Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Napewno nie szkodzi,2t smaruje wtryski i czyści pompe,filtr wypala się rzadziej bo jest mniej sadzy,pozatym nie jedno tdci,dci i inne zostały uratowane , ja nie namawiam ,tylko pisze jakie ja mam doświadczenia i moi znajomi.W Pl ropa jest czysta ale bardzo sucha,klen-flo ma nawet taki sroodek do smarowania układu cr i i innych http://kleenflo.pl/smar-do-silników-diesla , 90 % aut trafiających na serwis z uszkodzonymi wtryskiwaczami ,ma problem z nimi i pompą nie przez brudną rope tylko za suchą , po prostu zapieczone końcówki lub ścieranie się elementów na pompie cr.Tak samo poleciały wtryski znajomemu w f10 2.0d 184km, nie lały tylko nie rozpylały.W necie jest tysiące postów,nie ma nikogo komu po 2t coś by się rozleciało gorzej pracowało itp. Na moto-talk jest sporo http://www.motor-talk.de/forum/dieseladditive-t4762917.html?page=1 nawet o 2t do n47

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

Co do głośności wtryskiwaczy...

Obecne auto kupiłem ponad 4 lata temu. Na początku najczęściej tankowałem na Bliskiej, czasem na LukOil. W pewnym momencie zauważyłem, że podczas przyśpieszania z silnika wydobywa się podejrzany dźwięk - jak gdyby stukały zawory. Nie wiedziałem co jest grane - czy silnik był już tak mocno zużyty?

Pomyślałem o tym że to może wtryskiwacze wydają ten podejrzany i bardzo nieprzyjemny dźwięk - no i chyba się nie myliłem. W 3.0d 231km mam najprawdopodobniej wtryskiwacze Piezoelektryczne (pewnie 1 generacji). Postanowiłem zmienić stacje paliw i przeniosłem się na Shella. Problemy ze stukającymi wtryskiwaczami szybko się skończyły (ale nie pamiętam czy od razu, czy po przepaleniu jakiejś ilości ropy).

Przeważnie tankuję zwykłego diesla Shell Fuel Save, sporadycznie V - Power Nitro. Gdy nie mam wyboru, to tankuje na Orlenie, ale Shell lepiej sprawdza się w moim silniku. Spalanie na paliwie z Shella również jest trochę mniejsze.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Shell kupuje paliwa z Orlenu wiec to ta sama ropa co na każdym innym Orlenie,paliwo importowane do Pl to tylko shell v-power diesel,reszta paliw jest albo od lotosu albo z orlenu i czy Statoil czy Lotos rówńież tankujecie to samo,nie róbcie sobie filmów.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Shell kupuje paliwa z Orlenu wiec to ta sama ropa co na każdym innym Orlenie,paliwo importowane do Pl to tylko shell v-power diesel,reszta paliw jest albo od lotosu albo z orlenu i czy Statoil czy Lotos rówńież tankujecie to samo,nie róbcie sobie filmów.

 

 

Paliwa są te same, ale powiedźmy w 95%.

To że Shell kupuje z Orlenu (a tak pewnie jest) nie znaczy że tankując na Orlenie lejesz to samo co na Shellu.

Bliska też ma paliwa z Orlenu, a to co tam można wlać do baku (diesla) to pozostawię bez komentarza (przynajmniej w lubuskim).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Jak chrzczą to tylko franczyzobiorcy a do takich należy sieć Bliska,stacje firmowe mają czyste paliwo.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ze względów na cykanie wtrysków podczas przyspieszania, zmieniłem Orlen na Shell .Dopiero pierwsze tankowanie+LIQUI MOLY DODATEK DIESEL SPULUNG 500ML 2666 , zobacz czy następne tankowania na shellu wpłyną pozytywnie na pracę wtryskiwaczy. Pracowniczy tej stacji jak i pani kierownik zgodnie twierdzili że paliwo dostarcza im Lotos, oprócz v-power diesel który importowany jest z Niemiec.Następnym razem jak będę na Shellu spytam panią kierownik czy Shell dodaje jakieś dodatki do paliwa z Lotosu , o ile pani kierownik będzie posiadała takową wiedzę.

Wcześniej również miałem te objawy o których piszemy. Dwa lata temu po zaliczeniu Chorwacji, już w samej Chorwacji i po powrocie przez dłuższy czas z wtryskami miałem spokój. Nie wiem czy było to spowodowane długą trasą ( wtryski się należycie wypaliły ,oczyściły ) czy lepszym paliwem w Chorwacji ( mają tam dwa rodzaje diesla lałem to droższe,różnica w cenie bardzo mała ) :shock: .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Andrzej62 spróbuj tego dodatku BMW - u mnie pomogło.

Sprawdzałem również wcześniej dokręcenie wtrysków i było ok. Uszczelki pod wtryskami (podkładki) były wymieniane ok 30 tys temu przy okazji łańcucha.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ten środek BMW da się w ogóle gdzieś kupić ? Na bmwstore niedostepny, google podaje linki tylko do jakichs rosyjskich stron.
Opublikowano
Kupiłem w Bawarii w Wawie :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
Dzięki Mautoczesci nawet go juz wlalem ;)

W jakiej cenie kupiles ?

Ja przejechalem trzy zbiorniki i moze to auto sugestia, ale mam wrażenie ze auto ciut lepiej sie zbiera.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Aktualnie testuję ten dodatek do diesla w drugim zbiorniku paliwa ( ON normalny, stan techniczny silnika i wtryskiwaczy bardzo dobry).

