Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Już za pozno. Oby moja stara nie dowiedziała się, że bmw 3 e46 z 2004 to szmelc i padaczka jak twierdzicie. Podstawowe wpisywanie hasła ''bmw 3 e46 opinie'' na wyszukiwarce pokazuje same dobre, a nawet bardzo dobre opinie, więc nie wiem kto je wypisuje. Chyba tylko baby albo bajkopisarze.

Branie oleju czy wycieki to mnie martwi. Napinacz łańcucha o którym wspominacie to koszt 130 zl, więc nie jest aż tak źle. Cykanie? Niesie ono za sobą jakieś kolejne negatywne efekty poza efektami dzwiekowymi?

Powiem szczerze, że jestem zmartwiony, bo już raz wpakowałem kupe kasy w zachwalaną skode octavię, która okazała się nieprzewidywalnym złomem :duh: Teraz zainwestowałem kupę kasy w lpg do bmw.

 

Nikt nie powiedział, ze e46 to szmelc. BMW e46 ma lepsze i gorsze wersje silnikowe. Motor N42/N46 to cos takiego pośrodku ;) To jest bardzo skomplikowany silnik, ktory malo pali i jest calkiem elastyczny. Ma jednak swoje wady wynikające z tego skomplikowania, ktore z wiekiem i przebiegiem daja o sobie znac. I tak jest to jednak lepszy wybor niz jakikolwiek wiekowy diesel! Jesli oczekiwalez, ze 10 letnie auto bedzie igła, nowka niesmigana to sie grubo pomyliłeś. Jakie to by nie bylo auto to w takim wieku bedzie zmagało sie juz z jakimiś problemami, czasami większymi czasami mniejszymi. Takie sa fakty.

 

Co do brania oleju, to wg instrukcji N42 moze wziac do 0,7 l/ 1000 km. Przy normalnym użytkowaniu miejskim lub przepisowej jeździe po polskich drogach szybkiego ruchu taka wartosci nie pojawia sie. Jedynie przy bardzo szybkiej jeździe na autostradzie w DE przez dlugi czas takie ubytki moga byc zauważane.

 

Jesli sa wycieki to trzeba wymienic uszczelki. Najcześciej cieknie z pod pokrywy zaworow, podstawy filtra, oringow i na polaczeniu silnika ze skrzynia. Miska olejowa tez lubi sie pocić. Cena tych wszystkich uszczelek to okolo 500 zł w przypadku dobrej jakości zamienników. Do tego doliczyć nalezy robociznę. Nie sa to jakies straszne pieniadze. Chociaz w przypadku przesiadki z fiata lub leciwego golfa moga to byc juz poważniejsze koszta.

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Koszty uszczelek na poziomie 500 zl plus ewentualnie drugie tyle na dobrą robociznę wogole by nie zmartwilo mnie kolego. Jestem swiezy na forum ale z tego co pamietam wiele osob napisalo, ze speców od bmw zwlaszcza z valvetronickiem jest mało, a jeśli już są to nie są fachowcami. Zainwestować 1000 zł w naprawę która niesie za sobą dużą poprawę jest ok, ale wyrzucenie tysiaka i powrót problemów po niedługim czasie już nie jest fajne. Póki co nie będę sie martwił na zapas bo osiwieję. Byłem tez posiadaczem skody z 1998. W porównaniu do golfa z 1989 okazała się prawdziwym złomem. Zainwestowałem w nią w niecałe 3,5 roku ponad 3500 zl a i tak jadąc w dłuższą trasę miałem pełne portki i zestaw wszystkich narzędzi, bo była nieprzewidywalna. Mam nadzieję że e46 nie odstawia takich cyrków.
Opublikowano
A co z moim pytaniem odnośnie płukanki? Jak ktoś wcześniej wspomniał, zapewne 5w30 wypłukał cały nagar z silnika i narobił syfu, dlatego silnik chodzi głośno i rzęzi, takie mam przeczucie. Ile taki generalny remont kosztuje i czy w ogóle opłaca go się robić? Może po prostu płukankę wlać i mieć nadzieję, że nic wielkiego się nie stanie, tylko pomoże..?
Opublikowano
kolego jak wlejesz płukankę do silnika to po 15 min musisz ten olej zlać . jak lałeś olej z dobrej półki o specyfikacjach api sm lub sn to nie musisz robic płukanki bo ten olej również czysci i nie zostawia osadów a jak lałeś tani schit to zrob płukankę z liqui moly i wlej mu motula lub liqui moly longlife3 jest to specjalny olej do bmw. jeśli teraz masz wlany 10w40 to znaczy ze uszczelniacze zaworowe masz do wymiany to jest najwiekszy minus tego silnika bo przy około 120tys trzeba je wymienic bo sie robia twarde i nie trzymaja oleju .
Opublikowano
Ja jednak nie zdecyduje sie na płukanke i zamianke 10w na 5w, bo przy moich możliwościach mechanicznych samochód bede mógł tylko złomować. Piszecie natomiast, że olej smaruje w e46 łańcuch rozrządu, hydrauliczne popychacze itp. i jeśli leje się olej 10w... to pojawią się bankowe problemy. Jak więc wygląda konstrukcja silnika bmw m3 skoro fabrycznie leje się do niego 10w60 i fura śmiga aż miło? Olej nie smaruje w nim łańcucha?
Opublikowano
kolego jak wlejesz płukankę do silnika to po 15 min musisz ten olej zlać . jak lałeś olej z dobrej półki o specyfikacjach api sm lub sn to nie musisz robic płukanki bo ten olej również czysci i nie zostawia osadów a jak lałeś tani schit to zrob płukankę z liqui moly i wlej mu motula lub liqui moly longlife3 jest to specjalny olej do bmw. jeśli teraz masz wlany 10w40 to znaczy ze uszczelniacze zaworowe masz do wymiany to jest najwiekszy minus tego silnika bo przy około 120tys trzeba je wymienic bo sie robia twarde i nie trzymaja oleju .
Kolego, pisałem przecież jaki mam olej w tej chwili wlany. 5w30 Motul 8100 X-clean. Dlatego nie wiem co zrobić, by doprowadzić ten silnik do stanu przed wlaniem rzadszego oleju. Te rzężenie jest nie do zniesienia, przez to muszę na pół sprzęgle ruszać, żeby nie rzęził ten silnik, co zapewne doprowadzi do tego, że sprzęgło będzie do wymiany.
Opublikowano
Jak więc wygląda konstrukcja silnika bmw m3 skoro fabrycznie leje się do niego 10w60 i fura śmiga aż miło? Olej nie smaruje w nim łańcucha?

