Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam mały problem ze swoją bunią a mianowicie nie chodzi mi drugi bieg w wentylatorze chłodnicy. Dzisiaj byłem u mechaniki i zdiagnozował mi odrazu sterownik/moduł wentylatora. W kablach z kabiny jest normalnie napięci i wentyl zadziałał na drugim biegu po podłączeniu go na krótko (kable bezpośrednio z akumulatora kabel plus i minus). Mechanik jednak powiedział, że wentyl nie powinien się kręcić ponieważ nie był podłączony trzeci kabel od sterowania, którego potrzebuję sterownik i dlatego jest on uszkodzony bo tak jak by go nie było po prostu, podobno minus techniczny tych bemek - to się bardzo często psuję.

Mam prośbę, czy jest ktoś kto posiada taki sterownik bądź potrafi go naprawić. Wiem, że można kupić całość wentyl + sterownik ale nie lubię robić czegoś bez sensu skoro sam wentyl działa i bez sensu ponosić dodatkowe koszty.

Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Opublikowano
Wentylatora elektrycznego nie zepnie się na krotko, bo jest on sterowany sygnałem cyfrowym. Potwierdza to, że sterownik jest padnięty.
Opublikowano
Też jestem ciekaw czy jest magik co naprawia te moduły. U mnie jest przynajmniej trzeci wentylator bo jak kupiłem to już był zamiennik który mi padł...
Opublikowano
Jedyne i szybkie rozwiązanie jakie wyszukałem, było kupno używanego wentylatora z modułem od benzyny za 100 zł od którego moduł będzie pasował do mojego diesla. Napiszę później jak to wyszło po zamontowaniu, ale podobno tylko wentylator się różni a moduł jest taki sam w benzynie i dieslu. Wentylator mam dobry także jak wszystko pójdzie po mojej myśli za 100 zł będę miał po problemie. Szczegóły napiszę jak już wszystko będzie gotowe. Ma ktoś może zdjęcia i co robić krok po kroku żeby wyjąć wentylator bez niepotrzebnych kłopotów - podobno dla wprawionych operacja trwa około 20 minut :)
Opublikowano
Jedyne i szybkie rozwiązanie jakie wyszukałem, było kupno używanego wentylatora z modułem od benzyny za 100 zł od którego moduł będzie pasował do mojego diesla. Napiszę później jak to wyszło po zamontowaniu, ale podobno tylko wentylator się różni a moduł jest taki sam w benzynie i dieslu. Wentylator mam dobry także jak wszystko pójdzie po mojej myśli za 100 zł będę miał po problemie. Szczegóły napiszę jak już wszystko będzie gotowe. Ma ktoś może zdjęcia i co robić krok po kroku żeby wyjąć wentylator bez niepotrzebnych kłopotów - podobno dla wprawionych operacja trwa około 20 minut :)

 

Orientuje się ktoś czy moduł wentylatora od benzyny 4 cyl jest taki sam jak w 6 cylindrach? :idea:

 

 

Wyjęcie wentylatora w 6 cylindrówce to dość czasochłonna robota, albo odkręcasz wiatrak z wisko albo rozbierasz cały przód. Ja rozbierałem przód do gołych podłużnic...

Opublikowano
Ma ktoś może zdjęcia i co i jak robić krok po kroku żeby wyjąć wentylator chłodnicy bez niepotrzebnych kłopotów ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.