Wrażenia podczas spalania pierwszego zbiornika (normalna jazda, bez szaleństw):

1. Po wlaniu do zbiornika dźwięk silnika stał się głuchy i stłumiony, nieco cichszy i bardziej miękki

2. Dynamika auta bz

3. Pod koniec zużycia pierwszego zbiornika paliwa silnik wyraźnie ciszej pracował

4. Poranne odpalanie wyraźnie bardziej miękkie, po odpaleniu silnik pracuje ciszej i równo (równo pracował zawsze)

5. Spalanie bz

Wrażenia przed spalaniem drugiego zbiornika (zatankowany bezpośrednio po pierwszym, który był opróżniony niemal do rezerwy):

1. Przejechałem bez dodatku ok 100km i silnik wyraźnie pracuje ciszej, zarówno na zimnym jak i na ciepłym

2. Poranne odpalanie bz

3. Dynamika auta bz

4. Spalanie wydaje się bz (bez dodatku przejechane tylko ok 100km)

5. Miękkość odpalania porannego i na ciepłym pozostała.

Po dolaniu do drugiego zbiornika i przejechani ok 100km:

1. Miękkość odpalania i pracy zimnego i ciepłego silnika poprawiła się jeszcze bardziej

2. Poranne i następne odpalania jeszcze bardziej miękkie, cichsze niż przy pierwszym zbiorniku z dodatkiem

3. Silnik zimy i ciepły pracuje ciut ciszej niż przy pierwszym dozowaniu dodatku

4. Przyspieszanie na wszystkich biegach jest płynniejsze, bardziej równomierne i miękkie

5. Spalanie bz

Ogólnie: płynna, cichsza, bardziej miękka praca zimnego i ciepłego silnika. O następnych wrażeniach poinformuję w miarę trwania testu :)

 

Efekty po drugim zbiorniku- jak wyżej, utrzymują się. Teraz jeżdżę bez płynu i nic się nie pogorszyło, jedynie dżwięk silnika zmienił się ale nadal jest miękki i cichy, lepiej niż przed dolaniem pierwszej dawki płynu.

Podsumowując, polecam - koszt niewielki, a korzyści wyraźnie odczuwalne.

-------------------

Artur

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cz Izy ktoś zauważył poprawę? U mnie bez dodatku przejezdziłem kilka zbiorników i delikatnie wrócił dźwięk terkotania Po użyciu ponownie dodatku dźwięk znikł i teraz znów jest cisza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ze względów na cykanie wtrysków podczas przyspieszania, zmieniłem Orlen na Shell .Dopiero pierwsze tankowanie+LIQUI MOLY DODATEK DIESEL SPULUNG 500ML 2666 , zobacz czy następne tankowania na shellu wpłyną pozytywnie na pracę wtryskiwaczy. Pracowniczy tej stacji jak i pani kierownik zgodnie twierdzili że paliwo dostarcza im Lotos, oprócz v-power diesel który importowany jest z Niemiec.Następnym razem jak będę na Shellu spytam panią kierownik czy Shell dodaje jakieś dodatki do paliwa z Lotosu , o ile pani kierownik będzie posiadała takową wiedzę.

Wcześniej również miałem te objawy o których piszemy. Dwa lata temu po zaliczeniu Chorwacji, już w samej Chorwacji i po powrocie przez dłuższy czas z wtryskami miałem spokój. Nie wiem czy było to spowodowane długą trasą ( wtryski się należycie wypaliły ,oczyściły ) czy lepszym paliwem w Chorwacji ( mają tam dwa rodzaje diesla lałem to droższe,różnica w cenie bardzo mała ) :shock: .

Po przeprowadzce do Shella, tankuję w tej samej stacji, wypaleniu kilku zbiorników, problemy z cykaniem wtryskiwaczy które pojawiły się bardzo szybko po sprowadzeniu i użytkowaniu samochodu w kraju czyli 4 lat, nareszcie został praktycznie prawie całkowicie wyleczony. Jak bym chciał się czepiać to może przez pierwsze 100m na zimnym silniku podczas przyspieszania minimalnie co tam jeszcze słychać tego sykania, ale jest to kropla w morzu w porównaniu z tym co było.Z obecnego stanu jestem więcej niż zadowolony :cool2: . Już prawie zapomniałem jak ten silnik może ładnie pracować.

Od pracowników tej stacji dowiedziałem się że dostawcą jest Lotos, z tym że, z dodatkami Shella.

Ja po mizernych doświadczeniach przez tyle lat z różnymi stacjami i kilkoma doktorkami do wtryskiwaczy, jeżeli nic się nie zmieni ( objawy nie powrócą, odpukać w niemalowane :wink: ) to będę tankował tylko na tej stacji ,chyba że długa trasa to jeżeli będzie to możliwe to przynajmniej na Shellu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Potwierdzasz zdanie jeszcze jednego użytkownika z forum - kojarzę, że jak zaczął tankować na Orlenie to zaczęło się cykanie a po przerzuceniu się na Shell - dolegliwości ustąpiły.

Też spróbuję tankować tylko na Shell - chociaż ja to najczęściej wybieram BP.

Opublikowano

Shell Shellowi nierówny, tak jak Orleno Orlenowi.

 

Ja tankowałem swoją F30 na Shellu i mi trzepało budą na zimny silniku. Zaczałęm tankować na Orlenie i problem zniknął.... Ostatnio czytałem raport, że najlepsze paliwo w Polsce ma Statoil i Orlen. Bardzo kiepsko wypadł Shell i BP, a najgorzej Lukoil....

Opublikowano

Kurde ja tylko tankuje na stacjach hipermarketow I lukoil.

Nigdy nie mialem problemow. Zauwazylem ze na niemieckiej ropie tez najtanszej mam zasieg o 15% wiekszy. Albo klamia przy tankowaniu albo co bardziej logiczne inna jakosc paliwa. Za tydzien bede testowak bmw injector additive.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.