Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Prosciej sie chyba nie da :/ Kazdy laik powinien dac rade :cool2:

 

Ja nigdy wczesniej tego nie robilem i zajelo mi to 10 godzin.

 

Co nam potrzebne :

 

1. Fotele elektryczne

 

2. Fajnie by bylo jesli je kupimy z odcietymi kostkami z "auta dawcy", mniej roboty przy wtyczce, bo wystarczy przelozyc piny/wtyki, polutowac ze soba kable i zaizolowac, jesli nie mamy niestety tych kostek, musimy sie zaopatrzyc we wtyki ktore mozna dostac w serwisie BMW (P/N 61138364842 - zasilajace potrzebne 4szt.)

 

3. Wtyki do panelu z bezpiecznikami (P/N 61138377731 - 2szt), ktore wpinamy w miejsce na bezpiecznik nr 65 kierowca i 70 pasazer oraz do wpiecia pamieci w skrzynke CAN (P/N 61131387140 - 1szt) taka mniejsza czarna nad panelem z bezpiecznikami, w miejsce gdzie ida kable tylko w jednym kolorze (bialo-zolty-czerwony)

 

4. Grube przewody zasilajace (12gauge) i do pamieci (cienki zwykly przewod)

- masowy ok - 1metr, plusowy pasazera min. - 2,5metra, plusowy kierowcy min. - 3metry, do pamieci min . -3metry - ja kupilem kable takiej samej grubosci jak mialem przy wtyczkach od "auta dawcy" KABLE ZASILAJACE MUSZA BYC GRUBE !!!

 

5. narzedzia, cholerna cierpliwosc i checi :)

 

 

IMG_6072.jpg?psid=1

 

Odpinamy akumulator

(klucz 10)

IMG_6101.jpg?psid=1

 

Demontaz foteli przednich (ja najpierw odkrecalem tylne sruby, potem przednie, potem przechylalem fotel do tylu i odpinalem kostke, wkoncu wyciagalem fotel)

(klucz 16)

IMG_6102.jpg?psid=1

 

IMG_6103.jpg?psid=1

 

IMG_6104.jpg?psid=1

 

Demontujemy schowek - aby miec latwy dostep do skrzynki z bezpiecznikami, jest 5 srub, odpinamy wtyczki od ladowarki i swiatla w schowku

(srubokret krzyzak)

IMG_6107.jpg?psid=1

 

IMG_6108.jpg?psid=1

 

IMG_6109.jpg?psid=1

 

Demontujemy listwy progowe przesuwamy listwe ku przodowi auta, ostroznie ! ( ja za kazdym razem ulame jakis zatrzask :/ )

(tylko zatrzaski)

IMG_6112.jpg?psid=1

 

 

Fotel Pasazera

 

Przystepujemy do przelozenia wtykow zasilajacych (z kostki dawcy do kostki w naszym aucie, do ktorych pozniej przylutujemy przeciagniete przez nas kable zasilajace, badz montujemy zakupione wsuwki w serwisie, ktore wczesniej przymocowalismy do kabli zasilajacych, ktore bedziemy prowadzic do panelu z bezpiecznikami)

 

IMG_6105.jpg?psid=1

 

IMG_6110.jpg?psid=1

 

- "+" poprowadzilem wzdluz wiazki ori od fotela,

- "mase" poprowadzilem do rozdzielni masy przy progu, sa tam wolne miejsca by sie wpiac

(ja wszystkie kable lutowalem, i izolowalem koszulkami termokurczliwymi)

 

IMG_6113.jpg?psid=1

 

IMG_6114.jpg?psid=1

 

IMG_6115.jpg?psid=1

 

Tak podlaczylem mase jak na zdjeciu nizej, do rozdzielni masy przy progu, tak samo podlaczalem strone pasazera i kierowcy

(odkrecamy ta kostke czarna kluczem 10)

IMG_6125.jpg?psid=1

 

IMG_6119.jpg?psid=1

 

