Skocz do zawartości

[e46] BMW 318i 143KM Velvetronic problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam takie pytanie (problem) a mianowicie od czasu do czasu mam problem z odpalaniem auta. Wygląda to tak ze auto odpala od razu, obroty zaczynają falować w niskim przedziale (500 - 700) i silnik gaśnie. Dopiero za ktorymś razem (3-4) silnik odpala i jest ok. Po za tym po odpaleniu auta na początku brakuje mu mocy. Po przejechaniu 100-200 metrów jakby dostaje mocy i normalnie jedzie. Wie ktoś z czym mogą być związane te problemy? Czy jest możliwe ze to napinacz łańcucha rozrządu bo coś poczytałem ze wadliwe były w tych modelach, warto go zmienić? Komputer nie pokazuje błędów. Po za tym podczas ruszania słychać dziwny dźwięk (takie rzęrzenie), tez nie wiem co to może być.

 

Na youtube znalazłem filmik z taką przypadłością:

 

 

Z opisu wynika że pomaga zmiana Software-u

Opublikowano

Podłączyć pod kompa i sprawdzić błędy , wykasować i jeszcze raz sprawdzić, w czasie pracy silnika sprawdzić np za pomocą IMPA jak silnik pracuje itd.

Sprawdzić czy paliwo dostaje pod odpowiednim ciśnieniem.

Inna sprawa to byś mu zrobił generalne czyszczenie to nigdy nie zaszkodzi.

Sprawa softu to ostateczność i należy do tego ostrożnie podchodzić jak sie sam nie znasz to można Ci wszystko wmówić.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

 

Ostatnio mechanik mi mówił, że miałem błąd czujnika temperatury. Jakie są objawy uszkodzenia czujnika temperatury lub kończącego się napinacza łańcucha rozrządu? Czy brak mocy przez pierwsze 50-100m może powodować ten napinacz?

Opublikowano

Jak byk pod filmikiem jest napisane rozwiazanie:

 

A software update (engine management) at a bmw dealership to the latest version solved the issue and the car starts fine every time now.
Opublikowano

@moneusz

 

mam dokładnie to samo ...identyczny temat co na filmiku ...dzieje mi się to tak na oko raz na tydzień. z ta różnicą, że po (ponownym) odpaleniu auto buja się w 100% normalnie.

 

Nie wiem o jakim grzechotaniu mówisz przy ruszaniu ....(już ktoś o tym pisał) że ten silnik ma takie dziwne coś przy ruszaniu z 1-ki, że słychać jakby jakaś gruba osłona plastikowa rąbała o co coś :roll: ale jak się doda lekko więcej gazu tego grzechotania już niema.

 

Dodam że standardowo trapi mnie też znany już poranny 'grzechot głowicy N42' ...czyli po dłuższym postoju motyw 'spływania' oleju z górnej części głowicy ... ponoć pomaga zmiana oleju na MOTUL ...komp mi wskazuje wymianę za 5.000km więc po wakacjach sprawdzę czy faktycznie olej MOTUL coś zmieni :roll:

 

Wczoraj zamówiłem ten napinacz łańcucha rozrządu ....na dniach go podmienię ...i napiszę czy coś wymiana zmieniła

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.