M3 jest samochodem sportowym który teoretycznie ma służyć do torowej jazdy. Olej o innej lepkości po prostu zrywał by ten film i było by gorsze smarowanie. Tam auto pracuje w wyższych temperaturach

Opublikowano
Ta dyskusja do niczego nie prowadzi. Kolega dangersexy wie najlepiej jaki olej jest dobry dla auta, ktore ma od dwoch tygodni i bedzie sie tego trzymal. Ma doswiadczenie z maluchem, leciwym golfem i octavia. Wie lepiej niz producent auta i zadna rozsadna argumentacja kolegow z forum go nie przekona.
Opublikowano
kolego jak wlejesz płukankę do silnika to po 15 min musisz ten olej zlać . jak lałeś olej z dobrej półki o specyfikacjach api sm lub sn to nie musisz robic płukanki bo ten olej również czysci i nie zostawia osadów a jak lałeś tani schit to zrob płukankę z liqui moly i wlej mu motula lub liqui moly longlife3 jest to specjalny olej do bmw. jeśli teraz masz wlany 10w40 to znaczy ze uszczelniacze zaworowe masz do wymiany to jest najwiekszy minus tego silnika bo przy około 120tys trzeba je wymienic bo sie robia twarde i nie trzymaja oleju .
Kolego, pisałem przecież jaki mam olej w tej chwili wlany. 5w30 Motul 8100 X-clean. Dlatego nie wiem co zrobić, by doprowadzić ten silnik do stanu przed wlaniem rzadszego oleju. Te rzężenie jest nie do zniesienia, przez to muszę na pół sprzęgle ruszać, żeby nie rzęził ten silnik, co zapewne doprowadzi do tego, że sprzęgło będzie do wymiany.

 

Podejrzewam, ze Twoj silnik mial juz jakis problem wczesniej. W celu zamaskowania sprawy został zalany gestym olejem mineralnym. Nikt przy zdrowych zmyslach takiego oleju nie leje do tego auta. Przyczyn rzezenia moze byc wiele i tutaj na forum mozemy jedynie wrozyc z fusow. Trzeba podjechac do kogos kto zna sie na rzeczy i sprawdzic co jest przyczyna tych niepokojacych dzwiekow.

 

Kolejna kwestia, gdzie kupiles ten Motul? Motul jest czesto podrabiana firm i na allegro latwo o wpadke z olejem.

Opublikowano

nikt przy zdrowych zmysłach.. Czytałeś że ten gość wyżej zaleca po przekroczeniu 150tys dać bardziej gęsty olej. I niestety jeszcze jest wiele takich ludzi.

