Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich ,ktorzy dokonali Bardzo Mądrego Wyboru

zalozylem temat ,chociaz cos o tym pisalo. moj problem polega na ty, zaczelo sie od tego ,ze zaczelo sie kopcenie, wychodzi bialy dym, corka(HANIA 4lata) mowi ze srebny, zaczelem gazowac i zaczely sie klopoty, pekl waz ten od turbo do IC, juz wczesniej go mialem polatany, teraz czekam na przesylke weza sprawnego i IC ( IC musze wymienic bo po mojej stluczce zamontowalem IC z silnika 150KM i polowa weza z tego silnika i polaczylem to z moim wezem ktory wychodzi z turbo, teraz kupilem waz do 136KM i trzeba to wszystko wymienic)

ale wracajac do tematu, jezeli bedzie uszkodzony ktorys wezyk z podcisnienia, moze auto kopcic??? jezeli nawet jest to min dziurka, teraz obecznie mam odlaczony IC , auto oczywiscie nie jezdzi, ale jak go odpalilem to strasznie kopci bez tego IC, zauwazylem tez ze cyba na odpalonym silniku nie otwiera sie EGR, nawet po gazowaniu do 2500 obrotow, to moze tak ma byc albo EGR jest zrabany.

ale dajcie jakies wskazowki co do tego kopcenia.

Opublikowano

siemka ,czy ktoś moze udzielic jakiejś podpowiedzi??

bardzo mi zależy,bo auto stoi juz ponad tydzień,a chce go juz skladac tylko części przyjda

pozdrawiam wszystkich

Opublikowano
Na jaki kolor teraz kopci? Dalej na biało? Przede wszystkim złóż dolot (węże i IC) upewnij się, że nie ma nieszczelności, dopiero wtedy szukaj dalej przyczyny kopcenia... Odpowiadając na Twoje pytanie, uszkodzone wężyki podciśnienia lub nieszczelność w dolocie może powodować kopcenie ale na czarno.
Opublikowano

wlasnie dostalem sie do tych rozdzielaczy co wychodza wezyki i po odpaleniu auta jakos slabo ciagna powietrze na , auto oczywiscie na luzie, ale zauwazylem dzisiaj jeszcze jedna rzecz, na wolnych obrotach wydobywaly sie male banki powietrza jakby zmieszane z woda, wydostawaly sie z chlodniczki spalin z mocowania, uszczelka ta blaszka, wszystko dobrze poskladane a jednak cos przechodzi, sama nieszczelnosc mnie nie martwi, tylko to jakby tam byla woda, niby wykrecalem chlodniczke i jedna stron zaslepilem gzdzie wchodzi woda, a zdrugiej waz ogrodowy i wlewalem wode nic nie bylo widac zeby gdzies sie przedostawala woda, chyba ze to potrzebuje duzego cisnienia zeby woda mogla wejsc w uklad spalin, ogolnie wszystko zaczelo sie z uciekajacego plynu chlodniczego , znalazlem tez mala dziurke wezu przy zbiorniku wyrownawczym, juz polatalem, ale nie moge sprawdzic czy ply ucieka bo auto stoi, ale jak odpalam to kopci caly czas po dodaniu gazu ok 2500 - 3000 obrotow, na bialo, kolega piszesz, ze powinien kopcic na czarno z uszkodzonym obiegiem powietrza,

juz sam nie wiem co to moze byc, boje sie tez o uszczelke, ale zadnych objawow nie ma olej ok, plyn czuc plynem , sprawdzalem zapach swierzego w bance i tego w ukladzie , wydaje sie taki sam zapach.

jak uciekal plyn a jeszcze jezdzilem to tez na mocy nie tracil

najlepsze ze problem (kopcenia) zaczal sie od czasu naladowania klimy, ale to porzeciez nic nie ma ze soba wspolnego, chyba ze sie myle

zloze ten IC ale chyba nie licze ze sie poprawi, bo jak ma byc wyziew czarny to i tak nic sie nie zgadza, kopcenie zostanie dalej

ale dobra juz nie bede zanudzac, skladam we wtorek i sie odezwe, jaki to wszystko funkcjonuje..........

pozdro

 

chyba ze macie jakies podpowiedzi, to chetnie je przeczytam ,a moze cos sie przyda i pomoze

Opublikowano
Sprawdz czy chłodniczka spalin nie jest przepalona. Wykręć i zobacz czy jest czysta w środku (przelot spalin), jeśli tak, to płyn przedostaje się do układu, czyści ją, przepala, leci przez wydech i stąd kopcenie na biało. miałem kiedys podobny problem, kłęby białego dymu i swąd płynu chlodniczego - teraz jestem na niego wyczulony :mrgreen:
Opublikowano

wlasnie chlodniczka jest czarna w srodku, czyli raczej odpada

a jak sie otwiera EGR, znaczy kiedy, przy jakis obrotach?? bo zaciagalem powietrze przez wezyk i sie otwiera, a kiedy patrzalem na luzie i przy gazowaniu nie otwiera sie nawet minimalnie :mad2: :mad2:

Opublikowano

Witam.

