Skocz do zawartości

[E34] Przewody paliwowe (pod autem) - alternatywa do org


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Najprawdopodobniej po 21 latach zaczynają się poddawać przewody paliwowe te, które biegną od baku do filtra paliwa (pod autem).

Aby temat załatwić należałoby je wymienić. Koszty oryginalnych to około 250 za kpl.

 

- Przewód powrotny 16121179609

- Przewód dopływowy 16121180120

 

Szukam alternatywy.

A) Z informacji wyczytanych w sieci wynika, ze idealnie nadają się do tego miedziane przewody te gołe lub w oplocie plastikowym - stosowane w instalacjach LPG.

np. http://allegro.pl/przewod-miedziany-do-lpg-fi-8mm-rurka-i4304267074.html

B) Ewentualnie jakiś przewód gumowy w stalowym oplocie? np. http://allegro.pl/przewod-waz-paliwowy-w-oplocie-stalowym-6mm-i4256507209.html

C) przewód FARO ?!? podobno zastępuje miedź (bardziej plastyczna, mocna) pytanie czy sprawdzi się przy 'paliwie'? http://allegro.pl/waz-przewod-rura-rurka-faro-6mm-fi6-elastyczna-i4310209480.html

 

 

Pytania pomocnicze:

1. Jakie fi ma oryginalny przewód paliwowy (numer OE wyżej)

2. Jaką mają długość (tak aby zakupić odpowiedni metraż z zapasem)

3. Jak z łaczeniem przewodu miedzianego z przewodem z tworzywa od przodu od filtra i z tyły od baku (mają one większą średnice). Oryginalne przewody mają końcówkę ciut grubszą przewód gumowy jest nałożony a wszystko zacisnięte opaską metalową. Pytanie jak z zaciskaniem opaski metalowej na gumowym przewodzie w którym to przecież będzie znajdował się nowy miedziany przewód? Czy połaczenie będzie szczelne? Czy przewód miedziany nie "zapadnie/złamie" się do wewnątrz? Ewentualnie czy stosuje się jakieś "złaczki"?

 

Dzięki

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Ze tak powiem jestem na bieżąco. Wymieniam wszystkie przewody i paliwowe i hamulcowe przy okazji konserwację spodu. Paliwówki robię 8mm miedzią w oplocie, kupiłem 9zł za metr. I generalnie tak, ja kupiłem 15metrów ale odpowietrzenie możesz zrobić z czegoś innego, jest specjalne tworzywo tylko zapomniałem nazwy. Na baku przewody masz mniejszej średnicy chyba 5 czy 6 mm. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ostatni punkt ale po zaciśnięciu opaską metalową nic nie będzie się działo, normalnie powinno trzymać tyle że pasuje zrobić grzybek albo chociaż sklepać końcowkę przewodu. Ja generalnie wszystkie końcówki zarabiam sam pod łączenia, za 40zł można kupić sprzęt do zarabiania końcówek.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano

- Jakie odpowietrzenie??? (ja chcę wymienić przewody paliwowe powrót i dopływ te metalowe od okolicy przekładni kierowniczej (bo wyżej idzie już do filtra paliwa przewód gumowy/tworzywo) aż do prawie samego baku bo tam też te kilkadziesiąt cm idzie przewód gumowy bezpośrednio do baku)

 

- Czyli zwykły Fi8 miedziak w pcv? dokladnie takie cos? http://allegro.pl/rurka-miedziana-miedz-cu-fi8-8mm-plastyczna-do-lpg-i4310209428.html

 

- jak to się gnie? ręcznie, bez problemów?

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Dokładnie tym robie. Ty masz diesla nie zauważyłem ale u Ciebie też powinny iśc 3 przewody paliwowe pod spodem auta tak mi się kojarzy, mogę się mylić nie pamiętam dokładnie i może faktycznie w dieslu jeden jest z tworzywa, u mnie w serii metal niestety więc jeden Ci odpada. Gnie się normalnie ręcznie tylko musisz uważać robić to w miarę delikatnie i do 90 stopni spokojnie się gnie

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano

Zrobione.... oba przewody wymienione.

Kupione łącznie 8 metrów przewodu miedzianego fi8 bez oplotu (giętki, plastyczny) - zostało dosłownie kilkadziesiat cm.

Stare przewody praktycznie rozpadły się w rękach - w okolicy tylnego koła - z przodu były w idealnym stanie - jak nowe.

Kilka uwag dla zainteresowanych: sama robota nie jest ciężka. Dla wygody pracy przydałby się podnośnik na poprawnej wysokości wtedy byłoby idealnie. Oczywiście komplecik narzędzi. Trzeba ściągnąć osłonę skrzyni (mam automat). Ze starym przewodem nie ma co się patyczkować (problemem mogą być śruby w uchwytach rozmieszczone na trasie przewodów). Nowe przewody najlepiej wkładać i zaginać na bieżąco. najciężej oczywiście 'przewlec' je nad wahaczem. Warto zaopatrzyć się w porządne stalowe opaski (jakieś lepsze, trwałe). Jakby ktoś miał pytania to wie gdzie mnie szukac ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.