Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

obecnie mam e91 ale auto ma juz 9 lat podac 200kkm na budziku i zastanawiam sie nad modelami z 2011r seria 3 lub 5 ale poniewaz niedawno jezdzilem przez ponad tydz. c250 CDI z AMG pack i przyznam ze mi sie podobal...

czy w telegraficznym skrocie moge prosic osobny obeznane o wymiane doswiadczen zwiazanych z awaryjnoscia owych pojazdow ?

dodam ze nie jezdzilem seria 5 wiec nie mam porownania.

Opublikowano
Miałem okazję dłuższy okres czasu jeździć nową f30 i mercedesem w204.Z piątką nie mam niestety doświadczeń.Ja bym Tobie bardzo gorąco polecił BMW 320d f30-auto świetnie się prowadzące,z dobrymi osiągami i naprawdę baaardzo oszczędne jak jeszcze uda się Tobie znaleźć w m-pakiecie to ja bym zdecydowanie brał BMW po oczywiście wcześniejszym prześwietleniu stanu-oczywiście manual.W204?-fajny samochód,też mi się bardzo podoba(chociaż ja akurat jeździłem wersją benzynową C180-tj silnik 1.6 i jeszcze automat-ale auto dawało radę nawet,nawet)Tak czy siak BMW z tych dwojga bardziej mi podeszło.Decyzja oczywiście będzie należeć do Ciebie.
Opublikowano

Dzieki za opninie

Mnie tylko martwia problemy zwiazane z silnikami po 2007r z kolei w MB skrzynia w automacie jest ponoc kiepska.... a ja jestem leniem i tylko automat wchodzi w gre.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
oczywiście manual.

 

:duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:

 

Mam nadzieję, że jak szukasz auta to koniecznie takiego z szybami na korbę i specjalnie odłączasz centralny zamek. To takie oczywiste. :)

 

 

Kolego, założycielu tematu. F30 jest dużo fajniejszym autem niż Merc W204. Ma lepsze silniki, skrzynie, jest ładniejsze zewnętrznie, ma ładniejsze wnętrze, fajniej się prowadzi i ogólnie jazda nim sprawia więcej radości. I zapomnij o problemach z 2.0d N47, bo to dotyczy tylko początków produkcji tego silnika czyli od połowy 2007 do połowy 2008 roku. Potem go poprawiono.

 

Co do F10 to zupełnie inne auto niż F30. Jak cenisz przede wszystkim komfort to kup F10, jak jesteś jeszcze młody i wolisz auto głośniejsze, mniej komfortowe ale bardziej bezpośrednie, lepiej się prowadzące to kup F30. F10 to taka mega komfortowa kanapa, dla kogoś kto po prostu chce się przemieszczać na maksa wygodnie to najlepsze rozwiązanie.

Opublikowano

Kwestia tego ktore wnetrze i auto jest ladniejsze ma drugorzedne znaczenie (no i o gustach sie nie rozmawia), bardziej mnie interesuja spr. techniczne, nie chce kupic auta ktore ma jakies wady. Glownie mi chodzilo o problemy w n47 ale skoro zostaly rozwiazane to chyba bardziej sie skupie na BMW.

 

Dzieki za pomoc

Opublikowano
Kolega "mmw" ma monopol na rację.Skoro On woli zautomatzowaną skrzynię to oczywiście tylko taka ma rację bytu,opinie innych się nie liczą.Gorzej jak taka skrzynia padnie...Tak naprawdę obie przekładnie zdają tutaj egzamin na przysłowiową piątkę,zależy co komu bardziej podchodzi ale jeśli chodzi o skrzynie zatomatyzowaną mogą się z czasem pojawić problemy natury serwisowej( a wtedy taka przyjemność będzie kosztować)-dlatego właśnie ja akurat poleciłem zwykłego manuala.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale o czym Ty w ogóle piszesz? "Woleć" manual to można sobie w M3 albo w innym aucie o charakterystyce sportowej z mocnym silnikiem. W przeciwnym razie to nie jest kwestia "wolę" tylko "boję się", "nie znam", "nie miałem do czynienia".

 

A co do kosztów to zorientuj się najpierw a potem pisz. Skrzynie 6HP i 8HP praktycznie się nie psują. Nawet jeżeli już dziwnym trafem ktoś ją zakatuje to używane skrzynie w idealnym stanie kosztują grosze, czyli 2-2,5 tys zł. Dlatego tak kosztują bo nie ma na nie popytu.. bo się nie psują. :)

 

Wiesz ile kosztuje sprzęgło albo koło dwumasowe do F30 albo F10? Tego za darmo nie dają, zapewniam Cię. Dowiedz się jakie są ceny to zmienisz zdanie na temat tego czy skrzynie automatyczne w F10 i F30 są kosztowniejsze w serwisowaniu.