 

Egr otwiera się tylko na wolnych obrotach, na wyższych ma się zamknąć bo dusiło by moc silnika.

Nieszczelność w układzie zasilania powietrza objawia się czarnym dymem.

 

Powodzenia.

Opublikowano

czyli ten IC odpada, martwi mnie, ze moze to byc uszczelka pog glowica, tylko, ze nic nie wskazuje na taka awarie.

chlodniczka raczej tez ok, musze zobaczyc jak bedzie kiedy zacznie to jezdzic, tak wg to moze to miec zwiazek z odma?? wklad wymienialem, ale jak wczoraj zajrzalem to strasznie duzo oleju bylo w srodku, no i wklad do wymiany, tak wg to zachaczajac jeszcze o olej, to stan sie utrzymuje, tak pomyslalem sobie ,ze kopcenie moze byc od tego, bo niby pod swiatlem jest lekko niebieski, ale to pod swiatlem, a tak to jest bialy, juz mnie meczy te auto, od samego poczatku bylo podejrzane, buda po lifcie ,a silnik przed liftowy, silnik wiadomo czesc wymienna, ogolnie nie bylo wiekszych problemow ale zawsze cos do roboty, po prostu zaniedbane , jakis kiepski mechanik sie nim zajmowal, olej nalany byl 15w40, oczywiscie zaraz go wymienilem na 10w40 i tak jezdzilem rok i nic sie nie dzialo

trzeba dalej szukac awarii kopciucha :x

Opublikowano

hejka, IC zlozony, odpalona fura, wczoraj pojezdzilem, i wszystko ok, w czasie jazdy brak kopcenia, ale na postoju widoczne dymienie , na bank jasny dym i cos jakby przechodzil w niebieskawy, ale jeszcze jedno wszystko poskladalem i jade ,a tu prawie zero mocy, turbo slychac, znowu tak jakby waz rozerwany, przyjechalem i znowu rozbiurka wszystkich plastikow, obudowy itd. ogladam i wszystko ok, tak pomyslalem , ze turbo na wykonczeniu, ale zauwazylem jedna, rzecz, byl spadniety waz ten od filtra powietrza , ktory idzie do turbiny , prosto na te lopatki, tam jest tez jakis waz jakby idacy do silnika z powietrzem, ale na 100% nie wiem, silniki to nie jest moja mocna strona, ten waz nie jest na zadnej opasce, tylko nakladany, ogolnie to jest taki przewod od tego filtra z plastiku, i na koncu przy turbo jest montowany na wcisk i strasznie luzno to tam siedzi, ta niby uszczelka wygladala normalnie, ale nie widzialem orginalu i tez do konca nie umiem stwierdzic, moze wiecie o co chodzi to dajcie jakies rady na ten temat, czy to ma byc takie luzne??

jeszcze jedno, jak byl spadniety ten waz, to moglo turbo sie na poczatku nie wkrecac na obroty, tylko dopiero tak przy 2500obr szedl lepiej ale tez nie bylo to co zawsze??

waz zalozylem, ale jeszcze zadnej proby nie bylo. co s,ądzicie o tym wszystkim???

pozdro dla wszystkich

Opublikowano
Musisz tę uszczelkę wymienić, ten gumowy pierścień pomiędzy turbo a wężem. Po wymianie będzie ciasno siedział wąż.
Opublikowano
czyli brak mocy moglo byc spowodowane tym spadnietym wezem, oby tak, przynajmniej nie bedzie grubszej roboty, ma ktos moze namiar , jakis nr tej uszczelki, co jest w srodku weza i co przychodzi na turbo???
Opublikowano
nie wiem czy dobrze szukam na allegro sa niby te uszczelki, ale 70zeta, to chyba jakas lekka przesada :shock: , kawalek gumy i tyle kasy, to ciekawe ile w serwisie BMW to kosztuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.