Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc. Jestem tu nowy, jeśli był już taki temat to sorry, co do tematu planuje kupić swoje pierwsze auto, postanowiłem ze to będzie BMW serii 3.

Od miesiąca jestem w poszukiwaniu w przyzwoitym stanie e46 z silnikiem 318i( 118KM), lecz łatwo nie jest, co innego na aukcji, co innego na żywo :(

Jeździłem juz kilkukrotnie 318i e46 i bardzo dobrze mi sie jezdziło, co do 316i słyszałem ze to również jest silnik 1.9 tylko o mocy 105KM, ostatnio właśnie w przyzwoitym stanie udało mi sie znaleźć 316i wiem ze szału jakiegoś nie będzie w mocy jak w 2.0l, ale co myślicie o tym silniku 316i te 13KM bedzie roznicy w mocy??

Opublikowano
Kolego bierz 323 i nie będziesz żałował. Mam 316i(105KM) również moje pierwsze auto:) na poczatku o jak fajnie(chodzi o przyspieszenie) ale teraz to taki mul. A jazda kuzyna e39 530d jeszcze bardziej potęguje moje negatywne odczucia co do tego silnika
Opublikowano

Czyli 316i będzie zamuła nie jazda?? :c

Na 323i nie zdecydował raczej bym sie, pewnie w mieście trochę spali, bo moja jazda bedzie głownie po miescie, raz na jakiś czas wypad dalszy...

A z tych dwóch "316i" lub "318i" którą byście bardziej polecili...?

Opublikowano
Po 10 tys to na allegro bite albo takie które sie psują chodzą. Lepiej dozbieraj kasy i kup za jakies 14/15. Zadaj sobie jeszcze pytanie czy dasz rade ją utrzymać,bo kupic auto to nie sztuka
Opublikowano
ja mam 318i 118KM i nie wiem tydzień od zakupu pojeździłem i się zastanawiałem co mnie kierowało by kupić tak mulasty silnik, ruszając ze świateł muszę się spinać bo nie lubię jak ktoś mi na dupie siedzi :P teraz chce tylko się nia powozić max do przyszłego lata i kupić 325 lub coś mocniejszego... spalanie w moim 318 w mieście to coś ok 9,5 -10,5 l na 100.km w mocniejszym silniku spalanie będziesz miał nie wiele wyższe a nawet podobne więc ja bym się na twoim miejscu pokusił o zakup przynajmniej 320 spalanie jak wyżej wymieniłem.
Opublikowano

Jak się zastanawiasz pomiędzy 316 vs 318 weź 318i , sprzedałem taką tydzień temu po 3 latach użytkowania, Silnik fakt jest mulasty pod warunkiem że się jeździ cały czas do 3 tysięcy obrotów, na koniec założyłem obc i jazda za ciężarówkami 5.8 (miałem cierpliwość tylko raz :mrgreen: ) , zaznaczam spalanie na bc . Awarii też poważnych nie było ( przewód od układu chłodzenia) standard że z wiekiem trzeba go wymienić. Teraz będe poszukiwał coupety w 6 garkach i min poj 2.5 ( sory ale wole 4 większe gary od 6 małych (320i m52))

 

Pozdrawiam i życze cierpliwości w poszukiwaniu, rozmawiając z kupcem dowiedziałem się że oglądał po 9 tysięcy takie i się przeraził XD

Opublikowano
co to jest obc ?

OBC (On Board Computer)

co myslicie o 318i w LPG :shock: ???

m43tu na pewno dobrze go znosi, chyba już tańszej jazdy w BMW nie ma :mrgreen:

Opublikowano
Ja mam 316i 1,9 105km i jestem zadowolony, z awarii miałem tylko odme i sonde lambde więc koszt nie znaczny. Silnik na łańcuszku rozrządu prosta bezawaryjna konstrukcja. Pali mi 6,7l/100km (oczywiście nie po samym mieście tylko mieszana jazda) a na osiągi nie narzekam lepiej kupić sobie taki silnik niż robić wioche i kupować sobie jakiś 323 i więcej i wkładać gaz. A co do ceny ja kupiłem za 10 500 + opłaty we wrześniu więc spokojnie w tej cenie coś kupisz
Opublikowano
316i i 318i przed liftingiem to ten sam silnik,318i ma tylko 13 KM więcej,więc moim zdaniem jeśli chcesz kupić któryś z tych samochodów to po prostu weź to co będzie w lepszym stanie.A sam silnik M43TU jest prosty i bezawryjny pod warunkiem odpowiedniego serwisowania u użytkowania.
Opublikowano

No chyba że padnie 'pana"

 

A gaz nie jest wieśniactwem. Wieśniactwem jest takie gadanie.

