnal zbiorniczek i od tamtej pory grzal sie. hmm nie sprawdzalem czy jest cieple powietrze ale iwem ze jak jet tzn ze dobrze odpowietrzony uklad.

Opublikowano

zapytalem rowniez o pompe i o przelewanie w zbiorniczku - powiedzial ze bylby inne objawy i to tez nie to

Hmmm... inne objawy a dokladnie jakie niech ci to wytlumaczy jasno.

Odpowietrzyc Bmw nie jest tak łatwo jak starego opla czy golfa czy tam poloneza itp to po pierwsze.

Po drugie jak auto stoi na warsztacie i ma zalozony zbiorniczek jest zalane plynem i odpowietrzone to jedz na warsztat odpal fure zagrzej i spawdz weze jak bardzo sa twarde w BMW z natury sa twarde bo w tym ukladzie normalnie panuje wyzsze cisnienie ale powinny sie dac lekko ugiac wtedy jest dobrze oraz zobacz czy przy odpalonym silniku bedzie ci wyrzucac plyn ze zbiorniczka gora jak bedzie odkrecony tylko uwazaj jak bedziesz odkrecal korek na goracym silniku (zgas auto poczekaj z 15 min powolutku odrecaj jak odkrecisz to odpal i obserwuj). Kolejna rzecz jesli w dieslu poszla by uszczelka to ze wzgedu na wysoki stopien sprezania bardzo szybko by ja wydymalo do konca i silnik bardzo by kulal lub nie pracowal na ktorys gar lub wogole nie pracowal. Przy peknietej glowicy natomiast jest inaczej zazwyczaj na zimnym silniku jest wszystko dobrze dopiero po rozgrzaniu mikropekniecie sie rozszerza i wtedy dzieja sie cyrki w tych silnikach najczesciej pekala glowica przy kolektrorze wydechowym a dokladniej bylo to pekniecie przy plaszczu wodnym wtedy pompuje uklad cisnieniem a silnik nie wykazuje nieprawidlowosci w pracy. Kolego ja radze jeszcze dobrze sprawdzic ci uklad pod wzgledem szczelnosci niektore pekniecia sa jak wlos dopiero przy temperaturze i cisnieniu sie rozszerzaja i ucieka plyn = zapowietrzenie=przegrzewanie. Napisz co i jak jezeli sie zdecydujesz cos dzialac. Moim zdaniem twoj mechanik to nieuk ala mechanik lub chce cie wyjajcowac na kase.

 

A i dodam na koniec pisales ze bratu twojemu wywalilo plyn ale powiedz ktoredy wywalilo??

Opublikowano

hmm brat mowil ze ruszyl ze swiatel zaczela leciec para z pod maski zobaczyl za soba bialy dym, i z nawiewow tez polecialo troszke bialego dymu, nie wiem skad polecialo ale mowil ze wydostal sie na zewnatrz byla plama pod samochodem jak cholowalem auto, i jak na lewete bralem to jeszcze troszke sie polalo, wymieniali mi zbiorniczek i chlodnice , MEchanik mowil ze albo na glowicy albo gdzies na uszczelce minimalny przelot musi byc i wywala wode i powiedzial ze lepiej jak wywala cisnienie jakby wciagalo..

 

nie wiem zobaczymy jak naprawi , ogolnie niemialem zadnych objawow ze mam walnieta uszczelke zaczelo sie od tego jak wymienili mi chlodnice i zbiorniczek przejechane bylo 50km i problemy , ma w poniedzialek - wtorek zrobic auto. zaplace mu polowe a 2 polowe jak wroce.. bo bede za granica i nawet nie sprawdze auta.. Bo dziewczyna odbiera autko;/

Opublikowano
Kolego ja bym tak pochopnie nie bral sie za glowice ten twoj mechanik jest ciezki jakis dlaczego nie sprawdzil cisnienia w ukladzie chlodzenia ani cieczy na zawartosc spalin ba bo penie takich urzadzen nie ma. Rób jak uwazasz ja mialem kiedys podobny problem i okazalo sie ze byla malutka nieszczelnosc w ukladzie po rozgrzaniu sie rozszerzala wyrzucalo plyn =uklad sie zapowietrzal= temperartura szla na maksa tez stawiali na glowice ale jednak nie. Dodam ze w tym aucie zaplacisz kolo 1tys za sciagniecie i zalozenie + wszystkie uszczelki
Opublikowano
Moim zdaniem twoj mechanik to nieuk ala mechanik lub chce cie wyjajcowac na kase

 

Widzę,że łatwo przychodzi Ci ocenianie ludzi,a przecież nawet nie widziałeś auta.

 

Skoro mechanik posprawdzał już wszystko i jest ok,to najlepszym wyjściem będzie test na zawartość spalin w płynie.

