Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

autko e90 318i 143km automat. Na codzień jeżdżę na trybie zwykłym automatu (nie sport). Wszystko super, ale zaobserwowałem dziwne zjawisko: jadąc na zwykłym trybie osiągam np. 80km/h i wtedy wciskam pedał do oporu, po czym auto nie nabija liniowo obrotów, ale jakby przez sekundę zastanawia się co zrobić (obroty stoją na liczniku w poprzednim stanie i po ok. pół sekundy następuje nieliniowy przyrost i auto dostaje kopa: czyli np. jadę 80km/h przy 3000 obr/min->gaz->dalej 3000 obr/min i po pół sekundy przyrost mocy auta i gwałtowny przyrost obrotów np. na 4000 obr/min).

 

Dajcie mi proszę znać czy to charakterystyka tego modelu, czy coś jest nie tak? Komputer nie wyświetla błędów...

Opublikowano

Pewnie ten przyrost dopiero występuje po przełączenie na niższy bieg.

Raczej nie szukał bym w tym żadnej usterki.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
normalne to co opisujesz, to automat zbija w tym czasie bieg na niższy i dopiero czujesz więcej mocy gdy silnik złapie obroty.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zwłaszcza dzisiaj lub w ostatnich dniach gdy temp. dochodzi do 30st. lub lepiej ( mniej tlenu w komorze spalania ) i tylko 143km, a w tych warunkach - w wyniku mniejszego napełnienia komory spalania ( powietrze ciepłe ma większą objętość ), niestety mniej koników . Do tego włączona kima.

To nic dziwnego. Sprawdź jak się trochę się ochłodzi i bez klimy, różnicę na pewno odczujesz.

Opublikowano

Sprawdż korekcje wtrysków i turbinę .

Typowe zachowanie dla tych usterek .

To ,że masz automat nie świadczy ,że auto tak reaguje .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Sprawdż korekcje wtrysków i turbinę .

 

Chyba raczej w 318i turbiny nie ma... :mrgreen:

Opublikowano
Wydaję mi się, że to normalne w trybie D, na DS obroty są wyższe, więc nie czujesz bo kręci silnik jakieś 1000-1500 wyżej niż w D. Wir w baku ale za to przyjemność z jazdy większa :D
Opublikowano
No właśnie, pytanie czy to usterka czy ten typ tak ma.

 

To zależy czy rzeczywiście wynika to z redukcji biegu przez skrzynie (bo wtedy to normalne zachowanie skrzyni) czy występuje to na tym samym biegu.

Ja mam czasem takie odczucie, że jak przyspieszam, to silnik ma jakby nieliniowy przyrost mocy i właśnie w okolicach 3000-3500 obrotów łapię zamułkę na chwilę i po przekroczeniu tej granicy znowu ciągnie ładnie. I to akurat nie ma nic wspólnego z biegami, sytuacja ma miejsce niezależnie od biegu i bez zmiany biegu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Liniowy przyrost mocy to ma silnik elektryczny, a nie spalinowy. Od samego dołu 100% momentu.
Opublikowano
Chyba, że ma się okazję zasiąść za kółkiem czegoś co ma 100 koni więcej niż nasze auto, wtedy odczucie jest podobne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witajcie,

autko e90 318i 143km automat. Na codzień jeżdżę na trybie zwykłym automatu (nie sport). Wszystko super, ale zaobserwowałem dziwne zjawisko: jadąc na zwykłym trybie osiągam np. 80km/h i wtedy wciskam pedał do oporu, po czym auto nie nabija liniowo obrotów, ale jakby przez sekundę zastanawia się co zrobić (obroty stoją na liczniku w poprzednim stanie i po ok. pół sekundy następuje nieliniowy przyrost i auto dostaje kopa: czyli np. jadę 80km/h przy 3000 obr/min->gaz->dalej 3000 obr/min i po pół sekundy przyrost mocy auta i gwałtowny przyrost obrotów np. na 4000 obr/min).

 

Dajcie mi proszę znać czy to charakterystyka tego modelu, czy coś jest nie tak? Komputer nie wyświetla błędów...

 

Wg mnie sytuacja jak najbardziej normalna.

1. 143 KM nie daje nadwyżki mocy i w tej wersji wyraźniej czuć charakterystykę mocy silnika w stosunku do obrotów. Żeby energicznie bujnąć prawie 1600 kg trzeba sporo energii.

2. Skrzynia biegów ma niewielką inteligencję i potrzebuje chwilę by "ogarnąć" Twoje zamiary, czyli zredukować bieg o 1 lub nawet o 2 biegi.

3. Przy normalnej jeździe skrzynia zaprogramowana jest na oszczędzanie paliwa, czyli jazdę na najmniejszych obrotach silnika, wtedy moment obrotowy jest stosunkowo mały.

4. Warto sprawdzić w trybie sportowym, czy jest lepiej. W tej opcji skrzynia trochę inaczej zmienia biegi - ale jak już pisano nie ma opcji oszczędzania paliwa.

Opublikowano

W moim aucie jest 258 koni i w trybie D zachowuje sie podobnie.

Jak jade 80 km/h i nagle wcisne pedal gazu do podlogi to mija chwila (nie dluga ale wyczuwalna) auto redukuje i potem gwaltownie przyspiesza.

W trybie DS zjawisko to nie wystepuje natomiast do normalanej jazdy tryb ten wedlug mnie jest za nerwowy , za glosny, zbyt paliwozerny.

Wedlug mnie zjawisko normalne niezaleznie od mocy.

Oczywiscie tak jak pisali koledzy w upalne dni + klima zjawisko sie nasila.

Najlepiej widac to gdy inne auto cie wyprzedza a ty chcesz dodac gazu.

Auto jeszcze przez sekunde ci odchodzidopiero potem zaczynasz nadganiac.

 

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niezła praktyka - przyspieszać gdy ktoś cię wyprzedza - gratuluję kultury jazdy :nienie: :nienie: :nienie:
Opublikowano
Ten temat chyba ogólnie nie ma sensu bo czy w manualnej skrzyni gdy chcemy więcej mocy to nie redukujemy biegu ? Przynajmniej takie mam wspomnienia z mojego poprzedniego auta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten temat chyba ogólnie nie ma sensu bo czy w manualnej skrzyni gdy chcemy więcej mocy to nie redukujemy biegu ? Przynajmniej takie mam wspomnienia z mojego poprzedniego auta.

 

Dokładnie - właśnie wtedy redukujemy, żeby zwiększyć obroty i wejść w zakres max. mocy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.