Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dodam Ci, że byłem dziś w ASO i 2 doradców powiedziało mi jasno, że wymienić to mogą mi wymienić jeśli się upieram... ale Importer

w razie jakichkolwiek kłopotów zakwestionuje pokrycie tej naprawy z gwarancji ( nawet jeśli zrobię to w ASO ), bo oni się słuchają nie producenta skrzyni tylko producenta auta.

Opublikowano
Panowie jeszcze jedno pytanie, dlaczego niektóre maja lopatki przy kierownicy a niektóre nie, co najlepsze to nie wersje sport. Czy to te same skrzynie czy tylko extra bajer??
  • Moderatorzy
Opublikowano
Kiedy w eco-pro odpuszczasz pedal gazu skrzynia zrzuca na luz i auto toczy sie prawie nie zużywając paliwa.
Opublikowano
Wybieg działa w trybie eco, a to totalne nieporozumienie. Przez rok włączyłem to badziewie dwa razy, pierwszy raz z ciekawości, drugi raz aby przekonać się, że mam rację. Auto w tym trybie nie jedzie, silnik i skrzynia się dusi. Dalsze rozważania o wybieg i tryby oszczędne bez sensu.
Larsen
Opublikowano

Czy ja wiem czy az taki powod by narzekac na EcoPro?

Jak robie dluzsza trase to ciesze sie ze wiecej km robie na baku, a jak zapniesz podloge to motor normalnie kreci wiec nie jest to jakas tragedia.

Ten wyswietlacz ktory pokazuje ile km na eco zaoszczedzilem cieszy. Dzieciaki zawsze sie budza przy pierwszym tankowaniu w dluzszej trasiem, wiec odrazu jest pelen cyrk i nagle kazdy cos chce :8)

Opublikowano

Eco-Pro sprawdza sie na dobrych drogach, np. na ekspresowce auto rozpedza sie do 100 km/h i przy niewielkim spadku mozna przejechac spory odcinek bez zalaczania silnika. Na autostradzie przy wlaczonym tempomacie zuzycie paliwa tez znacznie spada przy zalaczonym eco-pro, ale to raczej cos dla lubiacych spokojna jazde przy predkosci ponizej 130 km/h.

Po wlaczeniu wskaznikow mocy i momentu w navi pro mozna zauwazyc jak tryb eco dlawi silnik. W trybie sport silnik 20d po lekkim dodaniu gazu szybko generuje moc powyzej 100 KM, natomiast w eco-pro moc silnika po podobnym wcisnieciu gazu nie przekracza 20 KM. Z trybu eco korzystam jednak stosunkowo czesto, w efekcie uzyskuje spalanie 6.5 l w ruchu miejskim, gdzie na tej samej trasie moje poprzednie E91 318dA zuzywalo rowno litr wiecej.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Eco-Pro sprawdza sie na dobrych drogach, np. na ekspresowce auto rozpedza sie do 100 km/h i przy niewielkim spadku mozna przejechac spory odcinek bez zalaczania silnika.

masz na myśli że silnik się wyłącza podczas jazdy?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie, rozłącza się napęd i auto toczy się bezwładnie - nie hamuje silnikiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zawsze mnie uczono że w silnikach nie "z gaźnikiem" toczenie się na "luzie" jest mniej ekonomiczne niż toczenie się bez gazu...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Tak jest bo jak toczysz się na biegu to auto nie zużywa paliwa wcale, spalanie chwilowe spada na 0… jest tylko jedno ALE.

 

Tocząc się na luzie zużywa się minimalne ilości paliwa na wolne obroty ale za to możesz toczyć się dużo dużo dłużej niż na biegu.

Opublikowano
Oszczednosc wystepuje z reguly dopiero wtedy, gdy auto ma odpowiednia predkosc i lepiej wykorzystac energie ruchu do toczenia sie a nie do napedu silnika. Dlatego tryb wybiegu dziala dopiero od predkosci powyzej 50 km/h

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Ta opcja "żeglowania" to jakiś powrót do przeszłości.

Pamiętam jak się kiedyś jeździło pks'em w Bieszczadach, rozpędzał się taki autosan lub jelcz do 70 wrzucał na luz i toczył aż prędkość spadła do 30, albo i mniej. Samochodem taka podróż trwała mniej niż godzinę a autobusem prawie dwie.

Mój ojciec też miał taką technikę jazdy. Jak jechał, pewnie po raz pierwszy automatem to chyba też chciał wrzucić na luz... dobrze że mieliśmy zapięte pasy.