Mi nie raz radzono żebym dał 15w bo przy tym przebiegu jak będe lać 5w40 to stracę kompresję :mrgreen:

Opublikowano
jak lales motula 5w30 to zrob płukankę zalej mu liqui moly 5w40 tylko nie kupuj z allegro. jak nie ustanie te zrzedzenie to czeka cie mały remoncik bo to mogą być różne przyczyny . wymieniałes napinacz?
Opublikowano
jak lales motula 5w30 to zrob płukankę zalej mu liqui moly 5w40 tylko nie kupuj z allegro. jak nie ustanie te zrzedzenie to czeka cie mały remoncik bo to mogą być różne przyczyny . wymieniałes napinacz?
Tak, wymieniałem napinacz. Mam nadzieję, że obejdzie się bez remontu, bo zależy mi tylko, by doprowadzić ten silnik do stanu użytkowości jak najmniejszymi kosztami, by móc sprzedać samochód za rozsądne pieniądze. Bo jak trafie na znawców, to będą żądali o połowę niższej ceny, bo silnik jest w rozsypce.
Opublikowano
masz sedama czy coupe ? odkrec pokrywe zaworów odpal i zobacz skad jest te zrzedzenie , troche ci napryska olej na boki wiec połóż stare koce. mysle ze warto ten silnik zrobic i jezdzic nim dalej nie ma takiej tragedi jeszcze.
Opublikowano
masz sedama czy coupe ? odkrec pokrywe zaworów odpal i zobacz skad jest te zrzedzenie , troche ci napryska olej na boki wiec połóż stare koce. mysle ze warto ten silnik zrobic i jezdzic nim dalej nie ma takiej tragedi jeszcze.
Musiałbym zrobić to z drugą osobą, bo rzężenie wydobywa się przy ruszaniu, sam tego nie sprawdzę, a na chwilę obecną nie mam z kim tego sprawdzić. Może wybiorę się do tego serwisu: http://www.adamserwisbmw.pl/?p=p_11 ktoś ich zna?

 

Posiadam Coupe, 2004r.

Opublikowano

ja mam ten sam model i ten sam silnik i sobie chwalę chociaż tez miałem kilka problemów z nim . zapytaj sie tutaj o ten serwis

viewtopic.php?f=10&t=5729&start=585

zrobisz go i wiesz czym bedziesz jezdził to i tak lepiej niż disel . mysle ze za robote z czesciami zapłacisz max 1000zł ale pierw zrob ta płukanke i zmien olej byle nie kupuj na allegro

Opublikowano
ja mam ten sam model i ten sam silnik i sobie chwalę chociaż tez miałem kilka problemów z nim . zapytaj sie tutaj o ten serwis

viewtopic.php?f=10&t=5729&start=585

zrobisz go i wiesz czym bedziesz jezdził to i tak lepiej niż disel . mysle ze za robote z czesciami zapłacisz max 1000zł ale pierw zrob ta płukanke i zmien olej byle nie kupuj na allegro

A wlanie takiego samego oleju jaki był przy kupnie? Pójdę takim samym tokiem myślenia co poprzedni właściciel - chciał zakryć niedoskonałości, to ja zrobie tak samo. Wleje mu 10w40, tylko ciekawe czy to pomoże?
Opublikowano (edytowane)

Czy bolacy zab wyleczy sie od brania lekow przeciwbolowych? Czy jak w domu sprzatasz to zamiatasz kurz pod dywan?

 

Efekt bedzie nastepujacy:

1. Wlanie oleju mineralnego w pierwszej fazie moze uciszyc objawy rzezenia.

2. Po pewnym okresie jazdy na takim oleju doprowadzisz do kolejnych uszkodzen w silniku. Zacznie padac vanos i valvetronic, odezwa sie szklanki. Powodzenia.

 

A pozniej narzekania, ze BMW to szmelc, psuje sie i drogie naprawy. Najpierw trzeba zaczac od przestrzegania podstawowej kultury technicznej.

Edytowane przez cadex
Opublikowano

i kolejny właściciel będzie miał ten sam problem.

Sam nie wiem co bym zrobił bo na ślepo pakować tysiące zł nie wiedząc czy to pomoże też by mi się nie uśmiechało.

Opublikowano
i kolejny właściciel będzie miał ten sam problem.

Sam nie wiem co bym zrobił bo na ślepo pakować tysiące zł nie wiedząc czy to pomoże też by mi się nie uśmiechało.

 

Nie mowmy od razu o tysiacach :) Usterke nalezy zdiagnozowac dokladnie, a nie wymieniac na chybil trafil pol silnika. Nie ma po co zakladac najgorszych wariantow na dzien dobry.

 

W moim aucie tez myslalem, ze jest problem z rozrzadem - z komory silnika dochodzilo rzezenie i chrobotanie. Samemu jest bardzo trudno okreslic skad te dzwieki dochodza. Problemem okazalo sie sprzegielko alternatora!

