Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam od jakiegoś czasu wydaje mi się ze auto trochę się zamuliło... Problem najbardziej zauważalny jest na drugim i trzecim biegu bo auto rozpędza się swoim tępem tak do 2100 a później dostaje od razu takiego strzała i ciągnie ładnie przy czym na 2gim biegu za autem pojawia się czarna chmura... Niewiem czy jest to spowodowane uszkodzonym zaworem egr bo kiedyś jak go wymieniłem to sciagałem te gumowe kolanko i kolega gazował do powyżej 2 tyś obrotów i nic się nie działo.. Dodam jeszcze ze dawka na ciepłym jest 3.37,3,56 wiec jest jak najbardziej ok przepływka jest sprawna wszystko podłączane do kompa nie ma żadnych błędów nawet z pół roku temu czyściłem przepływke specjalnym środkiem bo była trochę zabrudzona... Mulenie te na pewno nie powstaje przez zapchany filtr paliwa czy powietrza bo były wymieniane z 3 miesiące temu.. Podpowie ktoś coś ?? Może jest to wina zaworu egr ponieważ kiedyś czytałem ze uszkodzony zaworek może powodować spadki mocy.. Na jesień zeszłego roku były wymieniane węzki podciśnienia, czyszczony egr , intercooler więc nie ma mowy że coś jest zapchane

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Jak sprawdzić ten egr ?? Co można jeszcze posprawdzać lub ewentualnie przeczyścic

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy podłączonym EGR po odpaleniu silnika ma się trochę otworzyć, przy przygazowaniu i podczas jazdy pod obciążeniem powinien się zamknąć.

Ogólnie to spróbuj chociaż na czas testów go odłączyć, jak jest szczelny to powinno wystarczyć zdjęcie i zaślepienie wężyka z podciśnieniem, wtedy nie będzie się otwierał.

Opublikowano
Aha czyli na biegu jałowym powinien być lekko otwarty tak ?? Bo z tego co patrzyłem to on jest cały czas zamknięty czy się gazuje czy nic nie robi... I jeżeli jest on uszkodzony to wystarczy zdjąc wężyk podciśnieniowy wkręcić w niego np. śróbke i się przejechać ?? Bo chyba jak jest on niesprawny może powodować spadki mocy tak ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spadki mocy są gdy zbyt późno się zamyka (mam tak w scenicu) lub gdy nie zamyka się wcale, a wręcz jest zacięty w pozycji lekko uchylonej, wtedy ciśnienie doładowania ucieka przez niego i auto dodatkowo strasznie bączy na czarno.

Jak jest zamknięty, to zaślep sterowanie podciśnieniowe i zobacz co będzie dalej.

Opublikowano
No ok zrobie tak.. Bo mówie wcześniej było tak na 2ójce że szedł płynnie a teraz jest to taki strzał nie idzie nie idzie i nagle strzał i idzie jakby cos go trzymało

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Ale komp by błędu nie wywalał ?? Jeżeli chodzi o turbinke to jest ona w bardzo dobrym stanie suchutka bo wszystko było sprawdzane

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do EGR czy do turbiny to błędy lecą zazwyczaj gdy coś już krytycznie wychodzi poza dopuszczalne normy.

U mnie szwankował kiedyś zawór turbinki, auto rwało jak oszalałe, ale przy wysokich obrotach przeładowywało, i dopiero wtedy błąd wyskakiwał.

Wcześniej błędów nie było, mimo że zauważalnie ciśnienie doładowania było wyższe niż wymagane.

Także sprawdzaj po kolei ;)

Opublikowano
No dobra a powiedz mi jak sprawdzić ten zaworek od sterowania turbina bo on jest za filtem paliwa bodajże

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciężko ten zaworek sprawdzić, można go rozebrać, wyczyścić, poskładać i znowu pojeździć.

Można podmienić z innego auta.

Najlepiej podglądać na inpie parametry doładowania.

Jakby coś, to może być że sztanga od turba się zacina, trzeba po kolei oglądać i sprawdzać.

Opublikowano
No dobra tylko mi się wydaję ze u mnie ten zaworek jest nierozbieralny bo to jest zawór N75 TAK ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie pamiętam dokładnie, ale chyba N75.

Mówisz że nie rozbieralny, ale jak przetniesz tą metalową obejmę to go rozbierzesz w mak ;)

Potem tylko zakładasz tą obejmę i dodatkowo skręcasz zwykłą stalową opaską, i masz jak nowe ;)

Opublikowano
Aaaa to widzisz dzięki za podpowiedz :D Więc temat jest do ogarnięcia :D Iczym go przeczyścić WD 40 ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
i jak dało coś czyszczenie ?? Jakieś zmiany ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie że dało, doładowanie mam teraz takie jak wartość zadana, nie ma braków, nie przeładowuje, ogólnie nie ma tego laga przy ruszaniu, że przymuli, podciągnie na obrotach i dopiero dostaje kopa.
Opublikowano
Aaaa to jutro wracam z roboty i rozbieram :D Robota nie jest trudna na pewno się to ogarnie :D A egr masz zaślepiony czy tak jak fabryka dała wszystko tak jak ma być :D

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

EGR odłączony, szkoda mi brudzić kolektora :wink:

Prawie 4 lata tak śmigam i wszystko działa cacy :mrgreen:

Opublikowano
odłączony w sensie że tylko węzyk podciśnienia masz odłączony czy też zaślepiony blaszka albo 2 złotówką :D Bo dziś po robocie się zabieram za to i żebym dokładnie wiedział co robić:D

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój zawór jest sprawny, także bez podciśnienia jest zamknięty, i u mnie tylko wężyk wystarczyło zdjąć ;)
Opublikowano
czyli rozumiem że mam zdjąć z niego tylko węzyk podciśnieniowy i tyle tak ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
No i zaworek zdemontowałem wpsikałem w niego pare razy WD40 potem benzynki ekstrakcyjnej i wymyłem wysuszyłem ... Potem zdemontowałem zawór egr wymyłem do kolektora dostałem się bez sciągania poczyściłem lecz to rozwiąże problem na trochę przyczyną jest zapewne tzw odma w postaci siatki która jest pod osłoną klawiatury.. W następnym tyg zamawiam uszczelki pod kolektor uszczelke pod dekiel wciągam wszystko siatke wymyje kolektor tak samo i będzie ok :D Ale co powiem to z tego zaworka podciśnieniowego co steruje turbinka brudu trochę leciało :D Jutro w drodzę okaże się czy jest poprawa :D

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.