IMG_6120.jpg?psid=1

 

IMG_6122.jpg?psid=1

 

 

Fotel Kierowcy

 

Demontujemy rowniez konsole srodkowa

 

(2 sruby w tylnej popielniczce - wyciagamy popielniczke, 2 sruby pod tylna popielniczka - wyciagamy mocowanie popielniczki ale ostroznie aby czegos nie polamac, 2 sruby pod srodkowym panelem od drazka zmiany biegow - sciagamy skore i pod nia sa te sruby, po odkreceniu demontujemy guziki szyb i oslone drazka, przy probie demontazu konsoli srodkowej, trzeba uwazac, bo ciezko jest zdjac z recznego)

IMG_6123.jpg?psid=1

 

Podobnie jak w przypadku instalacji strony pasazera, ale dodany zostaje kabel od pamieci fotela kierowcy, ktory poprowadzilem tak jak kabel "+", przez srodkowa konsole poprowadzilem "+" i "pamiec", krotsza droga i latwiej sie przedostac do skrzynki z bezpiecznikami

 

IMG_6124.jpg?psid=1

 

IMG_6121.jpg?psid=1

 

IMG_6126.jpg?psid=1

 

Teraz zabieramy sie za podlaczenie pod bezpiecniki 65 i 70 :

 

Demontaz panela z bezpiecznikami ( musimy to zrobic aby miec dostep do gniazd bezpiecznikow 65 i 70 oraz do wpiecia w skrzynke CAN "pamieci" ) :

 

- najpierw odkrecamy 3 dlugie sruby (torx 20) ktorymi panel jest skrecony

 

- pozniej opuszczamy panel z bezpiecznikami, jest zawieszony na dwóch "zawiasach", wystarczy uniesc do gory gdy jest otwarty

 

- pozniej rozdzielamy panel z bezpiecznikami, tak rozdzielamy, gdyz on sklada sie z dwóch paneli, gorny mozna odczepic i odslonic sobie dojscie do dolnego w ktorym znajduja sie interesujace nas gniazda bezpiecznikow 65 i 70 :

 

IMG_6146.jpg?psid=1

IMG_6152.jpg?psid=1

 

- poprowadzone wczesniej kable zasilajace "+", przycinamy na odpowiednia dlugosc, lepiej zostawic troche dluzsze

- zakladamy na nich zakupione wtyki (P/N 61138377731 - 2szt)

 

IMG_6150.jpg?psid=1

 

Teraz zabieramy sie za podlaczenie pamieci :

 

- na zdjeciu ponizej, dokladnie po srodku zdjecia, miedzy rozdzielonymi panelami z bezpiecznikami, widzimy skrzynke, gdzie wchodzi wiele cienkich kabli, to wlasnie nasza skrzynka CAN, demontujemy ja wysuwajac ja do gory, po odlaczeniu jej, zobaczymy w niej wiele wtykow z kablami, NAS INTERESUJE TYLKO TEN DO KTOREGO IDA KABELKI W KOLORZE BIALO-ZÓLTO-CZERWONYM

 

IMG_6152.jpg?psid=1

 

- poprowadzaony wczesniej kabel "pamieci" przycinamy na odpowiednia dlugosc, tu rowniez lepiej zostawic troche dluzszy

- zakladamy na niego zakupiony wtyk (P/N 61131387140 - 1szt) i wsuwamy w wolne miejsce wsrod kabelkow bialo-zólto-czerwonych

 

Skladamy wszystko w odwrotnej kolejnosci do rozbierania. Listwy progowe, montaz jest inny niz demontaz, trzeba wyjac zatrzaski z otworow i zalozyc je na listwe wtedy montowac listwe na prog !

 

Efekt koncowy

 

IMG_6127.jpg?psid=1

 

Teraz wystarczy wsadzic fotele, podpiac kostki i przykrecic fotele, potem podpiac aku i cieszyc sie fotelami w elektryce :)

 

PROSZE PAMIETAC, ZE NIE TRZEBA NIC KODOWAC, WSZYSTKO JEST PLUG&PLAY !!!