Opublikowano
Niczego się nie boje i nie zamierzam sie kłócić-zautomatyzowaną miałem okazje pojeździć w X5 i uważam ją za bardzo fajny wynalazek.Cen dokładnych nie znam-to prawda(auta którymi jeździłem były autami wynajętymi albo autami znajomych),ale coś mi się zdaje,że jesli zatomatyzowana padnie też nie będzie tanio i różowo-dużo będzie zależeć od przeswietlenia takiego auta prze zakupem.Nie wiem co chcesz od skrzyni manualnej w serii 3....a wydaje mi się,że jeśli producent wkłada takową do takiego modelu to chyba nie jest tak,że jest ona zupełnie bez sensu...czy może wiesz lepiej od ludzi którzy te auta projektują i składają?Producent daje klientowi wybór:jeden bierze to drugi tamto-proste...W M3 i to już w wersji e46 można było zakupić SMG...i nie buzuj się Kolego tak-forum to miejsce gdzie można powymieniać spokojnie opinie a nie naskakiwać wzajemnie na siebie.W jednym jesteśmy zgodni-bierz BMW F30 320d-będziesz Kolego,założycielu tematu zadowolony.
Opublikowano
Prawie 3 miesiące jeździłem takim autem i w samych superlatywach mogę się wypowiadać...i to był manual akurat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie buzuję się. To, że się pisze konkretnie bez głaskania się nawzajem nie znaczy, że dyskusja ma zły klimat. Po prostu nadal piszemy o różnych rzeczach, tak jakbyś nie czytał ze zrozumieniem. Nie napisałem, że manualna skrzynia w BMW jest kiepska i trzeba wybrać automatyczną bo w ręcznej to np. biegi źle wchodzą czy coś w podobie. Po prostu ogólnie ręczne przerzucanie biegów kilkaset razy dziennie plus wciskanie sprzęgła kilkaset razy dziennie jest idiotyczną robotą i nie wierzę, że ktoś chce to robić z własnej, nieprzymuszonej woli. W większości tańszych samochodów występuje skrzynia ręczna tylko dlatego, że do automatycznej trzeba sporo dopłacać. Jeżeli cena byłaby taka sama a przyszły nabywca miałby możliwość przetestowania dłuższy czas obydwa typy skrzyń biegów to nie wierzę, że znalazłby się ktoś, kto by nie wybrał automatu. Kiedyś jeszcze wchodziło w grę wyższe spalanie, ale obecnie automaty są już równie ekonomiczne jak ręczne skrzynie. Na tym polega danie wyboru klientowi, że ma opcję tańszą, ale niewygodną i droższą czyli wygodną. Tak jest ze wszystkim w samochodach. Dałem Ci przykład elektrycznych szyb albo centralnego zamka jako obrazowy, niestety nie załapałeś chyba. ;)

 

A przykład M3 miał właśnie Ci uświadomić, że ten typ samochodu może powodować, że ktoś zastanowi się nad typem skrzyni nie dlatego, że automat będzie droższy tylko dlatego, że manual daje w typ przypadku lepsze panowanie nad samochodem i radość z jazdy. Inna sprawa, że producenci samochodów wiedzą doskonale, że nawet ci, którzy chcą poszaleć M3 albo innym kozackim autem, robią to chwilę, a resztę czasu ślęczą w korkach, dlatego nawet już w M3 albo M5 nie masz już ręcznie sterowanej zmiany biegów tylko automatycznie. Są to drogie samochody i większy koszt skrzyni nie ma dużego wpływu na oddziaływanie wyższej ceny na decyzję zakupową.

Opublikowano
Zgadzam się z Twoimi argumentami w dużej mierze...choć moim zdaniem istnieje pewne (pewnie mniejsze,dużo mniejsze) grono kierowców,które będzie bardziej tradycyjne i będzie wolało mimo wszystko przekładnię manualną.Jeśli jest to duże miasto to faktycznie automat wydaje sie być rozwiązaniem lepszym.Ja akurat pochodzę z małego miasta i do auta wielkości serii 3 chyba brałbym manual ( a nawet brałbym benzynę,ale temat jest o dieslu,który tutaj też jest bardzo dobry)...po prostu by mi wystarczyło(machanie lewarkiem nigdy mi jakoś nie przeszkadzało) -a polecałem Koledze takie rozwiązanie ze swojej perspektywy,Skoro jak mówisz zautomatyzowane są bezawaryjne i jak myślę masz w tym zakresie dużo większe doświadczenie ode mnie a Kolega często musi stać w korkach albo po prostu wyżej ceni sobie komfort to w jego wypadku wybór zatomatyzowanej przekładni jest jak najbardziej uzasadniony.Pozdrawiam obydwóch Kolegów i życzę owocnych poszukiwań F30-piękne auta(mam nadzieję,że nie urażę nikogo z E90),ale dużo ładniejsze od poprzedniczki-jednym słowem Bardzo Mądry Wybór
Opublikowano
A myśląc zupełnie abstrakcyjnie:jeśli miałbym do wyboru dwie te skrzynie w tych samych piniądzach to w BMW serii 3 brałbym manual-w każdym już większym aucie z gamy BMW automat.
Opublikowano
A biegi też nie powiem-lubię zmieniać,stąd też taka moja opinia w temacie.
Opublikowano

Widze ze sie temat rozkrecil....

A wiec tak ja mam automat przejechane podac 200kkm i zero problemow ze skrzynia auto z 2005r

Dla mnie jest wystarczajaca, nie potrzebuje torpedy do wyscigow po miescie, pozatym nie mieszkam w PL a w UK i ttaj kupie auto wiec auta maja dosc bogate wyposazenie...

Ciekawostka - zaulwazylem ze seria 5 jest jakby tansza od 3 moze dlatego ze jest sporo na rynku tych samochodow .... :think: nie wiem

tak czy siak skoro problemy w n47 zostaly rozwiazane to biore BMW, chociaz W204 podoba mi sie bardziej.

 

Decyzja juz podjeta teraz tylko pozostaje poszukac auta.

Dzieki za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.