W nowej 911 (991.2) z pdk poszli o krok do przodu i podczas takiego toczenia silnik jest wyłączony całkowicie, pewnie też tylko w 'eco mode'.

 

Sent from my D5803 using Tapatalk

Opublikowano

Początkowo miałem pewne obawy z tym trybem jazdy ale obecnie traktuję to jak coś zupełnie normalnego. Bez nastawiania na oszczedność czy tryb ECO jadąc przez miasto często widząc czerwone z odległości kilkudziesieciu metrów po prostu zdejmuję noge z gazu i wybieg się załącza. Podobnie jadąc Wilanowską od strony Pulawskiej w Wawie w zasadzie od skrzyżowania z Dominkańską lecę bez gazy czyli na wybiegu. Ciekawe jest to że gdy zdejmuję nogę z gazu na wysokości Dominikańskiej przy 80km/h dojeżdzając do Doliny Służewieckiem mam ponad 70km/h wiec jest to dość efektywne rozwiązania :D

Mnie się podoba

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Z pewnością w niektórych przypadkach takie rozwiązanie zmniejsza zużycie paliwa, szczególnie podczas testów laboratoryjnych gdzie w idealnych warunkach taki samochód toczy się na rolkach jakiś procent całego testu. A później producent podaje spalanie rzędu 3.9 l/100km (lub mniej), tyle że w normalnych warunkach praktycznie nie osiągalne.

 

Ostatnio BBC robiła test porównawczy pasata (silnik euro 5) i focusa (euro 6) w warunkach drogowych. Oba przekroczyły emisję NOx, 4- i 5-io krotnie, a spalanie forda było ponad 20% większe niż podaje producent.

 

Tak samo jest z tym wybiegiem, dzięki czemu głównie na papierze spalanie znacznie spada. W warunkach drogowych już tak różowo nie jest. Nie piszę że nie jest to nie osiągalne ale trzeba się trochę postarać, patrzeć co się dzieje na drodze i przewidywać. Jak jeszcze ktoś jedzie z przodu i widzi z daleka sytuację na drodze może odpowiednio wcześniej zareagować i zdjąć nogę z gazu. Ale na pewno nie na Puławskiej w porannych godzinach szczytu... chyba że coś się ostatnio zmieniło (mieszkałem w wa-wie prawie 10 lat temu). Z tego co pamiętam to inni użytkownicy dróg mieli bardziej 0-1 styl jazdy i jeśli ktoś się dotaczał na luzie do skrzyżowania często musiał w ostatniej chwili mocno hamować jak mu się ktoś wbił przed samą maskę. Może się mylę i kultura jazdy dużo się poprawiła. Sam z pewnością masz jakieś doświadczenia i zauważyłeś jak się zachowują inni kierowcy gdy jadą za tobą, szczególnie na drogach gdzie jest kilka pasów i wyprzedzić jest łatwiej.

Opublikowano
Wybieg działa w trybie eco, a to totalne nieporozumienie. Przez rok włączyłem to badziewie dwa razy, pierwszy raz z ciekawości, drugi raz aby przekonać się, że mam rację. Auto w tym trybie nie jedzie, silnik i skrzynia się dusi. Dalsze rozważania o wybieg i tryby oszczędne bez sensu.

Ja osobiście tryb "Eco Pro" używam zawsze na zimnym silniku przez pierwsze około 10 min. spokojnej jazdy. Dzięki temu nie przekraczam 2 tys obrotów. Serce mnie boli na samą myśl gdybym miał wchodzić w obroty powyżej 3 tys na zimnym silniku. Po 10 -15 min. jazdy przechodzę w tryb "Comfort", a jak jest dobra i równa nawierzchnia to przeważnie tryb "Sport".

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, jestescie mi wstanie powiedziec czy w tym aucie wystepuje 8 biegowy automat WBA3D31020J267973? :)

 

Wpisz tu swój Vin i się dowiesz jaką masz skrzynię : http://www.bimmer.work

 

a tu znalazłem zdjęcia różnicy między skrzynią zwykłą a sport ( jesli chodzi o gałkę zmiany biegów ) , ale z 2013 roku , nie wiem jak to teraz wygląda ... :

http://www.motor-talk.de/bilder/automatik-getriebe-vs-sport-automatik-getriebe-g55230453/sport-automatik-i205894508.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.