 

Mam nadzieje ze pomoze to komus. W razie pytan prosze na pytac.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez rzecik

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć,

nie wiesz czy w bmw e90 też działa to na zasadzie plug&play. Mam orygilnalne seryjne podgrzewane fotele z e90 2008 r. W moim aucie wcześniej były fotele bez podgrzewania. Będzie je trzeba kodować?

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
no i musze przyznac ze opisales to swietnie nie bylo zadnych problemow z podlaczeniem dzieki :)

 

Nie ma za co :cool2: Super ze moglem pomoc :cool2:

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Pozwolę sobie podłączyć się delikatnie do tematu, a dokładniej rzecz ujmując zadam pytanie...

Jestem w trakcie wymiany foteli z gołych biednych tzn welur w manualu na elektryke z grzana pupka. Zaopatrzylem sie we wszystko co podobno jest potrzebne (kable do podgrzewania nowe, oryginalne bmw, przelaczniki tego samego pochodzenia co i fotele itd.)

I co jest moim glownym problemem to kable przy fotelu :mad2:

oprocz zoltej kostki od mat zajetosci fotela i napinacza zastanawiaja mnie te pozostale wtyczki i kablle,

jedna w fotelu pasażera ktora ma dwa piny, taka sama u kierowcy ma 4 piny ( wtyczki rodzaj female w kolorze czarnym )

i luzne kable to juz wiem ze sa od elektryki.

ALE!!!

Kable od grzania zgodnie z instrukcja wpialem w zolta kostke i w bezpieczniki + do panelu sterowania

i tu pytanie #

l do czego sa te dwu i cztero pinowe kostki/wtyczki ??

 

Czy ma ktos jakis pomysl??

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

Pozwolę sobie podłączyć się delikatnie do tematu, a dokładniej rzecz ujmując zadam pytanie...

Jestem w trakcie wymiany foteli z gołych biednych tzn welur w manualu na elektryke z grzana pupka. Zaopatrzylem sie we wszystko co podobno jest potrzebne (kable do podgrzewania nowe, oryginalne bmw, przelaczniki tego samego pochodzenia co i fotele itd.)

I co jest moim glownym problemem to kable przy fotelu :mad2:

oprocz zoltej kostki od mat zajetosci fotela i napinacza zastanawiaja mnie te pozostale wtyczki i kablle,

jedna w fotelu pasażera ktora ma dwa piny, taka sama u kierowcy ma 4 piny ( wtyczki rodzaj female w kolorze czarnym )

i luzne kable to juz wiem ze sa od elektryki.

ALE!!!

Kable od grzania zgodnie z instrukcja wpialem w zolta kostke i w bezpieczniki + do panelu sterowania

i tu pytanie #

l do czego sa te dwu i cztero pinowe kostki/wtyczki ??

 

Czy ma ktos jakis pomysl??

 

Zrob zdjecia i wstaw, moze ktos bedzie wiedzial, bo nie wiem o ktore kostki Ci chodzi...

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ponownie, po krotkich wakacjach znow pelen sil i nowego entuzjazmu chcial bym sie zajac spowrotem moimi nieszczesnymi grzanymi dupkami w E46..

Wracam do was z tym samym pytaniem, aczkolwiek bogatszy o zdjecia nieszczesnych wtyczek.

Wyjasnie jeszcze raz ze jak widac na zdjeciach w zoltej kostce sa tylo piny do mat i napinacza brak zas tam jakichkolwiek pinow do grzania i elektryki, wnioskuje wiec ze te wtyczki to pewnie graznie gdyz elektryke juz podpialem.

Wiec, jesli jest ktos na tyle obyty w temacie zeby podpowiedziec mi jak mam to wszystko popodlaczac zeby dzialalo bd niezmiernie wdzieczny.

