Skocz do zawartości

Problem z hamulcami. ABS Potrzebny M A G I K !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Posiadam E30 318i 88r

 

Problem polega na tym ze zapala mi sie podczas jazdy pomaranczowa kontrolka z napisem ABS. Kontrolka troche dziwnie sie zachowuje poniewaz kiedy sie zatrzymam i zgasze silnik po czym zapale motort to kontrolka juz sie nie swieci. Zauwazylem tez ze kiedy samochod troche przejedzie (byc moze tarcze sie rozgrzeja) to kontrolka sie nie zapala. W momencie kiedy kontrolka sie palila ostro zachamowalem i ABS dzialal , kiedy sie zgasila powtorzulem hamowanie i tez wszystko okey. Oprocz tego pali sie jeszcze taka czerwona kontrolka z koleczkiem i przerywanymi paskami na okolo. Czlowiek od ktorego kuywalem auto powiedzial mi ze to sie pali dlatego ze kupil kloski hamulcowe bez czujnikow ABS poniewaz sa duzo tansze dlatego to sie pali. Dodam ze mam tarczuwki z przodu i tylu. A i jeszcze jedno dziwne ( przynajmniej dla mnie ). Nie jezdzilem nigdy samochodem z ABS ale przy delikatnym hamowaniu ( lekkim nacisniesciu hamulca ) gdy samochod jest bliski zatrzymaniu czuje mocne i szybkie drganie na pedale od hamulca i towarzyszacy mu zgrzyt na pedale.

 

Kto ma pjecie o tym niech napisze dlaczego tak sie dzieje bede.

 

Pozdrawiam Michal

. . . zero kierunkowy , jestem kajtek . . .
Opublikowano

Ta czerwona kontrolka jest od zużycia klocków hamulcowych. Kupienie klocków bez czujników jest tańsze (ale to nie są czujniki ABSu), ale zawsze można spiąć czujnik na krutko. Wystarczy odciąć stary czujnik i połączyć oba kabelki aby przepływał między nimi prąd.

Przy hamowaniu z ABSem gdy koła chcą się uśliznąć pompa ABSu zmniejsza ciśnienie w układzie, na ułamek sekundy, celem odblokowania kół. Dlatego też czuć, że pedał odbija i słychać ten charakterystyczny dźwięk, to jest zupełnie normalne.

Co do kontrolki ABS. Może któryś czujnik jest walnięty, albo kable na którejś kostce od czujnika tracą kontakt, w związku z czym występuje przerwa w obwodzie i wykrywa błąd. Posprawdzaj kable, a jak masz miernik, to sprawdź czy wszystkie czujniki dają ten sam opór. Może być to też wina pompy ABS, ale na tym się nieznam.

Opublikowano
a ja stawiam na zużyty na ktoryms kole klocek,kolo mogł ci wcisnac taki bajer o zastepczych klockach bo nie chcialo mu sie wywalac kasy na nowe,jesli tak jest to bedzie sie rowniez zapalała kontrolka od ABS(np klocek jest tak zuzyty ze trze metal klocka o metal tarczy) bo system wykrywa bledy w pracy ktoregos ukladu,radze przejrzec kolo po kole na poczatek aby wykluczyc klocki.pozdro
Opublikowano
Na przodzie sa doslownie nuffki a na tyle takie 50/50 powinienem zrobic jeszcze z 5000 tysi km na nich. A moze zuzyte tarcze ?
. . . zero kierunkowy , jestem kajtek . . .
Opublikowano

zycie ktoregos czujnika od ABS dobiega konca ewentualnie przewod od ktoregos czujnika raz laczy raz nie moliwe ze da sie polutowac.

A pozatym to bylo o tym wiele razy na forum ostatniumi czasy z 3 razy objawy identyko jak u ciebie

wystarczy :search: poszukac

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.