Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba zdjąć piaste, więc i trzeba wysunąć amorka.

Jak ci się tłucze, to lepiej spawnij u kogoś, szkoda zachodu dla takiej drobnostki. :wink:

Opublikowano

Najcześciej tłucze się ta mała osłonka. Tam są jakby 2 osłony:

duża - ta, która wychodzi poza obrys tarczy hamulcowej

mała - ta, która ma średnicę podobną do piasty.

Obie te osłony są ze sobą spięte nitami średnicy wykałaczki, może minimalnie grubszymi.

U mnie tarabaniła ta mała. Puściły ów tandetne nity. Ponieważ dostęp tam jest kiepski żeby ewentualnie nitownicą to połapać a wizja zdejmowania piasty mi się nie uśmiechała, po prostu wywaliłem tą małą osłonkę. Rozciąłem w jednym miejscu i wywaliłem. Nic mi się teraz nie tarabani. Jedynie z drugiej strony zaczyna więc pewnie i tam tak zrobię. Dużą osłonę dobrze jest też ogarnąć poprzez zdjęcie tarczy, wykręcenie śrub mocujących osłonę i wrzucenie tam większych podkładek. Niestety aluminium (zdaje się, że to aluminium), z którego jest osłona po kilku latach się wyrabia, otwory na śruby się jakby rozrywają/powiekszają i łby nakrętek przelatują przez nie luźno - przez to duża osłona tez się tarabani.

Potwierdzam - żeby zdjąć te osłony, trzeba zdejmować piastę.

Pzdr.

Opublikowano

http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/43/79/10/21/4379102122

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=34_1123&hg=34&fg=07

 

O której małej osłonie mówisz?

Mała to jest ta, która wchodzi za piastę, a większa to ta przed piastą osłaniająca już tarczę?

Czyli w realoem widać tylko dużą osłonę, a na zdjeciu z alledrogo widać obie jednocześnie?

 

To moze bedzie sie dało roznitować i zostawić starą osłonę?

 

I najważniejsze, z tego co piszesz, to nie oplaca sie kupować uzywanej osłony, bo za chwile bedzie to samo.

Nowa w ASO to jakieś ~140zł za kawałek blachy. Rozbój w biały dzień ;/

Opublikowano

Na poniższym obrazku widać tą małą osłonę - to ten okrągły kołnierz najbliżej piasty. Jest przynitowany do tej dużej osłony, która wystaje ponad tarczę hamulcową. Nity są na godzinie 12:00 (w miejscu gdzie z dużej osłony idzie ta płaska blacha oraz zdaje się, że nity sa także na godzinach 8:00 oraz 4:00 .

Swoją drogą nie wiem dlaczego na rysunku RealOEM nie ma tej małej osłony.

 

http://i1.ytimg.com/vi/lqB7CVT0bcw/hqdefault.jpg

 

Co do zasadności kupna dużej osłony - dopóki można ją stabilnie mocować poprzez wrzucanie trochę większych podkładek to nie ma sensu tego kupować. Jak już dziury na śruby wypierdzą się tak, że trza by zakładać podkładki przesadnie duże wtedy można pomyśleć o kupnie nowych osłon.

Pzdr.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Odkopie kotleta. Mi przy wymianie amortyzatorów z przodu odleciały same te osłony. Nawet duże podkładki nic nie dały. Pytanie:

Czy jak będę jeździł bez tej dużej osłony tarczy hamulcowej to coś się stanie złego? Mogę tak jeździć?


Niestety w sklepie nie mieli na miejscu osłon a auto musiałem złożyć, bo miałem wyjazd

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest duże prawdopodobieństwo, że kamień wpadnie miedzy klocek a tarczę i zora ją konkretnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Rozumiem, w takim razie jak będę wymieniał tarczę to wtedy to założę nowe. Jak klocek jakiś wpadnie to podczas hamowania będzie to czuć lub słychać prawda ?


A oprócz tego jeszcze mogą być jakieś skutki uboczne?

Opublikowano
Tak jak wpadnie to będzie czuć i słychać. Ale wtedy będzie za późno. Tarcza będzie do kosza. Przerobiłem ten problem w Audi A6. Były dwa rodzaje tarcz kotwicznych czyli tych osłon. Małe takie nie pełne i duże. Ja miałem małe i zimą dwa razy załatwiłem hamulce w trasie. Projektant tych małych nie przewidział chyba tego co sypią nasi drogowcy. Raz kamień w trasie do Krakowa wtopił mi się w tarcze a felgi nie mogłem doczyścić. Potem kupiłem „normalne” duże od chyba passata bo pasowały i problem zniknął. Te osłony to bardzo ważna rzecz.
Pozdrawiam.
Opublikowano
Na poniższym obrazku widać tą małą osłonę - to ten okrągły kołnierz najbliżej piasty. Jest przynitowany do tej dużej osłony, która wystaje ponad tarczę hamulcową. Nity są na godzinie 12:00 (w miejscu gdzie z dużej osłony idzie ta płaska blacha oraz zdaje się, że nity sa także na godzinach 8:00 oraz 4:00 .

Swoją drogą nie wiem dlaczego na rysunku RealOEM nie ma tej małej osłony.


http://i1.ytimg.com/vi/lqB7CVT0bcw/hqdefault.jpg


Co do zasadności kupna dużej osłony - dopóki można ją stabilnie mocować poprzez wrzucanie trochę większych podkładek to nie ma sensu tego kupować. Jak już dziury na śruby wypierdzą się tak, że trza by zakładać podkładki przesadnie duże wtedy można pomyśleć o kupnie nowych osłon.

Pzdr.

Coś mi tu nie pasuje, wydaje mi się, że to jest jedna osłona. Pojawiły się takie na Allegro. I tam są w całości: https://allegro.pl/oferta/oslona-tarczy-hamulcowej-przod-prawa-bmw-5-e39-03-7433301424

Pozdrawiam.
Opublikowano
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.