Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

na wstepie dodam że wałkowałem różne fora i tematy dotyczące problemu z tematu natomiast nigdzie nie znalazłem takich objawów jak u mnie.

Do rzeczy, od jakiegoś czasu zapala się kontrolka EML wraz z kontrolkami ASC i Check'iem, dzieje się to w różnych odstepach czasowych, co tydzień, co dwa dni, co kilka godzin i niezaleznie od obciazenia silnika, na wolnych obrotach przy jezdzie 90 km/h czy ostrym bucie, co dziwniejsze wszystko może byc ok przez tydzień, pojade gdzieś, zgaszę samochod na powiedzmy godzine po czym wracam, przekręcam kluczyk w pozycję zapłonu i wywala od razu błąd wraz z wymienionymi kontrolkami.

Dodam że przepustnica była już czyszczona i nic nie pomogło, czy może to mieć związek z jakaś elektryką silnika? Gdzie szukać przyczyny bo trochę jestem skołowany, rozumiem że może byc cos nie tak przy zapalonym silniku ale dziwne dla mnie jest to ze silnika nie zapalę i wywala błąd.

Powiem jeszcze ze był podpinany pod kompa po wywaleniu błędu, niestety nie jestem w stanie podac kodów ale wiem że przed czyszczeniem przepustnicy błędy były 4 dotyczace przepustnicy, tydzien po czyszczeniu i wywaleniu kontrolek tez było 4 dotyczace przepustnicy, przepływomierza i bład lini can ABS.

Samochód jezdzi normalnie, nie jest zamulony, natomiast wiem jeszcze ze niektorzy mieli taki problem i odma była do wymiany, zrobiłem test w postaci odkrecenia korka oleju na zapalonym silniku i nie ma żadnej wiekszej widocznej zmiany pracy silnika po tym zabiegu, korek zasysa do srodka nie wypycha na zewnatrz.

 

Ewentualnie czy ktoś mógłby poradzic jakiegoś fachowca który dał by sobie rade z tematem w jakiejś optymalnej odległosci od Oświecimia?

 

Z góry dziekuję za każdą pomoc.

 

Pozdrawiam Seba.

Opublikowano
EML to znaczy elektroniczna regulacja mocy silnika czyli cos z przepustnica albo wtryskami moze ci gdzies czujnik nie laczy albo kable sie poprzecieraly,a jak tam z sonda?
Opublikowano
a wiesz dlaczego ASC ci tez swieci razem z EML?bo masz problem z przepustnica albo z czujnikiem od tych spraw z powietrzem.
Opublikowano
Bardziej bym sie przyjrzał temu bledowi CAN z ABS ostatnio mielismy identyczny przypadek i identyczne objawy - powodem byla zasniedziala wtyczka łącząca sterownik ABS z ECU silnika.
Opublikowano
I skłaniał bym się do poprzednika bo jak na mój rozum to problem jest z jakimś czujnikiem ponieważ samochód przy przęłączeniu na zapłon komunikuje sie ze wszystkimi czujnikami i jesli z któryms bedzie cos nie tak to błąd murowany. Sprawdzę te wtyczki ewentualnie czujniki abs'u.
Opublikowano
Bardziej bym sie przyjrzał temu bledowi CAN z ABS ostatnio mielismy identyczny przypadek i identyczne objawy - powodem byla zasniedziala wtyczka łącząca sterownik ABS z ECU silnika.

też bym zaczoł od styków bo z opisu wynika że zapala ci sie raz tak raz nie w różnych odst€pach czasowych

Opublikowano
Moze i tak byc bo asc tez jest z abs powiazany i dlatego wszystkie razem swieca kontrolki,a jesli spadku mocy nie ma to cos nie laczy.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

W roli ścisłości, problem został rozwiązany, przeczyściłem wtyczkę od ECU jak również wtyczki od czujników ABS'u w kołach, i jak na razie kilka tygodni bez błędów.

 

Pozdrawiam.

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.