Opublikowano

to sprawdzil, powiedzial ze dlatego sie gotuje , bo spaliny dostaja sie do plynu chladzacego, i jest lekki przedmuch i cisnienie dlatego wywala plyn,

skoro sprawdzil wszystko no to zobazcymy zostaje uszczelka glowica, chociaz mowilem ze niemialem zadnych objaw, mowil ze zostaje tylko uszczelka

Opublikowano
Moim zdaniem twoj mechanik to nieuk ala mechanik lub chce cie wyjajcowac na kase

 

Widzę,że łatwo przychodzi Ci ocenianie ludzi,a przecież nawet nie widziałeś auta.

 

Skoro mechanik posprawdzał już wszystko i jest ok,to najlepszym wyjściem będzie test na zawartość spalin w płynie.

 

Wspominalem dwa razy o tescie na zawartosc spalin. A propo mechanikow to nie ma co sie oklamywac pisalem ze mialem podobny problem i bylem autem u specjalistow od bmw oni tak samo glowica i uszczelka i juz sie chcieli brac za robote auto zabralem i sam w garazu doszedlem konca problemu i wcale nie okazala sie glowica. Mało jest porzadnych mechanikow ktorzy sie naprawde bardzo dobrze znaja.

 

A sciagnac glowice zmienic uszczelke i wszystko do kupy zlozyc z ustawianiem to bajka juz to robilismy z kolega sami tyle ze w 330d.

Opublikowano

Skoro robił test CO2 to masz pewność 100% ,z niebieskiego zabarwia się na żółto przy dużych przedmuchań spalin lub na zielono przy bardzo małych.

Jeśli nie ufasz mechanikowi to najlepiej być przy teście.

Opublikowano
Skoro robił test CO2 to masz pewność 100% ,z niebieskiego zabarwia się na żółto przy dużych przedmuchań spalin lub na zielono przy bardzo małych.

Jeśli nie ufasz mechanikowi to najlepiej być przy teście.

 

Kolega "maniura" ma świeta racje bo wlasnie o to mi chodzilo ze sa mechanicy co by to tylko na kase ladowali co innego bedzie a co innego powie ze zrobil aby tylko zarobic trzeba pilnowac tego

Opublikowano
czekam na odbior we wtorek, niestety ja juz go nieodbiore nie bedzie mnie w polsce , co po odbiorze mozna sprawdzic ??

 

Warto sprawdzić jak osprzęt został złożony , ustaw test temp i obserwuj .

Decydowałeś się na remont głowicy czy samą wymianę uszczelki ? Któryś z kolegów wyżej wspominał , że w dieslu w 50% przyczyną jest awaria głowicy . Ja w m47 nie ryzykowałem ponownego rozbierania i zdecydowałem się na dość kosztowną regeneracje głowicy , ale mam gwarancję i póki co wszystko działa.

 

Co do objawów u mnie też żadnego masła, dymienia - nic z tych rzeczy a jednak ciśnienie w ukł. było .

Co do momentu w którym czujesz brak mocy po naciśnięciu pedału gazu - temp poza środkiem właściwie możesz się liczyć przynajmniej z uszkodzeniem uszczelki , ja po awarii termostatu też poczułem brak mocy konsekwencją tego był remont głowicy - trzeba patrzeć na zegary - czerowne pole temp w dieslu oznacza REMONT

 

Nie wspominając o tym , że wciąż borykam się z problemami w aucie po tym jak została ruszona głowica ...

Opublikowano

hmm ja obecnie jestem za granica..

ddziewczyna dzisiaj miala odebrac i co sie okazalo ze to nie uszczelka ...

niby uszczelka jest ok , wymienil termostat, i niby do wymiany uszczelnik ciepla ...

po co on probowal robic uszczelke ?? skoro jest dobra nie rozumiem ..

Opublikowano

Pytasz :

po co on probowal robic uszczelke ?? skoro jest dobra nie rozumiem ..

Hee , hee... Bo dopiero tu na forum wyczytał co ma Ci naprawić ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Pytasz :
po co on probowal robic uszczelke ?? skoro jest dobra nie rozumiem ..

Hee , hee... Bo dopiero tu na forum wyczytał co ma Ci naprawić ;-)

 

Kolega ma swieta racje z tym :D

 

Łukasz od poczatku mowilem Ci zebys nie sluchal tego mechanika z ta jego uszczelka bo jak pisalem w dieslu lekko przepalona uszczelka poszla by sie pasc momentalnie z powodu wysokiego stopnia sprezania

Opublikowano

Boossik miales racje :) zgodze sie z tym, ale bylem u niego mowilem ze moim zdaniem to nie to .. obstawialem rowniez termostat, mowil ze go sprawdzil no coz wierzylem w to skoro mowil ze sprawdzal sprawdzal.. :)

 

na szczescie samochod sprawny, ale i tak go sprawdze porzadnie jak wroce ;)

 

zaa ta naprawe zaplacilem 470zl

 

dzieki panowie za podpowiedzi .

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.