Opublikowano
nooo są tutaj i tacy co by i M3 gazowali :D Ja swojej 318i nie gazuję bo uważam,że skoro producent przewidział jazdę na pb to tak ma zostać,ale z tego co wiem da radę to dobrze zrobić i można relatywnie obniżyć koszta,więc do 316 czy 318 jeśli więcej jeździsz można rozważyć takie rozwiązanie.Na pewno też jazda 316 czy 318 na lpg nie jest jakimś"wieśniactwem"..to w końcu nie M3 i w takim R4 można to jak najbardziej zrozumieć.Pamiętaj jednak żeby znaleźć dobrego gazownika i nie oszczędzać na samej instalacji.Padnięta "pana"?-koszmar kierowców BMW z tym silnikiem,ale spokojnie nikt oficjalnie nigdy nie powiedział,że obracanie się panewek to wada fabryczna w tym akurat modelu...rzeczywiście zdarza sie to ale głównie w autach które były nieodpowiednio użytkowane bądź przede wsztkim serwisowane-dlatego tak ważne jest dbanie o silnik(regularne wymiany oleju,z żadnej beczki oczywiście,filtrów itd)
Opublikowano
o tym silniku mogę wypowiadać się tylko w ciepłych słowach aczkolwiek oczywiście brakuje mu "kopa"
Opublikowano
Kupuj cos mocniejszego,nie mowie o 2.5 3.0 ale 2.0 150 km idealne zwlaszcza jak myslisz o gazie spali ci w mieszanej 10-11 gazu jak na pierwsze auto to idealne za mocnego tez niema sensu jesli niema sie wprawy z napedem na tyl,a potrafi zaskoczyc.tylko ze na kacie troche malo a za gaz tez cie skrobnie wiec nie 10-11 tys a 12.5-13.5 tys z gazem to jest roznica.a co do wiochy z gazem w bmw to sciema!hamer na gaz to jest wiocha!
Opublikowano
Panewka może paść w każdym M43. Wystarczy zapomnieć się na autostradzie i pojechać trochę dłużej w pedałem w podłodze co przy tej mocy jest zjawiskiem częstym. Olej nie ma znaczenia. Przegrzewa się trzeci czop wału. BMW nidy się nie przyznało....bo oni nigdy sie do wady fabrycznej nie przyznali, podobnie jak Rolls Royce. Róznica polega na tym, że Rolls wymienia silnik i mówi "Rols się nie psuje" a BMW mówi "to niemożliwe, pierd..l się sam"
Opublikowano
Być może dyskusja zmierza trochę w innym kierunku niż główny temat,ale czy nie jest tak,że ryzyko obrócenia panewek wzrasta wraz z wkroczeniem wskazówki obrotomierza na czerwone pole obrotomierza?-czego jak wiadomo robić nie wolno.Ja autostradami jeżdżę naprawdę dosyć często,nierzadko z prędkością nawet 180 do 200 km/h i w takiej sytuacji jednak patrzę na to co wskazuje obrotomierz-nigdy nie wchodzę na czerwone pole.Jeżdżę autem tak już tak przeszło rok i absolutnie nic się nie dzieje bo o samo auto też dbam.Kolego Jakubie bo widzę,że masz wiedzę i jesteś obeznany w temacie czy nie jest czasem zatem tak,że ryzyko obrócenia się panewki wzrasta drastycznie wraz z bardzo dużą prędkością obrotową silnika przekraczającą 6 tys obrotów?
Opublikowano
Aha i jedna szalenie ważna kwestia:nie pałuje się auta na zimnym silniku w żadnym razie
Opublikowano

Jejku obejrzałem z lakiernikiem 6x BMW e46 i kazda malowana prawie cała... jest mozliwe kupic auto za 10-11tys bezwypadkowe e46??

Bo juz mam dosyć szukania tej bemekiii.... czy po prostu jak byla bita a jest dobrze zrobiona piepszyć to i skupić sie na stanie silnika...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak za tyle chcesz ori lakier to szukaj e36.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.