 

view?usp=sharing

view?usp=sharing

view?usp=sharing

 

OK, jako ze jestem tu nowy to widzicie jak mi wychodzi wrzucanie zdjec :D

nizej sa linki do lmojego google drive zdjecia sa udostepnione dla posiadaczy linkow, jesli to nie problem lto prosze tam zerknac.. ;)

 

https://drive.google.com/file/d/0BzV6dEM81KgsVXZJUE5sM1ZSOVU/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BzV6dEM81Kgsai1ESkliT19NTkk/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BzV6dEM81KgsSTF4aGFXM1J4Zmc/view?usp=sharing

 

Z gory dziekuje za kazda pomoc..

Opublikowano

Powiem Ci ze nie wiem od czego te wtyczki 2 i 4 pinowe czarne, szukaj w google, ja gdy robilem swoje fotele nie mialy one grzania i nie widzialem takich wtyczek u mnie.

 

Z tego co ja wiem to wszystko jest w zoltej kostce, elektryka foteli, grzanie foteli, itd.

 

Moze te DIY pomoga Ci to ogarnac :

 

1. DIY Montaz Grzanych Foteli na oryginalnych czesciach z BMW : http://www.m3torque.co.uk/showthread.php?t=1111

 

2. DIY Montaz Grzanych Foteli : http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=438913

 

3. DIY Montaz Grzanych Foteli : http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=341242&highlight=heated+seat+retrofit

 

Pozdrawiam

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Bardzo fajny opis! Dodam jeszcze ,że niestety u nas większość części pochodzi z anglików więc chcąc to zapchać do naszych aut trzeba pomyśleć o przełożeniu maty obecności pasażera,przełożeniu instalacji foteli i zakup sterowników foteli bo inaczej pamięć będzie tylko u pasażera :)
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam. Własnie kupiłem komplet elektrycznych foteli od anglika z funkcją podgrzewania. Dostałem je z uciętą wtyczką i wiązką. Pytanie moje brzmi: Czy chcąc podłaczyć grzanie potrzebuje modułu komfortu oprócz co jest oczywoste przycisków? Zaznaczam, że moje aktualne fotele takiej opcji nie mają.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Co za geniusz :D Od dłuższego czasu chodzi za mną ta wymiana... Chyba skorzystam z Twojego pomysłu. Tylko jeszcze muszę znaleźć chwilę wolnego czasu, a to prawie niemożliwe :mad2:
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Bardzo fajny opis! Dodam jeszcze ,że niestety u nas większość części pochodzi z anglików więc chcąc to zapchać do naszych aut trzeba pomyśleć o przełożeniu maty obecności pasażera,przełożeniu instalacji foteli i zakup sterowników foteli bo inaczej pamięć będzie tylko u pasażera :)

 

Jak sie troche pomysli to wszystko mozna ogarnac :cool2:

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Opublikowano
Witam. Własnie kupiłem komplet elektrycznych foteli od anglika z funkcją podgrzewania. Dostałem je z uciętą wtyczką i wiązką. Pytanie moje brzmi: Czy chcąc podłaczyć grzanie potrzebuje modułu komfortu oprócz co jest oczywoste przycisków? Zaznaczam, że moje aktualne fotele takiej opcji nie mają.

 

Nigdy nie mialem przyjemnosci sie tym spotkac wiec nie pomoge, ale mysle ze znajdziesz w sieci napewno info na ten temat, ja glownie szukam na anglojezycznych stronach pomocy, gdyz tam jest wiecej osob chetnie pomagajacych...

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Opublikowano
Co za geniusz :D Od dłuższego czasu chodzi za mną ta wymiana... Chyba skorzystam z Twojego pomysłu. Tylko jeszcze muszę znaleźć chwilę wolnego czasu, a to prawie niemożliwe :mad2:

 

A dzieki, ale powiem Ci ze lekko nie bylo i chyba drugi raz sie za to nie zabiore :mrgreen:

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.