Skocz do zawartości

Bmw e39 520i 98r. stukanie w kole przednim


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Od pewnego czasu usłyszałem metaliczne stukanie w lewym przednim kole przy skręcaniu dzieje się to nawet na postoju.

co to może być?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co to może być?

Wszystko.

Końcówka drążka, drążek, wahacze (konkretniej sworznie), łożysko a nawet maglownica.

Najprościej podejść do tematu we dwóch, jeden szarpie kołem (ręce na godzinie 9-3, i 12-6) a drugi łapie za sworznie i "wymacuje" czy jest luz czy go nie ma.

Ja polecam naciąganie wahaczy breszką (wskazany kanał lub podnośnik), najłatwiej znaleźć luz, ale trzeba wiedzieć jak to robić, żeby przy okazji nic nie uszkodzić.

Na szarpakach często nie wychodzi nic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może też łożysko na górnym mocowaniu amortyzatora - kolumny.

Najlepiej sprawdzić, w dwóch, czy u mechanika, tak na sucho to można teoretyzować. Mi ostatnio za dobrą diagnozę zawieszenia w warsztacie wzięli 20pln, razem z dokręceniem wahacza, co całkowicie rozwiązało problem.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

podepnę się pod temat,stukało mi w prawym przednim kole wiec wymieniłem dwa wahacze po wymianie nadal stuka ale już słabiej i dodatkowo zauważyłem

że mam luz w kole jak łapie za górę koła i ciągnę do siebie to jest wyczuwalny luz jak podniosę auto

na lewarku i ruszam kołem to luzu już nie ma co to może być?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak szarpiesz kołem na godzinie 12-6 to wychodzi na łożysko koła, 3-9 to zostaje drążek kierowniczy lub jego końcówka, lub luz na maglownicy.
Opublikowano
Tylko najdziwniejsze jest to że jak podniose koło do góry to ruszając kołem nie ma zadnych luzów a jak opuszcze i złapie kolo na 12 i szarpie do siebie to czuje luz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedno koło w górze = napięty stabilizator i dużo luzów ginie.

Podnieś oba koła i wtedy zobacz.

Opublikowano
Musisz na podnośniku podnieść i w 2os sprawdzać. Na lekarku to sobie można. U mnie w mieście w bdb warsztacie place 30zl biorą auto i przeswietlaja zawieszenie niecałą godzinę i wszystko mówią co do wymiany. Szukaj warsztatu z posnosnikiem ale takim ze koła wiszą w powietrzu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale czy stabilizator będzie miał coś wspólnego z luzem na kole?

Nie, ale stabilizator będzie ciągnął uniesione koło ku dołowi, co za tym idzie, pewne elementy zawieszenia będą się napinać, co znowu spowoduje że część "luzów" będzie skutecznie kamuflowana.

Opublikowano
już wiem co go boli byłem na diagnostyce i mam wywalony w kosmos amorek 11% i cały ten tłok co jest w amorku lata na wszystkie strony i są wycieki oleju z amorka i stąd ten luz w kole musiał dobrego chyba strzała dostać i zaś wydatek :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to gruba impreza, oczywiście amorki kupujesz dwa, i jak znam życie to pewnie poduszki amorków też będą słabe.
Opublikowano
jakie najlepiej kupić gazowe, olejowo-gazowe czy olejowe bo nie wiem które lepsze do bumy na ten jej ciężar, i oczywiście że dwa wymienię
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej wg mnie kupić sachsa, oni robili amorki na pierwszy montaż i są warte tej kasy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.