Opublikowano
Jak więc wygląda konstrukcja silnika bmw m3 skoro fabrycznie leje się do niego 10w60 i fura śmiga aż miło? Olej nie smaruje w nim łańcucha?

M3 jest samochodem sportowym który teoretycznie ma służyć do torowej jazdy. Olej o innej lepkości po prostu zrywał by ten film i było by gorsze smarowanie. Tam auto pracuje w wyższych temperaturach

No fakt silnik m3 pracuje w wyższych temperaturach dlatego dobrany jest olej o symbolu ''...w60'' odpowaidający za lepkosc w wysokich temperaturach, zwlaszcza latem. Nie wytłumaczyles jednak dlaczego silnik nie ulega uszkodzeniu mimo zastosowania lepkosci zimowej tj. ''10w...'' Jesli 10w.. nie niszczy silnika bmw m3 to dlaczego miałby to zrobić w silniku e46? Nie przekonales mnie.

Opublikowano
Jak więc wygląda konstrukcja silnika bmw m3 skoro fabrycznie leje się do niego 10w60 i fura śmiga aż miło? Olej nie smaruje w nim łańcucha?

M3 jest samochodem sportowym który teoretycznie ma służyć do torowej jazdy. Olej o innej lepkości po prostu zrywał by ten film i było by gorsze smarowanie. Tam auto pracuje w wyższych temperaturach

No fakt silnik m3 pracuje w wyższych temperaturach dlatego dobrany jest olej o symbolu ''...w60'' odpowaidający za lepkosc w wysokich temperaturach, zwlaszcza latem. Nie wytłumaczyles jednak dlaczego silnik nie ulega uszkodzeniu mimo zastosowania lepkosci zimowej tj. ''10w...'' Jesli 10w.. nie niszczy silnika bmw m3 to dlaczego miałby to zrobić w silniku e46? Nie przekonales mnie.

 

Miedzy innymi dlatego, ze silniki do modeli M maja niewiele wspolnego z tymi do "seryjnych" BMW - luzniejsze spasowanie, inna obrobka i wykonczenie elementow, wyzszy zakres obrotow, brak valvetronica (dopiero w najnowszym M5 go zastosowano) itd. itp. Nie sadze aby ktokolwiek mial czas i checi Cie przekonywac. Wystarczajaco jasno zostalo juz napisane, ze do Twojego silnika olej 10wX jest niewlasciwy. Bylo juz mnostwo watkow o oleju, oraz o kryteriach doboru - jesli jestes zainteresowany to poszukaj na forum i w google.

Opublikowano
[Nie wytłumaczyles jednak dlaczego silnik nie ulega uszkodzeniu mimo zastosowania lepkosci zimowej tj. ''10w...'' Jesli 10w.. nie niszczy silnika bmw m3 to dlaczego miałby to zrobić w silniku e46? Nie przekonales mnie.

Już kolega wyżej wytłumaczył. Ty mi tez nie odpowiedziałeś na pytania jakie CI zadałem odnośnie oleju do mojego auta. I dalej nie odpowiedziałeś..

Opublikowano

Byłem dziś sprawdzić samochód pod inpę na zimnym. Wkradł się jeden błąd, tylko cholera go przypadkiem skasowałem. Początek był związany z 'camshaft', czyli coś z wałkiem rozrządu. Poniżej wrzucam wykres, który mnie zmartwił, bo jest na czerwonym polu.

 

http://oi59.tinypic.com/j76u5i.jpg

 

viewtopic.php?f=48&t=172977 kolega ma ten sam wykres, jednak ktoś napisał, że to nic wielkiego.

 

Generalnie po odpaleniu auta trzęsie budą przez pierwszą minutę, później auto się uspokaja.

Opublikowano

cadex piszesz ' Miedzy innymi dlatego, ze silniki do modeli M maja niewiele wspolnego z tymi do "seryjnych" BMW - luzniejsze spasowanie, inna obrobka i wykonczenie elementow, wyzszy zakres obrotow, brak valvetronica (dopiero w najnowszym M5 go zastosowano) itd. itp. Nie sadze aby ktokolwiek mial czas i checi Cie przekonywac. Wystarczajaco jasno zostalo juz napisane, ze do Twojego silnika olej 10wX jest niewlasciwy. Bylo juz mnostwo watkow o oleju, oraz o kryteriach doboru - jesli jestes zainteresowany to poszukaj na forum i w google''

 

No ok wytlumaczyles mi w koncu. Problem w tym ze w m3 z 2011 nadal leje sie standardowo 10w60, ale nowej generacji tj OEM Castrol TWS. Olej ten nie nieszczy ani vanosa ani valvetronica, cokolwiek tam ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.